Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-28, 22:00
  #1
Medlem
bananasplitts avatar
Tjenare guys, jag har ett eländigt knäckande i knät varje gång jag böjer på det. Nu tänkte jag bara kolla upp så att det inte är någon fara för jag har tänkt sluta köra disco gymmet och börja träna ben också!

Högra knäet knäpper som ett brosk så att säga, det gör inte ont men det känns och låter otäckt.

Är detta något jag bör bry mig om eller bör jag bara köra på och träna?

Jag har vältränade ben tränat väldigt länge inom innebandy hockey fotboll etc, och aldrig haft problem med knäna någonsin.

mvh banana
Citera
2011-10-28, 22:04
  #2
Avstängd
JoYns avatar
Så länge det inte gör ont så ska det inte vara några problem
Citera
2011-10-28, 22:09
  #3
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Det är ju rörliga delar. Ungefär som en dörr det låter efter några år.
Citera
2011-10-28, 22:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoYn
Så länge det inte gör ont så ska det inte vara några problem

Exakt. Så länge det inte gör ont skall det inte vara någon fara =)
Citera
2011-10-28, 22:13
  #5
Medlem
bananasplitts avatar
sjysst boys altid bra att vara på säkra sidan, uppskattas!
Citera
2011-10-28, 22:20
  #6
Medlem
Pipharens avatar
Lol är ni alla biomekaniker? Hör från Pez eller nått först!
Citera
2011-10-28, 22:42
  #7
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasplitt
Tjenare guys, jag har ett eländigt knäckande i knät varje gång jag böjer på det. Nu tänkte jag bara kolla upp så att det inte är någon fara för jag har tänkt sluta köra disco gymmet och börja träna ben också!

Högra knäet knäpper som ett brosk så att säga, det gör inte ont men det känns och låter otäckt.

Är detta något jag bör bry mig om eller bör jag bara köra på och träna?

Jag har vältränade ben tränat väldigt länge inom innebandy hockey fotboll etc, och aldrig haft problem med knäna någonsin.

mvh banana

Har samma problem med skillnaden att knät gör ont när jag tränat mycket. Riktigt obehagligt med knäppandet. Gillar det inte alls och ska till sjukgymnast och kolla upp snart!
Citera
2011-10-28, 23:33
  #8
Medlem
Marionettes avatar
Så länge det inte gör ont är det nog ingen fara. Mina knän knakar till varje gång jag böjer dom och har gjort så i över tio år. Dock är jag ingen träningsmänniska så jag behöver inte oroa mig för att överanstränga mina knän. Men om jag inte minns fel så kan det också betyda att vätskan i knät är slut? Hör med familjeläkaren för att stilla din undran.
Citera
2011-10-29, 01:27
  #9
Medlem
freyas avatar
Vissa har av genetiska skäl mjukare brosk än andra. Ljudet i sig är ingen fara, men slarva inte med uppvärmning och teknik.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback