Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-28, 12:26
  #1
Medlem
Gnodebs avatar
Efter att jag spelat bf3 i ungefär 3-10 minuter stänger spelet av sig och jag kommer in i battlelog med felmeddelandet "your connection to the server has timed out". VARFÖR?

Har prövat att byta bredband så jag tvivlar på att problemet ligger i att internet startar om sig, men om det skulle vara så har jag ingen aning om hur jag fixar det heller?

Har uppdaterat punkbuster(vad jag vet) och känner mig helt lost. Alla trådar jag hittat för detta har varit för betan och känns just nu som att jag är ensam med med att ha detta problemet då alla mina polare kan lira utan problem.

Någon annan som har problemet och/eller vet hur man fixar det? Skulle vara evigt tacksam för lite hjälp här..

Är det något med portarna kanske?
Citera
2011-10-28, 12:34
  #2
Medlem
Gnodebs avatar
Kan tillägga att jag kunde spela betan helt felfritt..
Citera
2011-10-28, 16:13
  #3
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Får samma meddelande fast jag kommer inte in över huvud taget
Citera
2011-10-28, 16:22
  #4
Medlem
Gnodebs avatar
intressant..
I vilket steg får du meddelandet? Direkt eller hinner spelet "ladda" lite innan det händer?
Citera
2011-10-28, 16:39
  #5
Medlem
Jag får Connection to the server has timed out i någon sekund när den nästan har laddat klart, sen stängs BF3 ner och sen står det att gamet är redo och join game, fast det händer inget.

Tycker det är rent av jävligt kasst av dom att de ska släppa något som inte ens funkar överhuvudtaget? Är ju rena jävla skiten med att joina via webbläsare...

Folk har ju fan betalat för det..
Citera
2011-10-28, 17:39
  #6
Medlem
Screenshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzam
Jag får Connection to the server has timed out i någon sekund när den nästan har laddat klart, sen stängs BF3 ner och sen står det att gamet är redo och join game, fast det händer inget.

Tycker det är rent av jävligt kasst av dom att de ska släppa något som inte ens funkar överhuvudtaget? Är ju rena jävla skiten med att joina via webbläsare...

Folk har ju fan betalat för det..

Får exakt samma sak, har ingen aning om hur man fixar det eller om man måste vänta tills allt fixat sig automatiskt Vill spela MP!!
Citera
2011-10-28, 18:22
  #7
Medlem
Gnodebs avatar
Kom in i EA's live support chatt med någon indier som var ytterst ohjälpsam.
Jag förklarade problemet och skrev alla lösningar jag prövat (vilket nästan skulle fylla ett helt A4).
Han svarade att problemet inte låg på min sida utan att det var fel på EA (no shit). För att förklara vidare sa han att problemet var att det var så många spelare som ville spela på en gång just nu och att servrarna inte klarade det, vilket är ett helt jävla idiotiskt svar då spelarna förmodligen kommer att DUBBLAS inom kort. När jag skrev det till honom svarade han inte mer på 15 minuter och då gick jag ur chatten.
Skrev ungefär som Mezzam att det var under all kritik att skiten inte fungerar.
Citera
2011-10-28, 18:24
  #8
Medlem
Gnodebs avatar
Battlelog hade varit SKITBRA om det bara hade fungerat.
Men för att vara positiv så har inget BF varit särskilt funktionerande under den första veckan av release.
Battlefield: vietnam (nej inte bad company versionen) var ännu värre.
Är säker på att DICE just nu jobbar röven av sig för att lösa det.
Citera
2011-10-28, 18:40
  #9
Medlem
Jag hittade en post på ett forum som gjorde så att det löste mitt problem iallafall!

Here goes:
1. Press: Windows-button (the one between lAlt and lCtrl) + R, a window should pop up.
2. Write: "services.msc" (without the ") then press enter.
3. In the list of services, scroll down to "UPnP Device Host", click it and press "Stop service".
4. Now do the same thing but with the service "SSDP Discovery".
5. Exit the window and go to control panel-> Network and Internet-> Network and Sharing Centre-> Change advanced sharing settings (to the left)-> Under "network discovery" select to turn off network discovery.
6. SAVE CHANGES

Det funkade direkt efter jag ändrade!
Citera
2011-10-28, 18:51
  #10
Medlem
Gnodebs avatar
har prövat detta med och det fungerade inte heller tyvärr....
Har även prövat att stänga av det i routern utan resultat.
Citera
2011-10-28, 20:05
  #11
Medlem
Därför man spelar på PS3 har funkat felfritt för mig i 3 dar nu
Citera
2011-10-29, 01:43
  #12
Medlem
Screenshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggarebobjr
Därför man spelar på PS3 har funkat felfritt för mig i 3 dar nu

Men 90% av folket vill ej spela på konsoll eftersom att grafiken är dubbelt så dålig, och styrningen ska vi inte ens tala om.... FPS spel är tillför PC!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback