Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-27, 23:22
  #1
Medlem
Nu har jag bara gått i typ "normala" kläder och inte tänkt på hur jag ser ut i hela mitt liv. Och har börjat fundera på om man ska börja med någon stil (jag har typ bara haft bekväma kläder på mig). Det slog mig helt random att det kanske vore dacks för det :P Jag lyssnar typ på deathmetal, cybergoth music och allt såntdär. Har länge umgåts med svartklädda personer (typ emos och sånt). Men det är så jävla svårt att komma på hur man ska göra... Asså jag vet inte riktigt hur jag ska göra med klädstilar (tycker att cybergoth stilen är ganska nice)... Skulle man kunna få lite råd eller nåt?
Citera
2011-10-27, 23:29
  #2
Medlem
Dr_Dollars avatar
http://29.media.tumblr.com/tumblr_kr...88oto1_500.jpg

Hon är ju skitläcker exempelvis
Citera
2011-10-27, 23:31
  #3
Medlem
Riddarhusets avatar
Ja kläderna skall väl spegla vem du är.
Men också kanske vem du vill vara.
Vilken kategori av människor vill du ha gemenskap med?
Vilka vill du tillhöra?

Inget mode är fel även om jag är emot morotsfärgat hår som ser ut som en indianhövdings skrud.
Men även där finns ju en tanke om samhörighet även om den kanske kolliderar med ett jobb som fältsäljare.

Så svaret är en fråga.
Vilken grupp vill du ha samhörighet med?
Citera
2011-10-27, 23:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridh95
Nu har jag bara gått i typ "normala" kläder och inte tänkt på hur jag ser ut i hela mitt liv. Och har börjat fundera på om man ska börja med någon stil (jag har typ bara haft bekväma kläder på mig). Det slog mig helt random att det kanske vore dacks för det :P Jag lyssnar typ på deathmetal, cybergoth music och allt såntdär. Har länge umgåts med svartklädda personer (typ emos och sånt). Men det är så jävla svårt att komma på hur man ska göra... Asså jag vet inte riktigt hur jag ska göra med klädstilar (tycker att cybergoth stilen är ganska nice)... Skulle man kunna få lite råd eller nåt?

Beror på om du är man eller kvinna. Eller nej, det gör det inte. Indietjejer och indipojkar brukar vara söta, om än pretentiösa. Kör något sånt, det är dock min åsikt och smak. Om du är man, ODLA SKÄGG! Det är min dröm som man att jag kommer se ut som Hemingway en dag. Kör på det!
Citera
2011-10-27, 23:33
  #5
Medlem
muskelns avatar
Med tanke på ditt användarnamn ville jag bara säga att det är 18-årsgräns på detta forum, rekommenderar att du vänder dig till t.ex hamsterpaj om det nu är så att du är under 18.

OnT: Klä dig civiliserat, tycker själv att det ser förjävligt ut med folk som går helt svartklädda utan någon helst klädsmak.
Om du är kille: Ett par snygga chinos eller jeans med en vit t-shirt och en snygg jacka eller tröja på det.
Om du är tjej: tighta jeans med något snyggt linne är inte alls dumt kolla in på lite mode sidor för idéer.

Lycka till!
Citera
2011-10-27, 23:45
  #6
Medlem
Substantials avatar
Fönstershoppa lite och utveckla en egen smak, om du finner det bekvämt-------> Go for it!
Citera
2011-10-27, 23:50
  #7
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Ja kläderna skall väl spegla vem du är.

Vilket är varför det är skitroligt att ha en totalt intetsägande och neutral klädstil (inga tryck, inga specifika färger bara en klädmässig "blank yta").

Folk man interagerar med får så stora problem med att placera en i något fack på det sättet. Och när de försöker så når de alltid fel slutsats.

Att klä sig på ett sätt som speglar vem man är, är att göra tillvaron lättare för andra. Men är det särskilt kul? Icke!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback