Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-10-30, 12:57
  #25
Medlem
everythingiss avatar
Yxmörda någon, det + snatteri borde ge ca en månad...säg bara att det inte var meningen.
Vad du än gör, så sno ej pengar från staten....det ger 10 år direkt.
Citera
2011-10-30, 13:02
  #26
Medlem
Mystiqes avatar
Rattfylla påverkat av droger eller alkohol brukar vanligaste ge 1månad fängelse men får du inte fotboja så hamnar du på öppet anstalt som inte ens närheten känsla av fängelse.

OT.

Vill inte låta som moralkärring men att du gör avsiktligt att hamna fängelse för skojs skull anser jag fel både ekonomisk (för oss skattebetalarna) och orättvist för andra interner som behöver verkligen fängelseplatsen (talar om öppet anstalt), då de som har suttit mångårig fängelse har möjlighet att slussa ut till den mer öppnare. För att kunna lättare komma tillbaka till samhället.

edit...

Citat:
Ursprungligen postat av cheyen
jag vill varken förlora körkortet eller mörda någon.

Mmm såg det nu...vet ej...antagligen snatta låter den närmaste man kan komma fram till den 1månads vistelse som du vill ha.
__________________
Senast redigerad av Mystiqe 2011-10-30 kl. 13:07.
Citera
2011-10-30, 15:47
  #27
Medlem
Resolutios avatar
Du kommer inte bli dömd till fängelse. Om du inte gör ngt riktigt jävla grovt, men då får du snarare sitta inne några år.


Du kommer få böter (garanterar) och samhällstjänst, alternativt fotboja. Du kommer inte bara kunna sitta inne 1 månad. Om du gör upprepande brott så kanske du kommer få sitta inne i några månader. Dvs om du rånar om och om igen, tilläga då är att du kommer få en stor skuldhög.
Citera
2011-10-31, 13:34
  #28
Medlem
G13Hazes avatar
Narkotikabrott är det enda brotet jag kan komma på utan offer. Möjligtvis att brukaren av narkotikan är ett offer.
Citera
2011-11-04, 18:41
  #29
Medlem
Hm.

Ja, det verkar ju inte lätt det här med att försöka fixa en månads fängelse på ett vettigt sätt.

Kanske ska försöka kontakta någon ansvarig på närmaste anstalt?
Citera
2012-05-08, 22:11
  #30
Medlem
Paisanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheyen
Hm.

Ja, det verkar ju inte lätt det här med att försöka fixa en månads fängelse på ett vettigt sätt.

Kanske ska försöka kontakta någon ansvarig på närmaste anstalt?


Har ett papper du kan få skriva på, som du nog kan få ett par månader för...
Citera
2012-06-04, 21:28
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paisano
Har ett papper du kan få skriva på, som du nog kan få ett par månader för...

Vad för papper?
Citera
2012-06-05, 17:17
  #32
Medlem
jonte-malmos avatar
grov misshandel får du nog sitta en volta på en månad. men jag uppmanar inte till nåntinng.
Citera
2012-09-01, 11:17
  #33
Medlem
Jag har också haft samma önskning, men jag släppte tanken igen. Och grov misshandel ger lägst 1 år i fängelse, faktiskt. Kanske inte önskvärt om man bara siktar på 1 månad. :P
Citera
2012-09-01, 12:03
  #34
Medlem
eternussermos avatar
Misshandel kan ge det straff du önskar, var försiktig bara så att du väger det hela rätt. Svårt att pricka in exakt. Olaga hot kan ge en månad också, men vanligare är dagsböter och villkorligt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback