Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-18, 17:34
  #313
Medlem
GasGlads avatar
Sökandet efter Niklas fortsätter.
Citat:
Sökandet har koncentrerats till området kring Svinesundsbron, där en sko som tros tillhöra Niklas hittats.
– Förhoppningen är att vi ska kunna använda helikopter i morgon (lördag). Det har skjutits upp eftersom det varit problem med dis och dimma, säger Johan Hilding vid polisen i Strömstad.
Citat:
– Så länge vi misstänker att det finns en kropp i vattnet kommer letandet att fortsätta, säger Johan Hilding.
http://nwt.se/karlstad/article1006884.ece

Min magkänsla säger att Niklas finns någonstans där ute bland kobbar och skär...
Citera
2011-11-19, 14:55
  #314
Medlem
Quarrels avatar
GT: Sökandet efter Niklas inställt - igen
Citat:
- Det blir ingen aktivitet i dag heller. Vädret är för dåligt, säger Hanna Jansson, stationsvakt på polisen i Strömstad till GT.se.
När helikoptern istället kan lyfta beror helt och hållet på vädret.
Citera
2011-11-21, 15:19
  #315
Medlem
Quarrels avatar
GT: Dykare ska söka efter försvunne Niklas
Citat:
Polisen ville då använda en helikopter för att söka efter kroppen - men den stoppades på grund av det dåliga vädret vädret.
Dålig sikt har sedan hindrat helikoptern från att komma upp från Göteborg hela helgen - och så även på måndagen.
Citera
2011-11-21, 17:25
  #316
Medlem
sasos avatar
tragiskt men finns det något man kan göra?
hade jag bott i Karlstad hade jag tagit cykeln och åkt till oslo under helgen
Citera
2011-11-21, 17:41
  #317
Medlem
Har följt tråden med spänning från åhörarbänken och väntat på att någon skulle
dra paralleller till denna tråden: https://www.flashback.org/t1599934

Långsökt kanske, men vissa saker stämmer ganska bra eller?
Citera
2011-11-21, 17:52
  #318
Medlem
Gulbrandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsspar
Har följt tråden med spänning från åhörarbänken och väntat på att någon skulle
dra paralleller till denna tråden: https://www.flashback.org/t1599934

Långsökt kanske, men vissa saker stämmer ganska bra eller?


personen är 19år. så det är nog inte honom.
Citera
2011-11-21, 18:31
  #319
Medlem
Carlstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Min magkänsla säger att Niklas finns någonstans där ute bland kobbar och skär...
Tyvärr verkar det så och jag lider oerhört med hans familj. Undrar om Niklas sökte hjälp för att lindra sina problem, det finns trots allt en hel del vårdinsatser som kan få en människa på fötter igen.

Men jag har förstått att han verkade vara en allmänt glad och framåt kille. Var det så?
Citera
2011-11-21, 22:58
  #320
Medlem
skenet bedrar
Citera
2011-11-21, 23:05
  #321
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john1983
skenet bedrar
Välkommen till tråden!

Kan du utveckla det där lite, tror du?
Citera
2011-11-22, 08:25
  #322
Medlem
Det här med Niklas ekonomi tycker jag verkar lite skumt. Kan han ha pysslat med nätpoker och förlorat allt han ägde? Någon som vet ngt om brottsregister? Kan han ha betalat skadestånd till någon? Underhåll?
Jag tycker också att det verkar som om något annat upptog hans fokus snarare än studierna. Är ni verkligen säkra på, ni som kände Niklas, att han inte tog "nåt" för att bli social, nyfiken som han beskrivs?
Citera
2011-11-22, 16:35
  #323
Medlem
Toshiros avatar
Hoppas verkligen att han hittas snart, på ett eller annat sätt så att man vet
Citera
2011-11-23, 03:05
  #324
Medlem
linkolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djungelturken
Det här med Niklas ekonomi tycker jag verkar lite skumt. Kan han ha pysslat med nätpoker och förlorat allt han ägde? Någon som vet ngt om brottsregister? Kan han ha betalat skadestånd till någon? Underhåll?
Jag tycker också att det verkar som om något annat upptog hans fokus snarare än studierna. Är ni verkligen säkra på, ni som kände Niklas, att han inte tog "nåt" för att bli social, nyfiken som han beskrivs?


Hur menar du angående ekonomin? Om man som student går ut på krogen en dag i veckan, köper ett dataspel i månaden och kanske ett par musik-CDs så går man bankrutt. Inget konstigt med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback