Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-05, 10:47
  #505
Medlem
Steff83s avatar
Han har säkert ramlat i vattnet och flytit iväg till havs. Har är i så fall inte den första som försvunnit spårlöst vid Bohuskusten. Finns fler liknande försvinnande bara senaste 10-15 åren. Det är strömt och ett lik kan åka på rejäl åktur.

Jag menar..hans skor hittades väl tex.
Citera
2024-01-05, 16:31
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han har säkert ramlat i vattnet och flytit iväg till havs. Har är i så fall inte den första som försvunnit spårlöst vid Bohuskusten. Finns fler liknande försvinnande bara senaste 10-15 åren. Det är strömt och ett lik kan åka på rejäl åktur.

Jag menar..hans skor hittades väl tex.

Jag är inte fullt insatt i fallet men det har alltså gjorts fynd?
Citera
2024-01-05, 23:57
  #507
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
Jag är inte fullt insatt i fallet men det har alltså gjorts fynd?
Ja. Hans skor hittades.
Citera
2024-01-06, 06:17
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Hans skor hittades.

Okej det lät ju skumt, var hittade man dom? I vattnet eller på land? Och vilket skick var dom i?
Citera
2024-01-06, 13:13
  #509
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
Okej det lät ju skumt, var hittade man dom? I vattnet eller på land? Och vilket skick var dom i?
På land var det väl. I nära anslutning till bron. Du läsa mer om det bakåt i tråden.
Men mycket talar för att han druttat i vattnet. Det är rätt klarlagt hur han rört sig ändå får man säga. Cykeln har inte hittats dock vilket är såklart det underliga i det hela.
__________________
Senast redigerad av Steff83 2024-01-06 kl. 13:17.
Citera
2024-01-06, 13:19
  #510
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
Okej det lät ju skumt, var hittade man dom? I vattnet eller på land? Och vilket skick var dom i?

De ska ha hittats i strandkanten på två olika ställen.
Citera
2024-01-06, 13:23
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BB555BB
Okej det lät ju skumt, var hittade man dom? I vattnet eller på land? Och vilket skick var dom i?

Inte alls skumt. Vid fall från hög höjd trillar skorna lätt av vid nedslaget.
Citera
2024-01-06, 14:04
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Inte alls skumt. Vid fall från hög höjd trillar skorna lätt av vid nedslaget.

Det låter ju troligt, det hade varit mer skumt om dom hittats i skogen, jag kan även tänka mig att man nog sparkar av sig skorna om man överlever ett fall ner i vattnet.

Jag såg nån dokumentär från Canada för några år sedan om hur dom trodde att dom letade en seriemördare för dom hittade skor med fötter i på stränder längst kusten, men det visade sig att två av fötterna kom från bekräftade självmördare och en från nån flygkrasch så det är nog rätt vanligt förekommande ändå.

Eftersom skor flyter bättre än resten av kroppen så söker dom sig loss efter ett tag och flyter väl då i land någonstans.

Men vad kan då ha hänt? Om han hoppat från bron borde väl cykeln och andra tillhörigheter finnas kvar där? Om inte någon typ kört på honom och kastat kroppen och cykeln över räcket för att komma undan?
Citera
2024-01-06, 20:38
  #513
Medlem
BlackPetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Cykeln kanske betydde något extra för honom och att han ville ha med sin den under sin sista "resa"...?

Inget nytt annars?

Cykeln kan han ha använt som ankare vid ett ev. suicid om han hoppat från bron. Vattnet är strömt och han kan ha förflyttats långa sträckor även med cykel som ankare.
Citera
2024-04-16, 16:29
  #514
Medlem
Infon från snuten:

Citat:
Niklas Jonsson - Svinesund 2011

Har du information eller tips om vad som kan ha hänt Niklas Jonsson som försvann den 20 oktober 2011 i trakten av Svinesundsbron? Om du själv har gjort iakttagelser eller fått information på annat sätt, kontakta polisen.

Ung man med glasögon, kort ljusbrunt hår, kort skägg och ljusblå t-shirt.

Faktauppgifter
Namn och ålder: Niklas Jonsson, 27 år
Brottstid: 20 oktober 2011
Brotts- eller anträffandeplats: Svinesund, Strömstads kommun
Diarienummer: 1700-K26030-11

Ärendet
Torsdagen den 20 oktober 2011 kl. 08.48 reste Niklas från sin hemort Karlstad till Oslo med tåg. Han hade även med sig sin cykel (mörk mountainbike av märke Nakamura, se bild ovan). Senare samma dag reste Niklas med tåg från Oslo till Halden. Vid kl. 21.00 besökte han en saluhall vid brofästet på den svenska sidan av Svinesundsbron. Därefter är Niklas försvunnen. Ärendet utreds som mord.

Kontakta polisen
Polisen behöver hjälp med att hitta Niklas för att utreda om han har utsatts för något brott. Har du information, kontakta oss.

E-post: kalla-fall.region-bergslagen@polisen.se
Tipsformulär: Tips till polisen via webbformulär
Telefon: 114 14, be om att få prata med Polisens Kontaktcenter (PKC) om kalla fall i polisregion Bergslagen.

Kalla fall
Regionala utredningsenheten
Polisregion Bergslagen

Publicerad 14 december 2023 07.25

Ingen har väl varit misstänkt för det här?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback