Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-27, 10:09
  #1
Medlem
Den här damen skulle jag med glädje ta och läxa upp...vad är det för jävla sätt att sno kläder från en klädinsamling...vet hut. Nu, vem är damen ifråga?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13843859.ab
Citera
2011-10-27, 10:15
  #2
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Vilken jävla kärring. Hon bör få ett hårt straff ifall detta är sant.

Citat:
– Det stämmer inte, låter som ett skämt, säger hon själv.
Citat:
– Jag ångrar mig mycket, skäms, och vill lägga det här bakom mig, säger hon.

Hon säger lite emot sig själv dessutom..?
Citera
2011-10-27, 10:21
  #3
Medlem
0lofpalmes avatar
Toppen av girighet.. Vem fan snor från myrorna? Hoppas hon får ett hårt straff, fan har hon ingen skam?
Citera
2011-10-27, 10:30
  #4
Medlem
crillecrilles avatar
Nej fy fan. Dra mig baklänges vad ruttet! Inte för att jag ger bort kläder så ofta men man måste ju kunna lite på att det går rätt till.

"Arbetsledaren sattes under konstant bevakning, och i ett undanskymt förråd hittades flera säckar och kassar med undanstoppade kläder som märktes och fotograferades.
En morgon när 39-åringen var ensam bar hon ut kläderna till sin bil. På kvällen konfronterades hon av säkerhetspersonal – och erkände och sa upp sig. Kvinnan nekar till brott.
"

Hur fan kan hon neka?

denna står det Haninge, användarnamnet ser ut som pille-82 eller pille-62.
__________________
Senast redigerad av crillecrille 2011-10-27 kl. 10:35.
Citera
2011-10-27, 10:46
  #5
Medlem
Gabogibos avatar
Jag skulle fan gjort samma sak, men jag skulle köpt kläderna först! :P
Kanske att jag skulle inte tjäna lika mycket på det, men jag skulle kunna ha gott samvete, och dessutom skulle jag inte behöva bryta mot lagen.

Fan att jag inte kan mer om klädmärken, då hade jag kollat på den lokala myrorna-butiken efter tradera-kap.
Citera
2011-10-27, 12:46
  #6
Medlem
tryffs avatar
Vem snor av myrorna? Ganska många. De har ju förikommit i media tidigare. Gigantiska fallskärmar, utnyttjande av bidrag mm,
Citera
2011-10-27, 12:55
  #7
Moderator
blomvattnares avatar
Rubrik ändrad: "Myrorna-chef fast för bedrägeri" -► "Myrorna-chef fast för grov stöld".

/Mod
Citera
2011-10-27, 13:02
  #8
Medlem
Här är traderakontot som nämns, troligen finns det fler.

http://www.tradera.com/MyTradera/Fee...?ftgnr=2359028
__________________
Senast redigerad av Dircos 2011-10-27 kl. 13:10.
Citera
2011-10-27, 13:14
  #9
Medlem
deckardrottningens avatar
Jobbade hon på sorteringscentralen i Norrköping?
Citera
2011-10-27, 18:07
  #10
Medlem
mattemarias avatar
Många tror som ni gör, att ingen är så sniken att man stjäl kläder skänkta till välgörenhet. Tyvärr så tror jag det är vanligt personal stjä eller prismärker för billigt så kompisar får köpa billigt eller så har den anställde en kumpan, förslagsvis sambo eller fru/man som köper saker som är för billigt prismärkta.

Jag har av olika orsaker jag inte vill gå in på här, haft att göra med två välgörenhetsbutiker och båda har haft sådana problem. Naturligtvis tystas det ner då organisationerna är rädda för att få mindre saker och kläder och att deras varumärke ska solkas ner.
Citera
2011-10-27, 18:24
  #11
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattemaria
Många tror som ni gör, att ingen är så sniken att man stjäl kläder skänkta till välgörenhet. Tyvärr så tror jag det är vanligt personal stjä eller prismärker för billigt så kompisar får köpa billigt eller så har den anställde en kumpan, förslagsvis sambo eller fru/man som köper saker som är för billigt prismärkta.

Jag har av olika orsaker jag inte vill gå in på här, haft att göra med två välgörenhetsbutiker och båda har haft sådana problem. Naturligtvis tystas det ner då organisationerna är rädda för att få mindre saker och kläder och att deras varumärke ska solkas ner.

Jag känner i alla fall till en som jag aldrig skulle skänka kläder till - Emmaus. Där var det rena partyt bland de (till stor del bidragsfinaniserade) anställda när det kom in nya klädcontainers.

Och då hade de anställda ändå 50 % rabatt på butikspriset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback