Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-23, 01:34
  #517
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Det är mystiskt och hjälper inte att tänka på det, man kommer inte en millimeter, ändå mystiskt varför man öht hamnar i en livmoder från första början.

Ja lika mystiskt som när bonden sår och skördar
2016-12-23, 02:02
  #518
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja lika mystiskt som när bonden sår och skördar
Plötsligt kan jag få en dejavu-aktig känsla, som när jag stod som 18-åring och filosoferade över meningen med livet... det drarsig gärna mot en slags nollpunkt där man famlar efter mening, vad var meningen att låta ens moder lida (jag vet att det är ett djupt obarmhärtigt lidande då jag själv födde barn naturellt, inte en panodil. ingenting, jo en lustgasmask som jag slängde i väggen...)

... och detta vet miljontals mödrar och fädrar, ändå seglar denna sviniga terrorism och dödar all upptänklig glädje , är det på ngt sätt dödligt amoraliskt att umgås. äta dricka öht njuta.. för njutandets skull.. att man är värd oavsett det är nyttigt el ej.. det värdsliga blir gåtfullt, när islamismens olika ansikten agerar påolika fronter, medan den esoteriska meningsfullheten.. över vad gud har för mening, varför detta gudsorerande ÖGT genererar status bland så många rent ut sagt annars tämligen begåvnibgshandikaopade (tack vare stirrandet i en bok så gammal, att jag skulle skämmas att hävda "att den har någonting att ge civiliserade generationer... som genomgått så många smärtsamma erfarenheter, det är horribelt orimligt. ATt dessa trådar älter och jag med dem, matar o matar...

religion... för VAD ? guden är sjuk i huvudet, barnet kan få sin skalle krossad och många föds inavlade, oavsett med födsloskador.. men guden..., ska man "hemlighetsfullt.. be till.. "tala med" och det ska jag respektera... ?

vaarför ska jag respektera tro.. som har så stark beröringsyta med terroristisk militant tro... värdeladdninbgarna ur koranen, är ju såtolkningsbara att kl 8 betyder jihad en godhetshandling.. kll 11.00 kräver jihad någonting som urholkar en samfälld harmoni.. kl 16 ballar den ur, en annan tolkning i snrskogen av tolkninbgsvinklar... sedan kl 20 dåsmäller det, och plötsligt är man en syndande islamofob för att man "tycker" att koran, det sätter man icke i händerna på redan traumatiserade flyktingar, men man gjorde.. och ja.. jag frångår det mystiska, dånreligion är materielistiskt begärligt så det just nu äcklar mig mest.

annars.. är jag blasé.. jag ondgör mig inte, men denna terrorism som har ALLTID religiös fanatik som bakgrundsmatta.. står mig nu upp i halsen. Kristen tro.. håller sig artigt o smakligt isär.. och varför ska man öht behöva "förstå" religion, när det finns så mkt att förstå... nej jag känner mig inte tvingad, enbart äcklad just nu,

ursäkta!
2016-12-23, 02:28
  #519
Medlem
Honey.B.Blues avatar
det är bara det att alltför många inte ger en enda tanke på hur svårt det kan vara att leva och öht försörja allt pågående liv, religiös överskattande idealism blir lite fjuttigdet ska gåfint , man tycker alltså att det ska gå fint att ge epiteter åt noralt livsflöde.. islamofob, jag börjar tröttna retroaktivt på allt de tillskansade sig, så skenheligt via korruption i politikerleden. religion är verkligen detsamma som politik.. tolka fram med fantasifulla ordkombinationer, hur det ska gå att bejaka uppenbar religiös fanatism.

lurade rakt in i fällor, nu när folkomflyttningarna härjar... ska man inte längre kunna säga nej, åt folk som icke tänkt en sekund, anpassa sig, utan fortsatt skära halsen av sina hallal-hillalhilal-alahuakbar-terroriserande , och tränga in sig i skolor där barn äter, för sallad och äggpannkaka kan man inte äta ett par dgr i veckan eller bönor el annat.. nejdå.. demonstrera makten, är det religio med anda? nej, allt fortsätter.. med hat kommer man förblöda..

men kom inte och säg att guds.orerandet öht äger meningsfullhet, det däremot göder polemik, för man är aggressiv! och fientligt inställd, och det medan man ropar allahu akbar.., för man vill inte höra jesus.. för att ta islamisternas dilemma, ränna in i länder, med olust. och trots i bakfickan.

men detfinns ev liv efter döden, ev. inte - vem bryr sig!??!!! är det vitalt något som förändrar något då? blir man lyckligare av att behöva desinformera massivt, om hur islamofobiskt det är att inte uppskatta religiös extremism?

vad gör det om det känns mystiskt för ayatollorna.. vad har det med andra att göra.. när bevis finns om at den berömde guden eller allah.. inte kan förmedla sig öht, tala med stenen.. samma bönesvar jävla hycklande masshysteriker.

talar i natmössan nu, men har erklöönt mig vara lite pissed off, händelserna i Tyskland får mig att se rött, ilsket med snart nolltolerans mot religiöst fjanteri.

än en gång, ursäkta mesar.. men ni kan trycka på rapportera eller ringa brursan ocih be henom att kontakta amatörjournalister och skapa någon menlös amatörkrönika i metro över hur islamofobiska korkskallar, inte fattat galoopen med kodordet allahu akbar, värt att dra trasan över huvudet.. och fortsatt påstå sig "vara utsatt för" "oseriösa debattörer.. som inte "har högre förstånd" än att inte ens förståm medeltidssederna, att flickor tarpå hucklen, för att de "VILL" och det bör man förstå. som väldigt kunnig feminism , även när de inte vill jobba el tvätta underliv.. p män, för det kanske känner det som att de runkar då.. ja något rubbat r det, med religion, i detta fallet, islam.. som har svårt för julölen.. och ser inte "poängen" att öht koppla av, det gör man hemma i köket.. inte ute bland "horeriet.." för det är lössläppt att se folk ute o dricka öl. nej helst ska man försöka visa vart skåpen ska stå.. det är synd om barnen, att behöva se pilsner i affärer öht..

osv.... jag är dödstrött, erkänner .. irritationen bubblar vid detta laget, har just nu lätt sömnbesvär, men en sak är säker, attentaten som avlöser varandra, rubbade också mina cirklar. man behövde bli arg ledsen o besviken.. men nej, man är bara "islamofob" NEJ det ä jag inte, trots allt och allt detta svammel, för att vår!! yttrandefrihet är en ädel mänskligt sinnad tolerans, än sån länge utan tankepoliser attnkorrigera.. tvånget att tro, tvång att bedja.. tvånget att respektera latent aggressiv religionsfanatism, som börjar med sockerinlindad. tack så mycket vars så god, leenden.. sedan.. plötsligt ord om hur livsfarligt det vore om religionskunskap i nuvarande form utgick på scheman, men att inte kunna förstånens en blänkare.. det gårnfinfint, det ka man överleva.. att fullvuxna individer förstår hälften av resonemang.. särskilt om de inte är rleigionsindrönkta med älskvärdhet för "också" islam.

nej.. nog.

Ursäkta irritabelt skitsnack, men jag står för det, skärpning av lag .. religionslag, gärna.

och... permanenta gränsbevakning och id-kontroll, strama till det också, där det går, in till sista hålet på livremmen.


PEACE



/ natti
2016-12-23, 02:45
  #520
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Plötsligt kan jag få en dejavu-aktig känsla, som när jag stod som 18-åring och filosoferade över meningen med livet... det drarsig gärna mot en slags nollpunkt där man famlar efter mening, vad var meningen att låta ens moder lida (jag vet att det är ett djupt obarmhärtigt lidande då jag själv födde barn naturellt, inte en panodil. ingenting, jo en lustgasmask som jag slängde i väggen...)

... och detta vet miljontals mödrar och fädrar, ändå seglar denna sviniga terrorism och dödar all upptänklig glädje , är det på ngt sätt dödligt amoraliskt att umgås. äta dricka öht njuta.. för njutandets skull.. att man är värd oavsett det är nyttigt el ej.. det värdsliga blir gåtfullt, när islamismens olika ansikten agerar påolika fronter, medan den esoteriska meningsfullheten.. över vad gud har för mening, varför detta gudsorerande ÖGT genererar status bland så många rent ut sagt annars tämligen begåvnibgshandikaopade (tack vare stirrandet i en bok så gammal, att jag skulle skämmas att hävda "att den har någonting att ge civiliserade generationer... som genomgått så många smärtsamma erfarenheter, det är horribelt orimligt. ATt dessa trådar älter och jag med dem, matar o matar...

religion... för VAD ? guden är sjuk i huvudet, barnet kan få sin skalle krossad och många föds inavlade, oavsett med födsloskador.. men guden..., ska man "hemlighetsfullt.. be till.. "tala med" och det ska jag respektera... ?

vaarför ska jag respektera tro.. som har så stark beröringsyta med terroristisk militant tro... värdeladdninbgarna ur koranen, är ju såtolkningsbara att kl 8 betyder jihad en godhetshandling.. kll 11.00 kräver jihad någonting som urholkar en samfälld harmoni.. kl 16 ballar den ur, en annan tolkning i snrskogen av tolkninbgsvinklar... sedan kl 20 dåsmäller det, och plötsligt är man en syndande islamofob för att man "tycker" att koran, det sätter man icke i händerna på redan traumatiserade flyktingar, men man gjorde.. och ja.. jag frångår det mystiska, dånreligion är materielistiskt begärligt så det just nu äcklar mig mest.

annars.. är jag blasé.. jag ondgör mig inte, men denna terrorism som har ALLTID religiös fanatik som bakgrundsmatta.. står mig nu upp i halsen. Kristen tro.. håller sig artigt o smakligt isär.. och varför ska man öht behöva "förstå" religion, när det finns så mkt att förstå... nej jag känner mig inte tvingad, enbart äcklad just nu,

ursäkta!

Jag vet hur det är att fundera mycket och ibland kan det bli FÖR mycket men har du läst Ismael ?
Om man har lite grundkunskaper i bibeln , historia och vetenskap är det en bok som öppnade ögonen för mig att söka vidare men jag tar inte boken bokstavligt utan den gav mig inspiration att studera vidare bara i ämnet , och liknande sa författaren att man ska göra i en intervju också ,låt mig kalla det alternativt tänkande .(filosofiskt vetenskaplig)

Finns inte att köpa med svensk översättning längre,bara engelsk , men någon har lagt ut den svenska versionen som pdx.fil iaf ,tack o lov!

http://www.vildvaxande.org/texter/Da...-%20Ismael.pdf

Nu är det dags att koja.Sov gott!
2016-12-29, 16:46
  #521
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jag tror inte på ett liv efter döden, när man dör tror jag det känns som när man blir nedsövd, man bara slocknar. Om man har en själ, som skulle få en ny kropp, så kan det lika gärna bli ett djur. O jag tror till 99,9999% att det finns liv på andra ställen i universum. Det beräknas finnas ungefär en biljon (1000 miljarder) galaxer i det synliga universum. Så man kan bli en varelse någon helt annanstans.
2017-11-08, 17:45
  #522
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawed
Det som lever förändras och är inte re in carno.
Den medvetna energin som du beskriver det uppstod enligt vetenskapen samtidigt som insekterna visade sig på jorden för ca: 500 milj år sedan.
Insekter är medvetna!
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...har-medvetande

Om du stirrar en katt i ögonen så ser du att den har en medvetenhet som är mera närvarande än din egen.
Fåglar uppdaterar synintrycket dubbelt vs människan och ser våra rörelser i slow motion.
Det som särskiljer Människan från en katt, fågel eller mygga, är den kalkylerande hjärnans kapacitet, medan medvetenheten inte alls överglänser.

Men tanken om reincarnation där medvetandet (jaget) efter döden skulle upp eller nedgraderas beroende på sina handlingar, till att övergå i ett evolutionärt högre eller lägre manifesterande, saknar substans.

Vad kan en mygga göra för att avancera i hierarkin?
Var finns all information om tidigare existenser?
Tron är en nedärvd instinkt för överlevnad!

Det som lever, dvs själen/medvetandet, förändras inte, endast våra köttkostymer och materiella sinnen som förändras.

1. Djur och insekter etc avancerar automatiskt, tills de återfår en mänsklig form. De skapar ingen ny karma, till skillnad mot Människan, så de bara lever ut karma som de skapat när de bebodde en mänsklig gestalt ett antal inkarnationer bakåt.

2. I allas våra undermedvetanden, alla tidigare existenser i den materiella världen, efter att vi föll ner från den eviga andliga världen.

3. Religiös tro baseras på övertygelse.
__________________
Senast redigerad av Död o återfödd 2017-11-08 kl. 17:51.
2017-11-08, 17:48
  #523
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawed
Se om länken funkar nu då

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...har-medvetande

Självklart har även djuren ett medvetande, då även de är besjälade!

Detsamma gäller växter, ja allt liv är besjälat och har därför ett medvetande, vilket är själens energi.


MEDVETANDET = Själens eviga perceptionsförmåga, själens energi, symptomet på själens närvaro. Det är själen som är medveten, och medvetandet genereras givetvis av oss medvetna själar!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Medvetandet
http://en.wikipedia.org/wiki/Consciousness
2017-11-08, 17:52
  #524
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Nix, så länge man får dö i fred utan att dra med sig floskler i den stora vilan, finns idel harmoni att vänta.

Vad nu harmoni är där, ordens innebörd försvinner TACK o LOV också, så tji får teisten.

Hur skulle man kunna vila, utan harmoni?
2017-11-08, 17:53
  #525
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Vi lever i gigantiskt tidsfördriv, bara för att fördriva tiden. Och det finns inte människa med några belägg för vad som händer när man dör.. Men det mest logiska är att man föds om, som någon tänkande individ.

Har man otur så får man respass ner till djurriket, inte så känt för att tänka och begrunda...
2017-11-08, 17:58
  #526
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag tror inte på ett liv efter döden, när man dör tror jag det känns som när man blir nedsövd, man bara slocknar. Om man har en själ, som skulle få en ny kropp, så kan det lika gärna bli ett djur. O jag tror till 99,9999% att det finns liv på andra ställen i universum. Det beräknas finnas ungefär en biljon (1000 miljarder) galaxer i det synliga universum. Så man kan bli en varelse någon helt annanstans.

Allt liv är besjälat, inte bara Människor och djur...

Men om du tror på en död efter livet, så borde du i konsekvensens namn även tro på ett liv efter döden...
2017-11-09, 09:54
  #527
Medlem
KortStubins avatar
Tråd finns:

(FB) Vad händer efter döden?

Lås på!
/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback