Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-01-29, 00:49
  #37
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du har nog blandat ihop skribenter tror jag. Det var en annan som har berättat om sin erfarenhet med BF3 (antagligen Campaign, ja), inte jag.

Det går att spela BF3 med iMacen, det har vi redan löst innan din bump. Ingen har påstått att det är ett alternativ till en gaming-PC, så du kan dra ut trosorna ur röven nu.

Har du någon annan all-in-one-PC att föreslå för gaming på ultra high 1337-zorz w1nz??

Ingen försöker förlöjliga dig eller vara taskig mot fragzone eller vad du nu blir så uppeldad över.
Bara lite iMac-ägare som jämför erfarenheter och ger tips till varandra. Du är ju ingen iMac-ägare, så din närvaro i tråden är högst besynnerlig.

Man behöver ju inte äga en Imac för att veta hur hårdvaran presterar. Hur som så har jag aldrig sagt att det inte går att spela. Jag har bara påpekat att den hårdvaran som diskuterades inte kunde köra BF3 effektivt om ens alls i High med 1920x1080 i multiplayer. Detta för att folk inte ska bilda sitt nästa inköp på felaktig information och sedan sitta med en dator som inte lever upp till hans/hennes krav.

Men givetvis har du rätt att detta inte tillför ämnet. Men många verkar tro att det är för att det handlar om Apple jag skrivit det jag skrivit. Det har endast med hårdvaran att göra oavsett märke.
Citera
2012-05-06, 18:19
  #38
Medlem
Meloveyoulongtimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriikh
Jag spelar Skyrim med allt på medium utom shadows och 1680x1050 i upplösning, får runt 35-40 fps. Detta är den sämre modellen av MBP15, dvs. med ett radeon 6490M. Med tanke på den rätt brutala skillnaden mellan 6490M och 6750M ser jag ingen anledning till att snöj skulle ljuga.
Ts gällde BF3. Huruvida Skyrim drar runt på din på din laptop på medelinställningar och låga FPS är väldigt irrelevant för trådstartarens frågeställning. Skyrim är inte ett krävande spel, inte på långa vägar. BF3 å andra sidan är både GPU och CPUtungt.

Troligtvis kommer ts kunna "spela" bf3 på sin dator, frågan är bara om det kommer att bli så kul.
Citera
2012-06-16, 13:52
  #39
Medlem
lingonsoppas avatar
Bumpar tråden med en fråga.

Funderar på att installera Windows enbart för att kunna lira BF3 då min spelburk stendog för ett tag sedan, men jag undrar om det ens är värt det.

Sitter på en iMac 21.5" (2011) med 2,7 i5, HD 6770 512 MB och 12 GB ram.

Har kikat lite på youtube utan några direkta resultat. Vilka inställningar bör burken klara på en 64 player-server? Är väl någorlunda nöjd om det flyter på medium.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback