Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-26, 18:31
  #1
Medlem
BocadilloLocos avatar
Jag har begått stora misstag i mitt liv, här kommer ett av dom. I somras satt jag på allt för mkt pengar och hade allt för tråkigt.

Jag köpte en Imac 21.5 tum lägsta specsen...

Jag är ett inbitet battlefieldfan sedan många år tillbaka och nu version 3 nu kommer ut snart så sitter jag på en mac... FML
Jag behöver macen då jag jobbar med musik och har program som är väldigt behändiga just på osx.

Nu kommer frågan:
Är battlefield 3 i bootcamp möjligt* för denna imac 21.5 tum 2.5ghz i5 4gig? Jag har ingen koll på om bootcamp suger åt sig prestanda eller arbetsminne eller vad den nu gör.

*När jag menar möjligt menar jag i någorlunda bra grafik, medel ungefär.

Det är lite bråttom, grabbarna väntar!
Citera
2011-10-26, 18:41
  #2
Medlem
Snöjs avatar
När du kör Bootcamp så är det precis som om du sitter vid en PC med Windows. Du kör det alltså inte "inuti" OS X, utan du startar om datorn i Windows. Du får alltså tillgång till all din Macs prestanda. Hur bra du sedan kan köra BF3 handlar helt och hållet om vilket grafikkort du har.

Jag kör BF3 i bootcamp (windows 7) på min MBP, det fungerar hur bra som helst med grafikkortet AMD Radeon 6750M.
Citera
2011-10-26, 18:49
  #3
Medlem
BocadilloLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
När du kör Bootcamp så är det precis som om du sitter vid en PC med Windows. Du kör det alltså inte "inuti" OS X, utan du startar om datorn i Windows. Du får alltså tillgång till all din Macs prestanda. Hur bra du sedan kan köra BF3 handlar helt och hållet om vilket grafikkort du har.

Jag kör BF3 i bootcamp (windows 7) på min MBP, det fungerar hur bra som helst med grafikkortet AMD Radeon 6750M.

Du skojar med mig Antar att jag fått för mkt negativ skit av mina pcägande bekanta!
Citera
2011-11-13, 01:48
  #4
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
När du kör Bootcamp så är det precis som om du sitter vid en PC med Windows. Du kör det alltså inte "inuti" OS X, utan du startar om datorn i Windows. Du får alltså tillgång till all din Macs prestanda. Hur bra du sedan kan köra BF3 handlar helt och hållet om vilket grafikkort du har.

Jag kör BF3 i bootcamp (windows 7) på min MBP, det fungerar hur bra som helst med grafikkortet AMD Radeon 6750M.

Hur bra som helst är väl att ta i, enligt notebookcheck.net så snittar 6750m 35 fps i low..
Citera
2011-11-13, 12:47
  #5
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Hur bra som helst är väl att ta i, enligt notebookcheck.net så snittar 6750m 35 fps i low..
Det är möjligt. Jag spelar dock på High utan lagg, frysningar eller hack. Flyter på riktigt fint.
Citera
2011-11-13, 13:12
  #6
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det är möjligt. Jag spelar dock på High utan lagg, frysningar eller hack. Flyter på riktigt fint.

Herrejeflar, för det första, hur fick du det grafikkortet och för det andra, vad har du för prestanda i din MBP?

Min klarar knappt Skyrim på Low i Windows 7 x64.
Citera
2011-11-13, 13:40
  #7
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Herrejeflar, för det första, hur fick du det grafikkortet och för det andra, vad har du för prestanda i din MBP?

Min klarar knappt Skyrim på Low i Windows 7 x64.
1. Jag köpte en 17" MBP, det sitter i den
2. Förstår inte frågan?
Citera
2011-11-17, 14:03
  #8
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det är möjligt. Jag spelar dock på High utan lagg, frysningar eller hack. Flyter på riktigt fint.

Ett 6750 är i regel bara snäppet snabbare än HD 4770. 5750=6750. Dock har det mer minne än 4770, men jag kan lova dig i 1680x1050 eller liknande upplösning så kör du inte på high i multiplayer. Oavsett vad kokat ihop i din fantasivärld.

6750/5750/GTS 450 presterar relativt likvärdigt.

Spelar du i 800x600? Det är fullkomligt omöjligt för dig att nå bra fps på high i 1680x1050, det går bara inte, förstår inte varför du säger annat?
För övrigt har du 6750M (notera mobile) vilket är slöare än det vanliga 6750 som presterar runt 30-35 fps i medium @1920x1080 på battlefield 3 i multiplayer. Du kan helt enkelt inte tala sanning.
Citera
2011-11-17, 14:44
  #9
Avstängd
Robin2161s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
När du kör Bootcamp så är det precis som om du sitter vid en PC med Windows. Du kör det alltså inte "inuti" OS X, utan du startar om datorn i Windows. Du får alltså tillgång till all din Macs prestanda. Hur bra du sedan kan köra BF3 handlar helt och hållet om vilket grafikkort du har.

Jag kör BF3 i bootcamp (windows 7) på min MBP, det fungerar hur bra som helst med grafikkortet AMD Radeon 6750M.

Dagens skämt!
Citera
2011-11-17, 15:11
  #10
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Ett 6750 är i regel bara snäppet snabbare än HD 4770. 5750=6750. Dock har det mer minne än 4770, men jag kan lova dig i 1680x1050 eller liknande upplösning så kör du inte på high i multiplayer. Oavsett vad kokat ihop i din fantasivärld.

6750/5750/GTS 450 presterar relativt likvärdigt.

Spelar du i 800x600? Det är fullkomligt omöjligt för dig att nå bra fps på high i 1680x1050, det går bara inte, förstår inte varför du säger annat?
För övrigt har du 6750M (notera mobile) vilket är slöare än det vanliga 6750 som presterar runt 30-35 fps i medium @1920x1080 på battlefield 3 i multiplayer. Du kan helt enkelt inte tala sanning.
Jag vet att jag har 6750M, det skrev jag också. Varför skulle jag säga något annat än vad jag redan sagt? Jag spelar på High i native resolution (vilket är 1920x1200 på min MBP antar jag), och det fungerar hur bra som helst. Vilken slags FPS jag får ut vet jag inte, men så länge det flyter på är jag nöjd - och det gör det. BF3 slår på High-settings om jag kör på att den ska ställa in det automatiskt också.

Nåja, jag vet inte. Du verkar ju veta vad du pratar om, men det du säger verkar iallafall inte vara sant för mig. Tro vad du vill, det är hursomhelst fel tråd att diskutera min MBP i. Over and out!
Citat:
Ursprungligen postat av Robin2161
Dagens skämt!
Nu förstår jag inte.
Citera
2011-11-17, 17:16
  #11
Medlem
grizzlybearss avatar
Jo det fungerar ofc, tänk på att i 1080p kommer du inte upp i mer än medel.
Ser fortfarande bra ut så klart.
Citera
2011-11-17, 17:42
  #12
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Herrejeflar, för det första, hur fick du det grafikkortet och för det andra, vad har du för prestanda i din MBP?

Min klarar knappt Skyrim på Low i Windows 7 x64.

Min MBP 13" i7 kör Skyrim på Medium Windows 7 x64 utan några som helst problem.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback