2011-10-26, 12:14
Medlem
Tja allihopa, nu är det så att jag har fått ett pengar problem. Jag är 18 år och bor hemma än så länga men det har kört till sig lite, Jag får 2000 varje månad och den här månaden har jag skuller till mobil,polare,brorsan som ligger runt 4000....

Men nu till saken är att jag har stulit ett halsband för 1 år sedan typ då det kostade 2800.

Vad skulle jag kunna få för det om jag lämnade in det? Skulle dom kunna se att det har blivit stulet?
Citera
2011-10-26, 12:25
Medlem
bombruntmagens avatar
Luffare du är.

Skaffa kvällsjobb och sluta låna pengar av folk.
Citera
2011-10-26, 12:35
Medlem
Conceptions avatar
Såklart de märker att det är stulet.

Bidra nu till samhället genom att gå till polisen och säg att du hittat halsbandet. Finns säkert en människa därute som blir glad för att få tillbaka det.
Citera
2011-10-26, 12:39
Medlem
Ärligt talat så vet jag varför inte jag skrev att jag hade snott det, Det är faktiskt köpt men inte har kvitto till det för det har jag råkat slarvat bort faktiskt... någon som vet om man kan sälja det till samma butik man köpte det ifrån?
Citera
2011-10-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 22bullets
Ärligt talat så vet jag varför inte jag skrev att jag hade snott det, Det är faktiskt köpt men inte har kvitto till det för det har jag råkat slarvat bort faktiskt... någon som vet om man kan sälja det till samma butik man köpte det ifrån?

Såklart att du har...
Tror du själv att en butik köper tillbaka ett smycke? Det är ingen välgörenhet dom sysslar med.
Men ja, det finns butiker som köper dina smycken, men jag tvivlar på att butiken du "köpt" smycket i betalar mer än småslantar för det, om dom ens skulle vara intresserade.
Citera
2011-10-26, 14:04
Medlem
hahaha årets tråd. verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här