• 13 342 online
  • 1 139 770 medlemmar
  • 59 039 326 inlägg
2012-08-17, 18:09
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad menar du med trollning? Jag tycker det verkar sannolikt att Carlito har de åsikter han framför och då de är OnT är det inte något jag som moderator anser mig kunna ingripa i. OK att en del har besvarats och genomgåtts tidigare, men så blir det ju tyvärr med långa trådar. De saker du tar upp må vara en irriterande debattteknik, men det är inte emot reglerna. Som åsiktsmotståndare till någon har man också en tendens att överdriva detta drag hos motståndaren.

Japp jag överdriver. Jag utmålar Carlito som värre än vad hen är. I vanliga fall skulle jag efter ett tag ha satt ignore på hen. Nu går inte detta. Därför anser jag att moderatorer generellt bör hålla en högre standard än vanliga skribenter.

Om man inte accepterar detta så bör man ej bli moderator.

Detta är min åsikt.

Jag har ett flertal gånger efterlyst "motstånd" i Assangetråden. CarlitoB står för ett sådant motstånd. Det är tacksamt. Jag har även varit glad att Pentyl har varit motvalls. Det är dock en "rättviserisk" som föreligger när exempelvis en moderator spammar tråden med inlägg som till viss del är tvivelaktiga och som definitivt inte uppmuntrar en god diskussion.

Assangetråden är väldigt komplex. Den kan spåra ur om en skribent (speciellt om den skribenten är moderator) väljer att - som i CBs fall - fokusera på ett enda ord, sov, och sedan inte låtsas om när andra skribenter ger en större bild.
Citera
2012-08-17, 18:23
Medlem
KimNeilJungs avatar
Som moderator i KoAT - och följdaktligen en av dem som läser de RP:s som dyker upp i Assangetråden - vill jag säga att jag inte gör någon som helst bedömning av någons seriositet. Är inläggen inom ämnets ramar får man tycka vad man vill och använda skitdålig debatteknik om man tycker det gör ens dag. Om användare Y gör användare X förbannad genom att vara en rövstock är alltså helt ointressant för det finns inget regelverk som förhindrar ett sådant agerande.
Citera
2012-08-17, 18:30
Medlem
epost72s avatar
Man blir lite fundersam...
Förklara för en oinsatt, finns inte knappen rapportera inlägg i "Konspirationer och alternativa teorier"?
Eller är folk lite dummare än genomsnittet i nämnda del?

Diskutera hur lämplig en person är som moderator i den tråden är ju i alla lägen OT, likaså att diskutera kvalitén på andra medlemmars inlägg.

Antar att detta klientel är minst lika förvånade när inlägg raderas och varningar utdelas.

Har ni invändningar så argumentera sakligt mot er kombattant eller rapportera.
Ganska enkelt.
Citera
2012-08-18, 11:18
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Som moderator i KoAT - och följdaktligen en av dem som läser de RP:s som dyker upp i Assangetråden - vill jag säga att jag inte gör någon som helst bedömning av någons seriositet. Är inläggen inom ämnets ramar får man tycka vad man vill och använda skitdålig debatteknik om man tycker det gör ens dag. Om användare Y gör användare X förbannad genom att vara en rövstock är alltså helt ointressant för det finns inget regelverk som förhindrar ett sådant agerande.

Får vi inte dubbla budskap nu ?

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Observera, jag kritiserar inte dig eller ditt sätt att moderera, men 2:02 och ditt svar ovan ger dubbla budskap, naturligtvis ska man ha högt i taket i denna tråd, att folk härsknar till har att göra med att tråden är nästan på 4000 sidor och att CB:s uppförande sticker extra i ögonen då hen dessutom har modstatus, vilket gör att de flesta här tar för givet att denna mod då ska ha högre uppförandekod.
Citera
2012-08-18, 18:35
Medlem
Motherships avatar
Jag har precis som andra stora bekymmer med moderatorns intrång i debatten, som gränsar till spammning, mitt ödmjuka förslag är att avpolletera moderatorutnämningen så att hen får uttrycka sig som vederbörande vill i tråden, men att vi har möjlighet att klicka ignore.

När hen har tröttnat på att spamma så kan hen bli moderator igen.

Nåväl, det är vad jag tycker.
Citera
2012-08-18, 19:10
Moderator
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Får vi inte dubbla budskap nu ?

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Observera, jag kritiserar inte dig eller ditt sätt att moderera, men 2:02 och ditt svar ovan ger dubbla budskap, naturligtvis ska man ha högt i taket i denna tråd, att folk härsknar till har att göra med att tråden är nästan på 4000 sidor och att CB:s uppförande sticker extra i ögonen då hen dessutom har modstatus, vilket gör att de flesta här tar för givet att denna mod då ska ha högre uppförandekod.
Antingen accepterar du att moderatorer får debattera precis som alla andra eller så får du väl sluta skriva helt och hållet. Jag förmodar att "uppförandekoden" du syftar på är regelverket. Moderatorer och medlemmar förväntas hålla sig inom detta. Att sen CB har en annan uppfattning i frågan om Assange är något du får lära dig leva med.
Citera
2012-08-18, 19:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Antingen accepterar du att moderatorer får debattera precis som alla andra eller så får du väl sluta skriva helt och hållet. Jag förmodar att "uppförandekoden" du syftar på är regelverket. Moderatorer och medlemmar förväntas hålla sig inom detta. Att sen CB har en annan uppfattning i frågan om Assange är något du får lära dig leva med.

Men det finns en väldigt stor skillnad mellan en moderator och en vanlig användare, nämligen att det inte går att sätta en mod på ignore.

När man har tröttnat på en användare som kör samma argument eller har en fördjävligt dålig stil i sin debatteknik så kan man välja att ignorera idioten, det går inte om den har modstatus.

Att då som du föreslår sluta skriva är ju ett rent hån mot alla de som tröttnat på tramset, är det syftet med Flashback, trasha sönder trådar så att folk ledsnar och slutar att engagera sig?
Citera
2012-08-18, 19:22
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine

Tack för klargörandet av detta.

En passus, vi/jag/alla har lärt oss leva med meningsmotståndare, och vi lessnar att läsa just vad de skriver så kan man ignorera dessa genom forumets utmärkta funktion för detta.

I detta fallet är detta omöjligt, men jag antar att vi får leva med det. Tack för denna åsikt från moderatorerna.
Citera
2012-08-18, 19:35
Moderator
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Tack för klargörandet av detta.

En passus, vi/jag/alla har lärt oss leva med meningsmotståndare, och vi lessnar att läsa just vad de skriver så kan man ignorera dessa genom forumets utmärkta funktion för detta.

I detta fallet är detta omöjligt, men jag antar att vi får leva med det. Tack för denna åsikt från moderatorerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men det finns en väldigt stor skillnad mellan en moderator och en vanlig användare, nämligen att det inte går att sätta en mod på ignore.

När man har tröttnat på en användare som kör samma argument eller har en fördjävligt dålig stil i sin debatteknik så kan man välja att ignorera idioten, det går inte om den har modstatus.

Att då som du föreslår sluta skriva är ju ett rent hån mot alla de som tröttnat på tramset, är det syftet med Flashback, trasha sönder trådar så att folk ledsnar och slutar att engagera sig?
Det är riktigt, man kan inte sätta en moderator på ignore. Men med tanke på att vi f.n. är ynka 119 st. så är det inte för mycket begärt att ni helt enkelt skiter i att läsa CB:s inlägg, CB är dessutom inte mod i det forum som tråden huserar i.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2012-08-18 kl. 19:41.
Citera
2012-08-18, 20:27
Medlem
CarlitoBrigantes avatar
Jaha det fanns minsann en tråd här.

Ni är för roliga. Allt jag gör är att jag ifrågasätter er stolliga teorier, visar på vilket sätt ni har fel, var era slutsatser brister o.s.v. Jag förstår att det är jobbigt för er när i har kunnat dunka varandras ryggar utan att någon har ifrågasatt era tokigheter men ni har liksom ingen rättighet att ha en tråd för inbördes beundran.

Klarar ni inte av att någon argumenterar mot er och visar att ni har fel så kanske FB inte är rätt ställe för er. Starta ett eget forum i vilket ni bara tillåter debattörer som håller med er i ert pro-Assange-konspirationstänkande.

Att ni inte klarar av att någon säger emot er säger en hel del om hur svaga och bristfälliga era konspirationsteorier är.

Jag är noga med att följa regelverket, det är inte jag som börjar med en massa OT-skit och sitter och diskuterar andra användare. Jag håller mig till ämnet. Ni kanske borde göra detsamma istället för att klaga på att er åsikt inte har ensamrätt till tråden.

Kort sagt, skärp er! Ni är som barn som springer gråtandes till mamma för att någon annan är bättre på fotboll än vad ni är.
Citera
2012-08-18, 20:30
Medlem
MrsMagoos avatar
Ärligt talat så är ni väldigt kinkiga nu och lipar för att er kombattant inte har samma åsikter som er själva. Och inte nog med det Ni anklagar postaren för att trolla. Är det verkligen så att ni inte rår på postarens argument utan måste springa till liphörnan?

Jag har tittat jag ser tyvärr inte det som påstås från den uthängde postaren.
Inget trolleri och inget spam. Jag ser klara argument och bra grunder för att uttrycka dom.
Va fan är ert problem egentligen`? Bemöt inläggen med saklighet och fakta, så är det väl inget problem.

Det är för fan bara lögner och påhitt och frågan är väl mer om ni är i underläge då det pågår en häxjakt på en postare som är baserad på rent skitprat.
Citera
2012-08-18, 20:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante

Klarar ni inte av att någon argumenterar mot er och visar att ni har fel så kanske FB inte är rätt ställe för er.
Det är ju tvärtom så att du ignorerar de svar du får som visar att du är helt fel ute, och sedan repeterar du samma felaktigheter ad nauseam. Men ditt svar nu visar återigen vilken dålig attityd du har, och jag kommer i fortsättningen att fullständigt ignorera dig, så är allt frid och fröjd.
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-08-18 kl. 21:12.
Citera