Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-25, 21:45
Medlem
Mitt ex levde på mig och mina pengar i över ett halvår utan att bidra med ett enda öre, han hade ett extrajobb som krävde en del utrustning som han köpte med MITT kort, (värt mycket pengar men inget som är lätt att slänga ut på Blocket direkt då väldigt få håller på med det, dyra grejer men inte) jag kan ju inte bevisa om han eller jag gjort det, endast att sakerna tillhör mig.
Nu undrar jag lite av ren nyfikenhet om vad som skulle hända om jag (som har koden till hans telefonbank) skulle föra över pengar från hans konto till mitt. Kan någon bevisa att JAG gjort det (då det kommer att synas vart pengarna gått såklart) eller kommer han anses som oaktsam som lämnat ut sin kod?
Inga direkta planer jag har, mest nyfiken om jag kan åka dit på det på nåt sätt?
Citera
2011-10-25, 22:06
Medlem
svar: ja, det är olagligt
även om hon varit oaktsam med koden så har du ingen rätt att ta hennes pengar.
Du åker dit eftersom banken kan spåra pengarna. Men å andra sidan kan allt vara en livserfarenhet för både dig och henne.
Citera
2011-10-25, 23:38
Medlem
Frans.Ganzs avatar
kan exet bevisa att d e du som gjort överföringen? Om inte, gört
Citera
2011-10-26, 08:08
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
DU kan inte ringa till hans telefonbank, de kommer spärra dig. Provade nämligen ringa min partners telefonbank när hon satt brevid och iom att en man ringde en kvinnas telefonbank spärrades den omedelbart trots att jag räckte över luren till henne på en gång.
Citera
2011-10-26, 08:54
Medlem
Be en killkompis göra det
Citera
2011-10-26, 11:17
Medlem
Mr.Fredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans.Ganz
kan exet bevisa att d e du som gjort överföringen? Om inte, gört

Det kvittar, de kommer bli rätt uppenbart när de spårar transaktionen till vem pengarna har gått till. de kommer även att komma tillbaka på något sätt, genom rättsliga åtgärder eller hot om de. Så har går du på en nit.
Citera
2011-10-27, 09:38
Medlem
Denna tråd är dubbelpostad:

https://www.flashback.org/t1696029
Citera
2011-10-27, 14:41
Medlem
Vad fan tror du själv? Ta pengar av någon utan hans kännedom hmmm hört talas om stöld? Att bevisa att det är du när det är ditt egna konto du tänkt föra över till och du har ett förflutet med mannen hmmmm ja det kanske blir lite knepigt ja Är du så jävla dum att du tror det ska gå vägen borde du aldrig ägna dig åt någon kriminell aktivietet förutom att gå mot röd gubbe.

Citat:
Jag frontalkrockade in i ett träd sist jag var vaken på dom, inte att rekommendera med andra ord. Tappar omdömet totalt...bara att sätta sig i en bil... Öht har jag gjort massa skumma saker när jag varit vaken på Stilnoct. Akta ;-)

Är benzotorsk själv men avråder dig från att ens börja...benz är himlen och helvetet. Tänk om en gång till...At:n är förjävlig

Jag är relativt nyseparerad själv och vill inte bli sambo just nu och har även två egna barn

Vad sägs om att ta tag i ditt liv och dina barn istället för att stjäla pengar till benso din tjuvaktiga skata?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in