Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-14, 00:25
  #1
Medlem
Antar det finns nån eller ett par stycken Metallicafan som hänger här och tänkte starta en liten diskussiontråd om Metallica! Finns det nån Metallica låt som är absolut favorit? Vilken isåfall och skriv varför!

Jag älskar hela bandet och alla deras låtar men om jag måste välja en låt så är Fade to black den som får mig att rysa rakt igenom och jag älskar den rakt av.

Och finns det nån låt du kan spela på gitarr?
Citera
2009-09-14, 00:28
  #2
Medlem
Favoritlåt varierar Just nu är jag väldigt förtjust i Damage Inc. och Blackened Fade to black är dock en alltime favorit Har sett dem live 2 gånger och de ska bli fler!

Kan spela bl.a. Battery, Master, Fade, Seek, Justice m.m. på gitarr
Citera
2009-09-14, 00:31
  #3
Medlem
Min favorit är "Orion", sjukt skön låt helt enkelt!
Jag kan hela "One", "Fade to black" och "Battery" på gitarr...
Citera
2009-09-14, 00:31
  #4
Medlem
The Call of Ktulu är favorit för tillfället. To Live is to Die är också en fantastisk bit!

Fade to Black och One är ju annars alltid på topp, men utöver dem så finns det ett gäng som turas om att vara favoriter.
Citera
2009-09-14, 00:45
  #5
Avstängd
Ingenf4ntasis avatar
Justice albumet utan snack, måste jag välja är den nog... Harvester of Sorrow.

Låtar jag kan spela? Hmm.. kan nämna de jag inte kan spela istället. Med andra ord kan jag spela en jävla massa metallica
Citera
2009-09-14, 03:08
  #6
Medlem
Härligt med så snabb respons och så! Måste fråga, ni som kan spela nåt med Metallica, ni råkar inte ha nåt klipp på Youtube eller skulle vilja dela med er av en inspelning? Vore awesome att höra Jag själv spelar bara akustiskt för tillfället men ska börja spela elgitarr. Kan t.ex spela Fade to black introt, och versen.. Den akustiska biten i To live is to die (helt underbar). Nothing else matters en bit, introt till Welcome home (Sanitarium) t.ex.
Citera
2009-09-14, 03:33
  #7
Medlem
BattleBuddhas avatar
Metallica fan här!

Älskar mestadels deras äldre låtar, unforgiven, fade to black, nothing else mathers, sad but true osv. Gillar även de nya såsom fuel, all nightmare long, the day that never comes osv.

Men om jag skulle välja en absolut favorit så blir det nog Unforgiven II eller III

Men.. Fade to black är rysligt skön, tycker bara att det är synd att den blir en helt annan melodi in i låten, tycker den flippar ut lite. Hade den bara behållt samma stuk som i början hela låten igenom så hade den nog varit favorit.

EDIT: Vill även påpeka att jag lirar GH Metallica dagligen och påstår att det är det bästa Guitar Hero någonsin
__________________
Senast redigerad av BattleBuddha 2009-09-14 kl. 03:50.
Citera
2009-09-14, 03:36
  #8
Avstängd
Ingenf4ntasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Metallica fan här!

Älskar mestadels deras äldre låtar, unforgiven, fade to black, nothing else mathers, sad but true osv. Gillar även de nya såsom fuel, all nightmare long, the day that never ends] osv.

Men om jag skulle välja en absolut favorit så blir det nog Unforgiven II eller III

Men.. Fade to black är rysligt skön, tycker bara att det är synd att den blir en helt annan melodi in i låten, tycker den flippar ut lite. Hade den bara behållt samma stuk som i början hela låten igenom så hade den nog varit favorit.

EDIT: Vill även påpeka att jag lirar GH Metallica dagligen och påstår att det är det bästa Guitar Hero någonsin
Citera
2009-09-14, 03:50
  #9
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenf4ntasi

Såg det nu.. lite knarkat stavfel
Citera
2009-09-14, 03:50
  #10
Avstängd
Paraflexs avatar
Jag gillar inte Metallica så värst mycket. Dom duger. "Motorbreath" är den bästa låten. Jag kan spela "Nothing else matters", och introt till den där låten som börjar ungefär som introt till låten "Black Sabbath" av gruppen Black Sabbath.
Citera
2009-09-14, 10:24
  #11
Medlem
bananjukkas avatar
Grejen med Metallica är att de har så mycket bra att det inte går att bestämma sig för bara en eller ett par favoritlåtar. Om jag dock skall plocka ut några som alltid ligger högt upp så är det Seek and destroy, The four horsemen, Fade to black, Creaping Death (live), Master of Puppets, Battery, Harvester of Sorrow... Säkert glömt många

Är tyvärr totalt obegåvad rent musikaliskt och kan därför inte ens spela broder Jacob på gitarr
Citera
2009-09-14, 10:55
  #12
Medlem
SweTechs avatar
Tror knappast att TS spelar i Metallica så tråden flyttas från egen musik.

//Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback