Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-25, 20:31
  #1
Medlem
Citat:
Tonåringar blev hotade och rånade

OBSERVATORIELUNDEN. Två unga män rastade sina hundar i Observatorielunden förra veckan när ett gäng på fyra unga män i 18-20-årsåldern närmade sig och krävde att de skulle lämna ifrån sig sina mobiler.

En av männen skrek att han inte hade någon mobil. Då gav sig gänget på den andre och slog honom på både kropp och ansikte. De fick med sig hans mobiltelefon och försvann sedan i riktning mot stadsbiblioteket.

Polisen har signalement men ännu inga misstänkta.

Jag läste detta i Mitt i Vasastan. Någon som vet mer?
Gänget är väl sannolikt blattar då de brukar hålla till här i innerstan numera. Kommer hit och besudlar våra malmar, icke bra icke bra
Citera
2011-10-25, 20:44
  #2
Medlem
Bjorndts avatar
Även vanadislunden ryktas vara besudlad av ett gäng av asiatiskt ursprung. De hade till och med hotat den utsatte med vad som troddes vara en riktig 9mm.
Citera
2011-10-30, 02:17
  #3
Medlem
Jahapp. Dessa blattar har väl en hel drös med stulna mobiltelefoner hemma i lägenheten i Akalla. Äckligt. De kommer hit och smutsar ner! Men men, alla ser ju fan likadana ut, dessa svartmuskingar. Gripna kommer de inte bli - det är ju hets mot folkgrupp! Vi svenskar måste ge lite materiell välfärd till de utsatta i samhället!
Akta er för blåa linjen får bli min sista rad innan morgonen går upp!
Citera
2011-11-02, 01:24
  #4
Medlem
mycket-tes avatar
Det hände idag också, för ca. 3 timmar sen. 2 killar och en tjej blev rånade, sett massor av polisbilar runt området.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback