2011-10-25, 12:28
Medlem
Hur ser jag till att min överföring går igenom snabbast möjligt? Jag har nordea och vill betala in till swedbank. Bör jag gå till ett swedbank kontor? En annan sak är vad som är säkrast, jag ska nämligen förskottsbetala en sak från blocket och ifall jag blir blåst vill jag kunna intyga att jag överfört pengar till honom. Tänkte även passa på att kolla upp om kontoinnehavarens namn stämmer...
Citera
2011-10-25, 13:13
Medlem
F.B.Dases avatar
Swedbankkontor borde vara snabbast om du då gör en insättning direkt på mottagarens konto. Fast numera är det ju inte alla bankkontor som hanterar kontanter överhuvudtaget. Även om du kan bevisa en insättning hur bevisar du att det är betalning för något och inte en gåva?
Citera
2011-10-25, 13:48
Medlem
Ok, kommer det in samma dag då? Det tar väl några dagar om jag betalar via min bank genom internet? Jag kan springa ner till en swedbank då, det är öppet till 6.
Nej det kan jag kanske inte, men borde kunna lägga in ett meddelande på betalningen, sen har jag emailkonversationen också...
Citera
2011-10-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoN-PhiXioN
Ok, kommer det in samma dag då? Det tar väl några dagar om jag betalar via min bank genom internet? Jag kan springa ner till en swedbank då, det är öppet till 6.
Nej det kan jag kanske inte, men borde kunna lägga in ett meddelande på betalningen, sen har jag emailkonversationen också...

Det snabbaste sättet är om du går till ett swedbankkontor och sätter in på mottagarens konto. Sätter du in via nordea tror jag dom in runt kl 13 i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in