2011-10-24, 19:37
Medlem
Skärmen till mig Macbook (Penryn)från 2008 blev för ett tag sedan mörk. Lämnade in den och fick till svar att skärmen behövde bytas och att det skulle kosta 4500. Tackade nej, beställde en egen skärm och satte dit den. Fick den att fungera, testade innan jag hade satt tillbaka alla delar. Sedan när clutch cover skulle på så krävdes mycket vilja och löjligt mycket våld. När jag väl fick på den så var skärmen mörk igen. Tog isär datorn grundligare och såg att inverter cabeln såg trasig ut så bytade den, hjälpte inte. Då bytade jag invertern, hjälpte inte heller.

Sammanfattningsvis sitter jag med en ny skärm (som lös som den skulle när jag fick den), ny inveter cabel och ny inverter.

Har testat alla komponenter precis och jag kan se vad som är på skärmarna när jag lyser på dem, men fortfarande mörka.

Dock fungerar det bra att koppla datorn till min tv, då ser allt ok ut.

Någon som vet vad som kan vara fel? Kan jag ha haft sönder den nya skärmen?
Citera
2011-10-24, 19:44
Medlem
icebosss avatar
Du sa att du hade problem att få tillbaka en del på datorn. Kan vara så att en av kablarna som går från skärmen kom i kläm Man ska inte behöva (överdrivet mycket) våld för att få tillbaka delarna när man sätter ihop en dator.
Citera
2011-10-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceboss
Du sa att du hade problem att få tillbaka en del på datorn. Kan vara så att en av kablarna som går från skärmen kom i kläm Man ska inte behöva (överdrivet mycket) våld för att få tillbaka delarna när man sätter ihop en dator.

I min originalpost står det att inverter-kabeln såg trasig ut, och blev bytad. Ingen av de andra kablarna har (mig veterligen) något med hur ljus skärmen är och och ska fungera som de ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in