Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-24, 17:15
  #1
Medlem
kan hända att tråden ligger fel men vet inte vart ja ska placera den

har precis formaterat om min dator och installerat windows 7 ultimate, problemet är att jag inte hittar inställningarna för mina skärmar. har en skärm inkopplad som funkar fint, men har tv'n via hdmi och på något vis så hittar datorn inte tv'n.. sen kan jag inte ställa in rätt upplösning, båda monitorerna är ju 16:9 men bland upplösnings alternativen finns det bara 4:3 upplösningar att välja på, vad skall jag göra??
Citera
2011-10-24, 18:04
  #2
Medlem
1. Tryck på start ikonen
2. Sök efter windows update
3. ladda ner senaste uppdateringarna och starta om datorn
4. Om det inte funkar fortfarande så laddar du ner drivrutiner till ditt grafik kort det senaste uppdateringar. Du hittar dom på kortets hemsida.
Citera
2011-10-24, 20:09
  #3
Medlem
Får du problem så ska du först starta TV. SEN datorn. Gäller speciellt ljud problem.

Ladda ned bättre drivrutiner. De man får via Win CD/DVD eller Win Uppdate kan vara dåliga eller begränsade.

Vissa TV apparater har speciella begränsningar på sin HDMI port. Läs TV manualen om hur tillverkarna vill att du kopplar till datorn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback