Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-10-24, 17:09
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
Vilket är idag det farligaste gänget att hamna i konflikt med?
Då menar jag som sammansättningen är idag, med medlemmar bakom galler eller på flykt utomlands.

Vilka har verkligen levererat från sitt "våldskapital" och inte bara snackat?
Sverige, tack inte Pakistan eller mexico. Bara sverie
2011-10-24, 17:15
Medlem
Jag är inte jätte säker, men jag tror det är Södertäljenätverket och HA.
2011-10-24, 17:20
Medlem
svenskmexikans avatar
Skulle tro de allra farligaste är de som ingen skriver om här på forumet.

Saludos
2011-10-24, 17:34
Medlem
Måste nog vara Naserligan eller "Albanligan" i mina ögon. Albanerna har ett nätverk som sträcker sig runt hela Europa och Naserligan anses vara den största distributören av Heroin till Norden. Och har man ett stort nätverk så kan du räkna med att de är farliga.

HA är en s k 1 % klubb där bara 1 % av alla medlemmar ska vara kriminella. HA fruktas för att det är stort och finns lite överallt i världen vilket betyder bra uppbackning.

Södertälje nätverket vara nära att krossas senast jag läste om dem.
Källa:http://www.metro.se/stockholm/snart-har-polisen-krossat-maffian/EVHkiD!FVDepcDTXaAp/
2011-10-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherrera
Måste nog vara Naserligan eller "Albanligan" i mina ögon. Albanerna har ett nätverk som sträcker sig runt hela Europa och Naserligan anses vara den största distributören av Heroin till Norden. Och har man ett stort nätverk så kan du räkna med att de är farliga.

HA är en s k 1 % klubb där bara 1 % av alla medlemmar ska vara kriminella. HA fruktas för att det är stort och finns lite överallt i världen vilket betyder bra uppbackning.

Källa:http://www.metro.se/stockholm/snart-har-polisen-krossat-maffian/EVHkiD!FVDepcDTXaAp/

Lite rättning bara ang 1 % klubb, det var AMA i Usa som myntade uttrycket, på -60 talet om jag inte är helt fel ut.
De menade då att det bara är 1% av alla bikers, som super/svinar/slåss, resten sköter sig.
2011-10-24, 17:41
Medlem
Citat:

Kan hålla med dig om Albanerna men inte Naserligan.
Tro inte på allt du läser, nätverket är långt ifrån krossad, det roliga är att inte ens poliserna vet vilka personer som är högst upp med mest makt.
2011-10-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashloka22
Ha Har bara käft och bakben, Dom vågar inte stå upp för något längre.. Skulle säga som föregående talare.
2011-10-24, 19:36
Medlem
Lowrider66s avatar
Citat:

Nu har du fått 1% om bakfoten,det är myntat 1947 i Hollister av AMA som ansåg att det vara 1% som misskötte sig.Har inget med hur många som är kriminella i en klubb.......
Sen är det nog det/de gäng som verkar i det tysta som är de farligaste..
2011-10-24, 19:46
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan

Saludos

Visst är det så!
2011-10-24, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fashloka22
HA är definitivt inte att leka med, men de har ändå sina spärrar och det får man ju anses vara smart då det inte alltid är bra att dra det till yttersta gränsen. men det finns andra grupper i Sverige som drar så långt de måste för att du ska fatta. Dessa grupper är sammansättningarna att olika invandrargrupper. Syrianerna i Södertälje (plus deras stora kontaktnät av andra Syrianer och annat folk som är med i matchen) får lätt anses vara en av de grupperna.
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan
Visst är det oftast så.
Senast redigerad av 1ofakind 2011-10-24 kl. 20:26.
2011-10-24, 20:31
Bannlyst
Citat:
Helt rätt. men jag skulle säga att det inte primärt är deras stora nätverk som gör dem farliga utan det är deras mentalitet. De backar aldrig i en konflikt.

En sak är ju vilka som är farligast för Svenssons, och vilka som är tuffast mot allt och alla.

Det finns andra grupper som inte heller viker ned sig och de skulle aldrig göra det. Blandar de sig i så gör det de på allvar.
2011-10-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ofakind
Helt rätt. men jag skulle säga att det inte primärt är deras stora närverk som gör dem farliga utan det är deras mentalitet. De backar aldrig i en konflikt.

En sak är ju vilka som är farligast för Svenssons, och vilka som är tuffast mot allt och alla.
Om vi nu skulle gå på vilka som är farligast för Svensson och vilka som är värst för folk i gamet, hur skulle du säga det ser ut då?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in