Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-24, 15:22
  #1
Medlem
Min dator har sakta men säkert blivit varmare och varmare och fläkten går snabbare och snabbare under ca 2 års tid. Häromdagen gick det överstyr, den blir så varm att man seriöst bränner sig om man tar på den och fläkten låter som ett tröskverk och går på högvarv. Trots att jag genom aktivitetshanteraren avslutar nästan alla program fortsätter CPU ligga på 100% hela tiden för att nån sekund ta ett dopp ner till ca 30% och sen snabbt upp igen.

vad ska jag göra? Om jag köper en ny hårddisk och ny fläkt, löser sig problemet då?

Mvh
Citera
2011-10-24, 15:29
  #2
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axeo
Min dator har sakta men säkert blivit varmare och varmare och fläkten går snabbare och snabbare under ca 2 års tid. Häromdagen gick det överstyr, den blir så varm att man seriöst bränner sig om man tar på den och fläkten låter som ett tröskverk och går på högvarv. Trots att jag genom aktivitetshanteraren avslutar nästan alla program fortsätter CPU ligga på 100% hela tiden för att nån sekund ta ett dopp ner till ca 30% och sen snabbt upp igen.

vad ska jag göra? Om jag köper en ny hårddisk och ny fläkt, löser sig problemet då?

Mvh

Vad är det för dator?
Citera
2011-10-24, 15:31
  #3
Medlem
SkoterBengts avatar
jävligt kass kylning!
Kanske dags att rensa ur lite damm?
Citera
2011-10-24, 15:33
  #4
Medlem
Om du inte gör något snart så lär ju CPUn eller moderkortet gå sönder.
Citera
2011-10-24, 18:57
  #5
Medlem
det är en HP Mini. hjälper de om ja byter fläkt?
Citera
2011-10-25, 01:49
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-10-25, 20:35
  #7
Medlem
GlennGBGs avatar
Läs här: http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=258084
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback