Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-24, 13:20
  #481
Medlem
o0Halal0os avatar
Trådrubriken är vilseledande eftersom den ger ett felaktigt svar på den egna frågan!

Citat:
Varför ses muslimer som våldsamma när sanningen är precis tvärtom?

IR5 försöker som vanligt omfokusera från verkligheten genom diverse semantiskt svammel men sanningen är att islam är en våldsideologi därför att islams uppfinnare var en blodbesudlad krigsherre som skapade koranen till sitt maktredskap.
Citera
2018-01-03, 01:17
  #482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och DU vet vad "Jesus instruktioner" är?
Jag vet inte mer än någon annan. Instruktionerna är dokumenterade i skrift.
Citera
2018-01-03, 10:13
  #483
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och DU vet vad "Jesus instruktioner" är?

Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Jag vet inte mer än någon annan.

Omfattas muslimer av dessa "någon annan", som vet lika mycket som dig?
Citera
2018-02-27, 11:52
  #484
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Mina "prioriteringer" beror som sagt på graden av den exklusiva elitism, jag granskar och kritiserar.
Precis som jag men tydligen grundar vi våra olika slutsatser på vilka grader vi ser som motsvariga för lika objektiv som subjektiv bedömning av verkligheten.
Citera
2018-02-27, 19:54
  #485
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Precis som jag men tydligen grundar vi våra olika slutsatser på vilka grader vi ser som motsvariga för lika objektiv som subjektiv bedömning av verkligheten.
Apropå slutsatser, är du så säker på att det diskuteras absolutistiska ultimativa slutsatser enbart utifrån att islam är så på tapeten?

Du kan enbart följa nyhetsflödet.. och med hyfsad allmänbildning bilda dig en uppfattning om beteendemönstret som fundamental islam i gråzonen som rör sig mot radikal islam.. sedan nästa gråzon över islamistisk så kallad "religiös" fundamentalism.. så kan man med lite huvudräkning se att det är fenomen som inte yttrar sig i den västerländska demokratiska sekulära kontexten, ÖVER HUVUD TAGET.

Alla de skildringar, reportage och djuplodande analyser som framkommer ur den islamiska världen, är så pass shockerande och vittnar omedelbart att islam.. till en början är en generellt sett intolerant religion som inte hyser den människosyn i värdegrunden , den som avspeglar sig i folkrättsbildning inte minst, som t.ex kristna värdegrunden gör.

Det blir patetiskt, att peka med hela handen bakåt.. till tider som ingen levande varit i närheten av, enbart ordkrig med retoriska utspel - det vi kan se , följa och därför konstatera , det påvisar en ovanlig intolerans och x antal skärningspunkter som man kan omnämna som "omänskliga" "ovärdiga" "skamlösa" "våldsamma" "intoleranta" och anspråk på dominans.. samt, underliggande ideologi.. och det är ju där islam sticker ut, i att pådyvla folk att koranen är lagboken-de-har-att-följa..

Det är ju helt exceptionellt, du ser inte att människor vilka lever under så kallad "oficiellt kristen religion" behöva genomlida forntida samhällsfunktionella hållpunkter, det förefaller underförstått förjastligt - medan islamismens elitskikt.. faktiskt pådyvlar muslimer att förhålla udnerordnande precis vad sådan elit/totalitär teokratisk elit.. nu fastslår. Turkiet överraskar och shockar världen, Iran också.. X antal stater agerar också häpnadsväckande primitivistiskt .. sett till total hänsynslöshet gentemot den tid man lever i, dem som TVINGAS leva-med-islam... förminskas och tvingas helt enkelt att agera som islamtrogna (medan jag är övertygad om att en mkt mkt stor andel "muslimer" om de kunde, skulle vilja frigöra sig islam, men de är innästlade i islamistisk ideologi.. islam vågar mer.. islam ser sig också som typ statsbildande duglig, ekonomiskt filosofiskt bärkraftig.. osv.

Ja islam kan tyckas framstå som diktatur, diktatur är ohyggligt hårt att leva under, på sitt sätt är det förståeligt att människorna inte protesterar men jag kan iaf inte glömma alla de försök folk har försökt att bryta sig loss.. varenda gång kommer islam med de igenkännbara diktaturfasonerna, om och om igen.. det är kusligt och ökar inte direkt synen om islam att vara fredsälskande alls.
inte med så mycket inhemskt förtryck, fördolt och systematiskt underrapporterat eller tigande som muren.

i själva verket lider ju folk kopiöst!! under islam som en maktbegärlig tung part i regimer, och reell bromskloss för människors krav om utveckling.
Citera
2018-03-01, 21:29
  #486
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Mina "prioriteringer" beror som sagt på graden av den exklusiva elitism, jag granskar och kritiserar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Precis som jag

Nix; dina och mina operativa metoder skiljar sig avsevärt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback