Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-01-05, 14:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzie
Jag är fortfarande kvar i missbruket men har klarat mej undan lpt och lvm pga manipulation.

Japp, fly landet är nog the shit?

Fly landet är the shit! Jag hade LVM hängandes över mig. Anmälan från läkare och sjuksyrra. Jag köpte biljett till staterna, va där i 3 månader och nu bor jag i Sthlm i andrahand. Ingen kan hitta mig.
Önskar jag kunde må bra och känna mig okej men tyvärr att komma hem är det värsta. Det var som att sätta sig i en låda och titta ut i mörkret på världen. Så jag sa hej hej till missbruket igen.
Citera
2015-05-08, 20:10
  #26
Medlem
Lånar tråden lite, min Soc kärring har börjat hota mig med LVM nu, är alltid hel och ren, lever på ränta av ärvda pengar och är sjukpensionär(Nej inte missbruks relaterat) sköter alla räkningar osv, men tydligen har någon satt soc på mig för mitt sporadiska gräsrökande, är det möjligt att bli LVMad för enbart gräs 2-3ggr i veckan? Dricker inte ens alkohol.

Vägrar av principsak att pissa då det är onödigt då jag redan sagt att jag röker gräs mot min ångest och smärta, då det fungerar bra och inte har lika otäcka bieffekter som skiten läkarna vill trycka i mig.
Citera
2015-05-08, 20:50
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Lånar tråden lite, min Soc kärring har börjat hota mig med LVM nu, är alltid hel och ren, lever på ränta av ärvda pengar och är sjukpensionär(Nej inte missbruks relaterat) sköter alla räkningar osv, men tydligen har någon satt soc på mig för mitt sporadiska gräsrökande, är det möjligt att bli LVMad för enbart gräs 2-3ggr i veckan? Dricker inte ens alkohol.

Vägrar av principsak att pissa då det är onödigt då jag redan sagt att jag röker gräs mot min ångest och smärta, då det fungerar bra och inte har lika otäcka bieffekter som skiten läkarna vill trycka i mig.

Man vet aldrig med soc. Tvekar dock på att förvaltningsrätten skulle döma dig till LVM om du inte har några överdoser rapporterade t.ex..

Edit: Du måste vara en uppenbar fara för dig eget liv för att bli dömd till LVM.
Citera
2015-05-08, 21:55
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
Man vet aldrig med soc. Tvekar dock på att förvaltningsrätten skulle döma dig till LVM om du inte har några överdoser rapporterade t.ex..

Edit: Du måste vara en uppenbar fara för dig eget liv för att bli dömd till LVM.

Så med andra ord borde det vara omöjligt för mig i och med att jag sköter mitt liv i övrigt, och använder en drog det är omöjligt att dö av?

Funderar mer och mer på att emigrera till Spanien.
Citera
2016-09-10, 20:09
  #29
Medlem
mzies avatar
Jag vill bara meddela att jag lever. Jobbar 10 h / dag med stort ansvar för andra levande varelser. Folk litar på mig med andras liv. Jag är dock ALDRIG onykter på jobbet.

Jag är fortsatt alkoholist och nu med leverskador sedan flera år tillbaka. Vill så gärna sluta missbruka men vet inte hur... Vet ni?
Citera
2016-09-11, 10:22
  #30
Medlem
Gynekologstols avatar
Om man vill dricka och samtidigt inte riskera LVM så är det bästa att hålla sig under radarn. Det vill säga att undvika myndighetskontakter, hälsokontroller, fylleceller, rattfyllor och en del annat som exempelvis att undvika att lukta sprit när barnen skall hämtas i skolan eller på dagis.

Ett annat grundtips är att aldrig någonsin medge några som helst problem om någon frågar och att under inga som helst omständigheter ställa upp på urinprov, även om man inte har tagit narkotikaklassade droger. Detta då det även gå att kontrollera alkoholkonsumtion med hjälp av urinprov. Ett vägrat urinprov är inte lika illa som ett positivt!

Det är väldigt svårt för socialen att komma åt någon som inte är inne i systemet.
Citera
2017-09-03, 17:35
  #31
Medlem
mzies avatar
Hej FB,

Vill bara meddela att jag idag har ett normalt jobb, är "nykter" och lever ett Svenssonliv.
Jag dricker vid festliga tillfällen och kanske ett glas vin på fredagen efter jobbet.

Känns idag så underligt att jag ens skapade den här tråden och hade ett LVM på mig! Jag levde i ett mkt destruktiv förhållande med en tjackpundare där och då (han fick fängelse pga sin misshandel av mig).

Livet kan vända så fort bara man inte ger upp. Styrka till alla andra där ute!
Citera
2017-09-06, 09:17
  #32
Medlem
Edit. Såg att det var ett gammalt inlägg. Kul att det gick bra.
Citera
2017-09-06, 09:55
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mzie
Hej FB,

Vill bara meddela att jag idag har ett normalt jobb, är "nykter" och lever ett Svenssonliv.
Jag dricker vid festliga tillfällen och kanske ett glas vin på fredagen efter jobbet.

Känns idag så underligt att jag ens skapade den här tråden och hade ett LVM på mig! Jag levde i ett mkt destruktiv förhållande med en tjackpundare där och då (han fick fängelse pga sin misshandel av mig).

Livet kan vända så fort bara man inte ger upp. Styrka till alla andra där ute!


Hej, grattis till det nya livet.
Läste i din tråd om att du fått leverskador pga ditt drickande, hur funkar det att leva med leverskador, alltså hur påverkar det ditt liv?? och hur länge/mycket var du tvungen att dricka för att uppnå detta stadium?

En sista fråga, många säger att när man slutar dricka/ta droger så ska man börja leva det verkliga livet och förverkliga sig själv och bli det man vill, stämmer detta eller ser man bara tydligare den gråa vardagen??
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback