2011-10-21, 18:52
Medlem
Vet inte om denna hamnat rätt

Beställde en vara ifrån tyskland i tisdags, betala genom paypal så allt var betalt och klart.

Har följt försändelsen på UPS hemsida hela vägen och i eftermiddags ringde det på dörren och där stod en UPS snubbe med mitt fina paket..

Nu till min förfrågan. Budkillen frågade "Är det du som är? Ja det är det svara jag. Sen sträckte han fram en elektronisk dosa som jag skrev mitt namn på. Han bad inte ens om legitimation.

Hade känts ganska surt att betalat 2700 spänn och sen hade nån annan fått mitt paket.

Borde de inte be om legitmation som de gör i affären när man har förskottsbetalat?
Citera
2011-10-21, 20:44
Moderator
rotadents avatar
De lär väl skippa det eftersom de ringer på hemma hos dig. Det är lite långsökt att någon har brutit sig in hos dig och sen väntat till UPS-killen kommer... Min sambo har tagit emot paket åt mig ett par gånger också så det är inte så känsligt vid hemleverans.
Citera
2011-10-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
De lär väl skippa det eftersom de ringer på hemma hos dig. Det är lite långsökt att någon har brutit sig in hos dig och sen väntat till UPS-killen kommer... Min sambo har tagit emot paket åt mig ett par gånger också så det är inte så känsligt vid hemleverans.

Men om han knackar på vid fel dörr då?
Citera
2011-10-21, 22:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ushatar
Men om han knackar på vid fel dörr då?

Då får han nog sparken. Jag kommer inte ihåg vad som gällde med ID och sånt. Jag har jobbat på UPS men körde inte bil utan satt på kontor. Grejen var att vi gjorde samma prov som chaufförerna när det gäller transportrutiner, men jag kommer inte ihåg så mycket av det. Jag bara läste inför det där provet och sen förträngde jag allt.
Citera
2011-10-21, 22:56
Medlem
SonicDances avatar
Egentligen måste de fråga om ID men vissa skiter i det då de är ju hemma hos personen dom ringer på.
Citera
2011-10-22, 00:04
Medlem
ah! ja jo det beror väl på vilken från UPS som levererar..

Men säg då om han hade gått till fel dörr, knackat på och frågat om det är personen i huset som heter "nånting", personen svarar ja och skriver på. Är det nån sorts urkundsförfalskning?
Man uppger sig vara en annan person helt enkelt..
Citera
2011-10-29, 10:44
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ushatar
ah! ja jo det beror väl på vilken från UPS som levererar..

Men säg då om han hade gått till fel dörr, knackat på och frågat om det är personen i huset som heter "nånting", personen svarar ja och skriver på. Är det nån sorts urkundsförfalskning?
Man uppger sig vara en annan person helt enkelt..

Chauffören skall kolla leg samt få en underskrift OCH ett namnförtydligande.Det gäller samma för alla transportörer då NSAB styr hur det skall gå till,och det är det försökringsbolagen går efter vid en ev.tvist. Du skulle kunna ringa UPS och fråga när dom tänker komma med ditt paket,då säger dom givetvis att du har fått det,då ber du att få se kvittensunderlaget. Utan persnr.och namnförtydligande är det ogiltligt.
Citera
2011-10-31, 09:54
Medlem
batmanfittas avatar
För det första använder dom sig inte av NSAB.

Följande är UPS transportvillkor:

UPS har rätt att leverera sändning/paket till den mottagare som anges i Fraktsedeln eller till en annan person som antas ha behörighet att ta emot sändning/paket för mottagarens räkning (exempelvis personer som vistas i samma
lokaler som mottagaren eller mottagarens grannar). UPS har rätt att använda elektronisk utrustning för att säkra bevis om leveransen och avsändaren motsätter sig inte att UPS äger förlita sig på en tryckt kopia därav som bevis enbart
på den grunden att informationen i fråga erhålls och lagras i elektronisk form.
Förutom där konventionsregler eller annan tvingande nationell lagstiftning så kräver, åtar sig inte UPS ansvar för att i något fall uppskjuta eller inställa transport, omdirigera leverans (vare sig till annan mottagare eller annan adress
än den på Fraktsedeln angivna) eller återsända paket till avsändaren samt, för den händelse UPS skulle försöka göra detta men inte lyckas, påtar sig UPS inte ansvar för härigenom uppkommande förluster och skador.
Citera
2011-11-03, 19:53
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonicDance
Egentligen måste de fråga om ID men vissa skiter i det då de är ju hemma hos personen dom ringer på.

Under den tid som jag arbetade på UPS så var det aldrig tal om att ta leg vid leverans. UPS har väl inget intresse i om du har förskottsbetalat eller skall betala när du känner för det. Deras uppgift är att transportera en försändelse från punkt A till punkt B.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in