Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 15:24
  #2329
Medlem
Rebali179s avatar
Vet inte om detta har varit uppe på Tapeten men jag lägger in det ändå.
Vad tror ni om det blir en Immeson Box av Animals. Det finns ett rykte om det och att det kommer en 5,1 mix av den. Kan det bara bli bra eller piss

Roger Waters: Pink Floyd’s ‘Animals’ will be reissued in 5.1 surround sound

http://www.superdeluxeedition.com/ne...urround-sound/
Citera
2018-10-17, 22:22
  #2330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vet inte om detta har varit uppe på Tapeten men jag lägger in det ändå.
Vad tror ni om det blir en Immeson Box av Animals. Det finns ett rykte om det och att det kommer en 5,1 mix av den. Kan det bara bli bra eller piss

Roger Waters: Pink Floyd’s ‘Animals’ will be reissued in 5.1 surround sound

http://www.superdeluxeedition.com/ne...urround-sound/

Det kan bli bra...

En ”Animals”- box är välkommet, med förhoppning om att den innehåller live-material från turnén 77 (med bra ljud).

Annars är jag nöjd med ljudet på senaste utgåvan, både CD och vinyl (från 2011, samma som 2016 utgåvorna).

Sedan kan man tycka mycket (eller inte bry sig) om alla olika utgåvor, t ex ”The Final Cut” med en ny/extra låt mitt i skivan på återutgåvan, eller som på (2015 utgåvan av) ”Amused To Death” med extra/ny gitarr från Beck. (Ljudet på de båda exemplen är dock bra…).
Citera
2018-10-17, 23:23
  #2331
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenTrash
Det kan bli bra...

En ”Animals”- box är välkommet, med förhoppning om att den innehåller live-material från turnén 77 (med bra ljud).

Annars är jag nöjd med ljudet på senaste utgåvan, både CD och vinyl (från 2011, samma som 2016 utgåvorna).

Sedan kan man tycka mycket (eller inte bry sig) om alla olika utgåvor, t ex ”The Final Cut” med en ny/extra låt mitt i skivan på återutgåvan, eller som på (2015 utgåvan av) ”Amused To Death” med extra/ny gitarr från Beck. (Ljudet på de båda exemplen är dock bra…).

Hoppas kan man alltid hoppas på en del demos m.m. Det följde med en del på dubbel utgåvan på
Pink Floyd ‎– Wish You Were Here • Experience Edition dubbel CD:n
det finns 2 låtar "Raving And Drooling (Live At Wembley 1974)" är väl Dogs om jag minns rätt
& "You've Got To Be Crazy (Live At Wembley 1974)" är nog Sheep om jag minns rät.
Så hoppas kan man alltid
Citera
2018-10-17, 23:40
  #2332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hoppas kan man alltid hoppas på en del demos m.m. Det följde med en del på dubbel utgåvan på
Pink Floyd ‎– Wish You Were Here • Experience Edition dubbel CD:n
det finns 2 låtar "Raving And Drooling (Live At Wembley 1974)" är väl Dogs om jag minns rätt
& "You've Got To Be Crazy (Live At Wembley 1974)" är nog Sheep om jag minns rät.
Så hoppas kan man alltid

Två intressanta/bra låtar du nämner, uppskattar båda, där (senare) Raving And Drooling blev Sheep och You've Got To Be Crazy blev Dogs.

Hela den skivan (där de ingår) är bra…
Citera
2018-10-17, 23:49
  #2333
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenTrash
Två intressanta/bra låtar du nämner, uppskattar båda, där (senare) Raving And Drooling blev Sheep och You've Got To Be Crazy blev Dogs. Hela den skivan (där de ingår) är bra…

Håller helt med dig så man kan väl hoppas på att det finns mera material eller andra inspelningar från den tiden. Vi får väl se hur det bli så fort boxen kommer ut. Kommer nog kanske bli ett köp eller inte
Har lite svårt för Animals skivan vissa stunder måste jag erkänna. Men det är en kanon skiva beroende på vilket humör man är på konstigt nog
Citera
2018-10-25, 20:02
  #2334
Medlem
Dissociatives avatar
Jag har blivit fullkomligt förälskad i Echoes. Måste nog vara min favorit Floyd låt och en av de bästa låtarna någonsin. Ett riktigt mästerverk, deras Opus Magnum.
Citera
2018-10-26, 14:19
  #2335
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Jag har blivit fullkomligt förälskad i Echoes. Måste nog vara min favorit Floyd låt och en av de bästa låtarna någonsin. Ett riktigt mästerverk, deras Opus Magnum.

Kan hålla med dig på den punkten. En låt som växer för varje gång.

Detta säger allt ang Pink Floyd från Pondus
https://bladcentralen.no/wp-content/...ondus-4882.jpg
Citera
2018-10-26, 14:39
  #2336
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Kan hålla med dig på den punkten. En låt som växer för varje gång.

Detta säger allt ang Pink Floyd från Pondus
https://bladcentralen.no/wp-content/...ondus-4882.jpg

Haha där satt den. Jag har då inget emot långa låtar med långa intron. Njuter av varje minut, Shine on you crazy diamond och echoes är perfekta exempel
Citera
2018-10-26, 14:41
  #2337
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Haha där satt den. Jag har då inget emot långa låtar med långa intron. Njuter av varje minut, Shine on you crazy diamond och echoes är perfekta exempel

Håller med dig på den punkten Shine on you crazy diamond är en riktigt vacker låt som ändå verkar så enkel på något sätt
Citera
2018-10-28, 02:00
  #2338
Medlem
Rebali179s avatar
Confirmed: New David Gilmour Music Is Coming!

Yep, folks, you read that right. David Gilmour has officially revealed that he is going to be heading back into the studio. His most recent solo album, Rattle That Lock, apparently has tons more unreleased music that David plans to feature on this next LP.

https://societyofrock.com/confirmed-...i2Px58PFWjAsmE
Citera
2018-10-28, 13:43
  #2339
Medlem
Rebali179s avatar
Roger Waters - The Soldier's Tale (Narrated by Roger Waters)
https://soundpark-club.com/album/tor...er-waters-2018

Hur kan skivan vara ute på Torrentsiterna allaredan
Citera
2018-11-16, 01:31
  #2340
Medlem
Saltkatts avatar
Ja, vad säger ni som har hört Waters-plattan? Jag väntar på ett fysiskt exemplar innan jag lyssnar och uttalar mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback