Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-21, 01:24
  #1
Medlem
Finns vissa shoppar som tillhandahåller dessa, och på dom flesta behöver man ett s.k. "advanced membership". Min supplier är out of stock nu men väntas få in mer om några veckor då jag abslut kommer köpa hem några 100 milligram. Någon här på forumet med erfarenheter av 3-MeO-PCP / PCP och kan beskriva effekten mot t.ex Ketamin eller MXE? Om inte, så blir jag väl den förste .

Citat:
Ursprungligen postat av http://en.wikipedia.org/wiki/3-MeO-PCP
3-Methoxyphencyclidine (3-MeO-PCP) is a dissociative anesthetic drug with hallucinogenic and sedative effects. It is around the same potency as phencyclidine, but has slightly different effects due to its altered binding profile at various targets, particularly being somewhat more potent as an NMDA antagonist while having around the same potency as a dopamine reuptake inhibitor.[1][2][3][4]
The corresponding 4-methoxy derivative 4-MeO-PCP is also known, but is around 10 times less potent by weight than the 3-methoxy isomer, making it around the same potency as ketamine.

4-Methoxy varianten är alltså inget att ha, 3-MeO-PCP däremot, som är lika potent som PCP (som nämnts ovan) verkar riktigt intressant.

Allmänt om PCP / 3-MeO-PCP:
http://en.wikipedia.org/wiki/Phencyclidine
http://en.wikipedia.org/wiki/3-MeO-PCP
http://www.bluelight.ru/vb/threads/4...MeO-PCP-Thread

Rolig läsning för er kemi-intresserade:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arylcyclohexylamine
http://www.vice.com/read/interview-w...mist-704-v18n2

Tyvär så är PCP en drog (orättvist) dömd till en "KOMMER ALDRIG RÖRA PCP"-drog.
Tack vare mediahysteri, skitsnack och okunskap har PCP målats upp till en djävulsdrog.
Så är inte fallet. Var dock extremt noga med doserna. När, var, och hur mycket - när tog jag det sist osv, så ska det nog vara en rätt häftig tripp.

Hoppas på feedback!!

Dissociatives - endless #1.
Citera
2011-10-21, 01:35
  #2
Medlem
Sjograss avatar
Läste en intervju med kemisten bakom MXE för ett tag sen, han nämnde även 3-meo-pcp och att det var den bästa(?) drog han någonsin testat, eller något i den stilen.

Edit: Jaja, haha det var den du länkat.
Citera
2011-10-21, 02:57
  #3
Medlem
CamCameos avatar
Har tänkt köpa den länge, men av någon anledning passat på båda batcharna jag sett. Tänker nog köpa lite sen men doseringsnivån avskräcker mig än så länge. Det var när allt kommer i kring också 3-meo-pcp som fick tidigare nämnda "kemist" (om jag inte missminner så är han farmakolog) inlagd på psyk under två veckors tid. Det har faktiskt förekommit en del snarlika fall av människor som blivit tvångsomhändertagna efter intag av 3-meo-pcp, även vid "sunda" doseringar. På bluelight finns anekdotala rapporter som b.l.a. konstaterar att en person lagts in på akutpsyk som följd av en dos på 3 mg.
Så ja...TS och alla som funderar på inköp, ta det försiktigt, den här är både oberäknelig och svårdoserad.
Men jag håller med, visst verkar den givande!

Hur du kan dra slutsatsen att 4-meo-pcp inte "skulle vara något att ha" förstår jag dock inte.
Det är ju bara potensen som nämns i din text?

Angående någon med erfarenhet av 3-meo-pcp/PCP så vet jag det finns ett par rapporter kring den senaste på forumet om du söker. Närmst jag kommit är väl 3-meo-pce...vilket är den mest sterila dissociativa drog jag provsmakat. Mer än så kan jag knappt säga.
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2011-10-21 kl. 03:10.
Citera
2011-10-21, 03:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Har tänkt köpa den länge, men av någon anledning passat på båda batcharna jag sett. Tänker nog köpa lite sen men doseringsnivån avskräcker mig än så länge. Det var när allt kommer i kring också 3-meo-pcp som fick tidigare nämnda "kemist" (om jag inte missminner så är han farmakolog) inlagd på psyk under två veckors tid. Det har faktiskt förekommit en del snarlika fall av människor som blivit tvångsomhändertagna efter intag av 3-meo-pcp, även vid "sunda" doseringar. På bluelight finns anekdotala rapporter som b.l.a. konstaterar att en person lagts in på psyk för relaterat till en dos på 3 mg.
Så ja...TS och alla som funderar på inköp, ta det försiktigt, den här är både oberäknelig och svårdoserad.
Men jag håller med, visst verkar den givande!

Hur du kan dra slutsatsen att 4-meo-pcp inte "skulle vara något att ha" förstår jag dock inte.
Det är ju bara potensen som nämns i din text?
Absolut. Det finns fall där folk har fått åka in på psyket. Kemisten i fråga drog i sig 50 mg I.M. Vilket är detsamma som 25 starka doser.

Det där med 3 mg vill jag gärna ha källa på, misstror inte dig men det är ju ytterst intressant om det verkligen stämmer. Fanns det möjligtvis bakomliggande faktorer? Schizofreni, andra droger inblandade?

Men du har helt rätt i att man ska vara väldigt försiktig med denna drog.

4-Methoxyderivatet har beskrivits vara mer likte MXE. Eller en blandning utav PCP och K. Vidare så är det en dyr substans och med tanke på hur höga doser du måste dra i dig, vi snackar tresiffriga, så är det med andra ord ett väldigt dyrt miss/bruk.
__________________
Senast redigerad av Farlig! 2011-10-21 kl. 03:13.
Citera
2011-10-21, 03:11
  #5
Medlem
Så med andra ord.

! ! ! OBS ! ! !
Läs er nogrant in på 3-MeO-PCP, des effekter, doser med mera. Det är en extremt potent och mycket svårhanterlig drog. Länkar finns i början av tråden.

Ångrar lite dock att jag skapade den här tråden; När MXE väl är klassat skulle detta vara det enda alternativ för oss dissc. torskart Hoppas vi inte drar till oss allt för mkt uppmärksamhet. Orkar inte en ny DXM-historia igen.
__________________
Senast redigerad av Farlig! 2011-10-21 kl. 03:15.
Citera
2011-10-21, 03:16
  #6
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Absolut. Det finns fall där folk har fått åka in på psyket. Kemisten i fråga drog i sig 50 mg I.M. Vilket är detsamma som 25 starka doser.

Det där med 3 mg vill jag gärna ha källa på, misstror inte dig men det är ju ytterst intressant om det verkligen stämmer. Fanns det möjligtvis bakomliggande faktorer? Schizofreni, andra droger inblandade?
Men du har helt rätt i att man ska vara väldigt försiktig med denna drog.

4-Methoxyderivatet har beskrivits vara mer likte MXE. Eller en blandning utav PCP och K. Vidare så är det en dyr substans och med tanke på hur höga doser du måste dra i dig, vi snackar tresiffriga, så är den med andra ord en väldigt dyr drug.

Ja, sen kombinerade han tydligen den dosen med massa föregående doser under flera veckors tid och hade tagit massa andra skumma dissoanaloger under dagen. Men det blev ändå hårstrået som knäckte kamelens rygg!

Jag är inte säker på siffran 3 mg men jag ska kolla bluelight (tror det nämndes i fastnbulbous get well tråd som startades när han blev inlagd faktiskt!).
Det var hur som helst en "normal" dos det rörde sig om IIRC, och det ska ha hänt en handfull personer.
Det är sant att 4-meo-pcp är jävligt dyrt, men den verkar trevlig på sitt egna lilla vis. Sägs ju ha sitt egna lilla P-Hole...(P-Hole hehehe)
__________________
Senast redigerad av CamCameo 2011-10-21 kl. 03:19.
Citera
2011-10-21, 03:23
  #7
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Så med andra ord.

! ! ! OBS ! ! !
Läs er nogrant in på 3-MeO-PCP, des effekter, doser med mera. Det är en extremt potent och mycket svårhanterlig drog. Länkar finns i början av tråden.

Ångrar lite dock att jag skapade den här tråden; När MXE väl är klassat skulle detta vara det enda alternativ för oss dissc. torskart Hoppas vi inte drar till oss allt för mkt uppmärksamhet. Orkar inte en ny DXM-historia igen.

Ja asså 3-meo-pce torde ju vara en bättre ersättare då. Nu har jag ju inte provat MXE, men molekylerna är ju snudd på identiska och rusrapporter av MXE får mig att tycka att de verkar lika.
Citera
2011-10-21, 03:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Ja, sen kombinerade han tydligen den dosen med massa föregående doser under flera veckors tid och hade tagit massa andra skumma dissoanaloger under dagen. Men det blev ändå hårstrået som knäckte kamelens rygg!

Jag är inte säker på siffran 3 mg men jag ska kolla bluelight (tror det nämndes i fastnbulbous get well tråd som startades när han blev inlagd faktiskt!).
Det var hur som helst en "normal" dos det rörde sig om IIRC, och det ska ha hänt en handfull personer.
Det är sant att 4-meo-pcp är jävligt dyrt, men den verkar trevlig på sitt egna lilla vis. Sägs ju ha sitt egna lilla P-Hole...(P-Hole hehehe)
Ja men då så! Killen var ju uppenbarligen dum i huvudet och hade inte läst på. PCP har för det första rätt så lång halveringstid, 24-48 timmars afterglow säger väl det mesta. Men den samlas även upp i kroppen. Så om du skjuter en 10a wet (slang för PCP! =D) dag 1, så ligger väll fortf 5-7 mg kvar i kroppen, dock ej fullt så aktivt. Om du sedan röker mer embalming fluid (ännu mer slang), säg 15 dagen efter så går du omkring med kanske 20 mg... och så fortsätter det, som jag har förstått diget i alla fall. Ja man ska vara försökigt, jävligt försökt, och påläst framför allt. Stämmer det bra in på dig så kör på
Citera
2011-10-21, 03:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Ja asså 3-meo-pce torde ju vara en bättre ersättare då. Nu har jag ju inte provat MXE, men molekylerna är ju snudd på identiska och rusrapporter av MXE får mig att tycka att de verkar lika.
3-meo-pce sägs vara mer disscotiativt. PCP är ju förövrigt en jävligt intressant drog då det är en centralstimulat med! Så rök en ordentligt doppad cigarette så kommer du springa runt K-holad (fast på benen), koksad och tjackat ute på stan. Haha kan knappt hålla mig. Måste få tag på skiten
Citera
2011-10-21, 04:09
  #10
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Ja men då så! Killen var ju uppenbarligen dum i huvudet och hade inte läst på.

Han var ju dock en av de första som gjorde försök med 3-meo-pcp vilket borde göra påläsning litet svårt...
Citera
2011-10-21, 17:45
  #11
Medlem
Oj då, missuppfattning från min sida. Om det var fnb som blev psykotisk från 3 mg är ju förklarningen enkel; fnb agerar testkanin på en drog han skapat själv för att testa säkerheten m.m.

Ursäktar mitt uttalande där

Men då har vi alltså lärt oss väldigt mycket från fnb's bravader. Kommer försöka sammanfatta denna drogen in en liten FAQ efter lite mer research.
Citera
2011-10-22, 21:25
  #12
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig!
Oj då, missuppfattning från min sida. Om det var fnb som blev psykotisk från 3 mg är ju förklarningen enkel; fnb agerar testkanin på en drog han skapat själv för att testa säkerheten m.m.

Ursäktar mitt uttalande där

Men då har vi alltså lärt oss väldigt mycket från fnb's bravader. Kommer försöka sammanfatta denna drogen in en liten FAQ efter lite mer research.

Nej nej! Du hade rätt i det du skrev först fnbs "pyskosdos" va 50 mg IM plus resten av grejerna. De påstådda 3 mg var någon tjej på bluelight. Jag ska undersöka den saken närmre tho...försöka hitta en källa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback