Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-21, 01:56
  #13
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Jo, men varför inte använda om man inte vill vara seriös? Den visar ju att man har glimten i ögat?!
Jadu, i min värld så tycker jag att det är en flörtig smiley och passar mig noga för att använda den- tror att jag har använt den tre/fem gånger på Flashback då jag tycker att det övertydligt menas "glimten i ögat", men använder den ytterst sällan i chatt-sammanhang då jag tycker att den ger fel intryck

När jag t.ex var förlovad så använde jag aldrig "" för jag visste att jag och min fästmö hade samma synsätt på den, kanske låter extremt men jag har alltid sett den främst som en flört
Citera
2011-10-21, 02:01
  #14
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
är gubbar man kan använda, allt för att få fram det mer personligt i texten, och utan att använda .
tolkar jag som att man är lite "busig", lite skojig och oseriös. Jag stör mig inte på den, men det är naturligtvis olika från person till person. Av Flashbacks smilisar stör jag mig mest på .
Citera
2011-10-21, 02:03
  #15
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
tolkar jag som att man är lite "busig", lite skojig och oseriös. Jag stör mig inte på den, men det är naturligtvis olika från person till person. Av Flashbacks smilisar stör jag mig mest på .


Tycker är rätt stabil gubbe, visar tydligt vad man tycker om personen man citerar.


Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Jadu, i min värld så tycker jag att det är en flörtig smiley och passar mig noga för att använda den- tror att jag har använt den tre/fem gånger på Flashback då jag tycker att det övertydligt menas "glimten i ögat", men använder den ytterst sällan i chatt-sammanhang då jag tycker att den ger fel intryck

När jag t.ex var förlovad så använde jag aldrig "" för jag visste att jag och min fästmö hade samma synsätt på den, kanske låter extremt men jag har alltid sett den främst som en flört


Jo, vissa anser den som flörtig med. Lägger man in en liten stöt på en tjej i en konversation eller något liknande så använder man ; ).

Skriver man t.ex. "Din jävla idiot! " så blir det inte allvarligt. Kör man utan smiley så förstår alla innebörden. Där skulle : p kunna funka men ; ) är 10x bättre.

Om man ska smickra en tjej och inte vilja vara töntig så är ju bättre än .

: ) blir mer "hej jag är söt och duktig, älskar att baka med min mamma". Medan ; ) blir "Tja, jag är snygg och busig".

Känner att mina förklaringar inte är de bästa just nu, trötthet och att lyckas förklara saker går inte ihop.


Var tvungen att göra mellanslag i gubbarna för att kunna posta pga 10 smileys regeln.
__________________
Senast redigerad av Langsdale 2011-10-21 kl. 02:09.
Citera
2011-10-21, 02:19
  #16
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale


Jo, vissa anser den som flörtig med. Lägger man in en liten stöt på en tjej i en konversation eller något liknande så använder man ; ).

Skriver man t.ex. "Din jävla idiot! " så blir det inte allvarligt. Kör man utan smiley så förstår alla innebörden. Där skulle : p kunna funka men ; ) är 10x bättre.

Om man ska smickra en tjej och inte vilja vara töntig så är ju bättre än .

: ) blir mer "hej jag är söt och duktig, älskar att baka med min mamma". Medan ; ) blir "Tja, jag är snygg och busig".

Känner att mina förklaringar inte är de bästa just nu, trötthet och att lyckas förklara saker går inte ihop.


Var tvungen att göra mellanslag i gubbarna för att kunna posta pga 10 smileys regeln.
Jag håller med fullt ut, "" på rätta stället misstolkas aldrig
Och precis som du säger, så reserveras det oftast till tjejen i fråga som man vill vara lite busig mot
Det är mest :P och XD som misstolkas mest, vet en tjej jag pratar med som hatar XD vilket jag alltid använder på msn haha
Men hon har lärt sig hur jag fungerar nu!
Citera
2011-10-21, 02:42
  #17
Medlem
Jag använder XD och det främsta skälet är att den (ännu) inte tolkas grafiskt någonstans. Jag hatar grafiska smileys.

De jag brukar använda är
X D
: )
; )
Citera
2011-11-25, 17:09
  #18
Medlem
Nekro.s avatar
Använder mig nästan aldrig av smileys,speciellt inte xDDD.
Massa internet slang som Lol Lmao Rofl etc tycker jag ser töntigt och oseriöst ut.
Citera
2014-04-17, 03:35
  #19
Medlem
Bumpar en gammal tråd.

Har bruket av dessa smileys ökat eller minskat sedan tråden startades?

Personligen avskyr jag både och xD. Jag tycker också att kan vara ganska stel.

Egentligen är de flesta här på Flashback roliga och bra - med undantag för de jag nämnde lite ovan då. De har kommit närmre hjärtat än vad samtliga MSN-smileysar har gjort någonsin enligt mitt tycke.

Boom!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback