2011-10-20, 19:17
Medlem
Herostratoss avatar
Chefen för SRs radioteater,den halvt vansinniga skitkärringen Stina Oscarsson, föreläser på ett sossemöte om hur det är att "verka i en högervriden värld". Hon propagerar bland annat för totalt reklamförbud och skrev enligt Axess i juli följande:

"'Är det verkligen bra att det säljs böcker på ICA?', skrev Oscarson i slutet av juli, och svarade att 'det beror på vilka böcker'. Hon verkar inte vara någon vän av yttrandefrihet och demokrati. 'Jag undrar återigen om det är rätt folk som styr vårt land. Undrar om styrelseskicket är rätt?' "

Varför ignoreras vänsterextremismen på SR/SVT (Sven Wollter har t.ex. ett eget radioprogram)? Finns det ingen Alliansen-politiker som vågar lyfta bladet från munnen agående denna uppenbara brist på ens en ansats till neutralitet i offentligt finansierad etermedia?
Citera
2011-10-20, 19:36
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Chefen för SRs radioteater,den halvt vansinniga skitkärringen Stina Oscarsson, föreläser på ett sossemöte om hur det är att "verka i en högervriden värld". Hon propagerar bland annat för totalt reklamförbud och skrev enligt Axess i juli följande:

"'Är det verkligen bra att det säljs böcker på ICA?', skrev Oscarson i slutet av juli, och svarade att 'det beror på vilka böcker'. Hon verkar inte vara någon vän av yttrandefrihet och demokrati. 'Jag undrar återigen om det är rätt folk som styr vårt land. Undrar om styrelseskicket är rätt?' "

Varför ignoreras vänsterextremismen på SR/SVT (Sven Wollter har t.ex. ett eget radioprogram)? Finns det ingen Alliansen-politiker som vågar lyfta bladet från munnen agående denna uppenbara brist på ens en ansats till neutralitet i offentligt finansierad etermedia?

Är hon folkvald politiker eller hur menar du att hon styr vårt land?? Hon är ju teaterchef.
Och på vilket sätt är hon vänsterextremist?
Lite mer substans om man får be.
Citera
2011-10-20, 20:07
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Är hon folkvald politiker eller hur menar du att hon styr vårt land?? Hon är ju teaterchef.
Och på vilket sätt är hon vänsterextremist?
Lite mer substans om man får be.
Var har jag sagt att hon styr vårt land, är du full?

Du läste länken va? Det är kanske på sin plats att påkeka att det bland icke-journalister anses som extremt att propagera för demokratins avskaffande samt att verka för totalt reklamförbud och censur. Men jag förväntar mig inte att du skall inse det.
Citera
2011-10-20, 21:00
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Var har jag sagt att hon styr vårt land, är du full?

Du läste länken va? Det är kanske på sin plats att påkeka att det bland icke-journalister anses som extremt att propagera för demokratins avskaffande samt att verka för totalt reklamförbud och censur. Men jag förväntar mig inte att du skall inse det.

Jag vet inte ditt inlägg var jävligt rörigt och verkade delvis snott från en blogg.
Citera
2011-10-20, 22:09
Medlem
Verkar vara en intressant person...

Så länge hon förhåller sig neutral i jobbet så är det väl ok? Man kan väl inte förbjuda henne att vara stalinist på fritiden? Eller har hon sagt dessa saker i sin journalistroll?

Det som jag snarare tycker är fel är att statlig TV och radio gör anspråk på att vara "fria och oberoende", såklart de inte är det. Det vore ju bättre att erkänna att människor som gör program har politiska uppfattningar och att detta färgar innehållet, så får folk bedöma själva vad de vill tro på. Men, Staten anser väl inte att allmänheten är kapabla till det.

Så istället för att sparka ut stalinisterna från radio, så kan de väl anställa lite nazister, så det blir jämvikt? Tycker jag verkar vara en bra lösning. Blir säkert roliga julfester då också.

Obehagligt dock att Juholt ansluter sig till hennes kultursyn där vissa konstformer inte ska kunna hyra en teater! Och att tillåta en strippdanstävling skulle alltså vara ett uttryck för "högerns kalla människosyn". Man häpnar...
Citat:
Juholt:
"I artikeln berättar Stina att hon i enlighet med den nya kulturpolitikens villkor kontaktat de ansvariga i Stockholms stadshus. Hon ville få svar på frågan om hon måste tacka ja till den arrangör som vill betala bra för att hyra Orionteatern för en strippdanstävling.

Partivänner, här – i synen på rätten till ett rikt kulturliv, i försvaret av konstens uppgift att odla våra drömmar, att ges möjlighet att kunna se livet med någon annans ögon – framträder skillnaden i människosyn som tydligast."
Citera
2011-10-23, 17:58
Medlem
Starvids avatar
Oavsett hennes politiska böjelser, har jag av en bekant som interagerat med henne, fått höra att hon är fullkomligt humorlös, inbilsk och otrevlig. Tro det den som vill.
Citera
2011-10-23, 18:26
Medlem
FittLisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Oavsett hennes politiska böjelser, har jag av en bekant som interagerat med henne, fått höra att hon är fullkomligt humorlös, inbilsk och otrevlig. Tro det den som vill.

Låter väl inte helt otroligt. Tycker hon ser ut att ut vara homosexuell och bitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in