Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-19, 22:13
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
Sitter med mobil och kan inte länka. AB skriver om en kvinlig pollitiker i sthlm som tog bussen till dagis. När hon vägrade flytta på sin barnvagn för en pensiogubbes rulator gav han henne en rak höger. Ngn som vet mer? Vem är pollitikern? Hon är i 30-årsåldern och har 2 små barn.
Citera
2011-10-19, 22:16
  #2
Medlem
Bra, politiker behöver få en daglig dos av verkligheten.
Citera
2011-10-19, 22:17
  #3
Medlem
Svidmyras avatar
Kärringar med barnvagnar tror att de äger världen. För mig är det intressantare att få veta vem pensionären är så jag kan skicka honom lite blommor och choklad.
Citera
2011-10-19, 22:43
  #4
Medlem
tantvrists avatar
Om man inte flyttar sig för någon med rullator förtjänar man en rak höger.
Citera
2011-10-19, 23:59
  #5
Medlem
Finns väl flera ställen man kan sätta sig med en rollator? Kan vara mycket svårare att ordna med en barnvagn och 2 små barn.

Antar att er reaktion mest beror på att det var en politiker.
Citera
2011-10-20, 00:12
  #6
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Med sig hade hon sin treåriga son, som hon skulle lämna på dagis, och sin åttaveckors bebis i barnvagnen.

Barnvagnen ställde hon på den avsedda platsen och satte sig ner med treåringen några rader längre fram.

– Plötsligt hör jag någon säga: "passa dig, ser du inte att det är ett spädbarn i vagnen". Då ser jag en man i 50-60-årsåldern som skakar om min vagn så våldsamt att barnets huvud slår i kanten, säger kvinnan.


Mannen, född -46, försökte att med våld flytta på barnvagnen för att få plats med sin rullator.

Kvinnan skyndade sig bakåt i bussen och försökte knuffa bort mannen, som svärande krävde att hon ska flytta på barnvagnen.

– Då vände han sig om och gav mig en rak höger så jag började blöda näsblod. Jag blev helt chockad och började storgråta, säger kvinnan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13807400.ab

Fantastiskt mogna uttalanden hittills i tråden...
Citera
2011-10-20, 00:19
  #7
Medlem
tältpinnes avatar
65 år gammal man med rollator som misshandlar småbarnsmödrar och härjar runt på bussar. Låter som en sur förtidspensionerad fullgubbe.
Citera
2011-10-20, 00:23
  #8
Medlem
Jo men nu är det ju dels Aftonbladet och dels en politikers version vi får läsa...frågan är vad som egentligen hände ombord på bussen? Kanske var politikerdamen skrikig och jobbig och förtjänade en rak höger??
Citera
2011-10-20, 01:26
  #9
Medlem
simonpimonpoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefa
Jo men nu är det ju dels Aftonbladet och dels en politikers version vi får läsa...frågan är vad som egentligen hände ombord på bussen? Kanske var politikerdamen skrikig och jobbig och förtjänade en rak höger??
Ja, man vet ju aldrig när det gäller politiker! Hon kan lika gärna ha skapat ett övertryck genom att spänna sig och på så sätt själv spräckt blodkärlen för att framkalla blödning, och sedan låtsasgråtit för att på något sätt skapa ett namn för sig själv i media och få fler personvalskryssningar under nästa val!
Citera
2011-10-20, 03:08
  #10
Avstängd
micro113s avatar
Skandal att mannen inte plockades in. Självklart borde en misshandel av det slaget rendera en tur till stationen och ett ordentligt förhör på en gång.
Nu har han ju behandlats mildare än om han hade snattat.
Ärligt talat undrar man om det hänger samman med att kvinnan var just politiker, eller om det kanske hände i slutet på polisens arbetspass och viljan till övertid var låg.

Sen reagerar jag faktiskt lite grann över att hon vågar gå och sätta sig placerad så att hon får vagnen utanför sitt synfält med ett barn kvar i vagnen (om beskrivningen är riktig). Det är en manöver som jag aldrig skulle våga mig på vare sig på landsort eller i stan. Vad tusan som helst kan ju hända barnet och då hjälper det föga att andra sett, eller att man upptäckte det "hyfsat snabbt" i efterhand. Lite för övermodigt för min smak.
Citera
2011-10-20, 04:09
  #11
Medlem
SingleStars avatar
Mina fyra hatobjekt inblandat:
- Politiker
- Barnvagnsförare
- ATP-huligan
- Rullatorförare

Jag är förvånad att kärringen sätter sig så att hon inte har uppsikt över barnet i barnvagn. Det bara för att göra sitt äldre barn tillfredsställt. Barnvagnsförare åker gratis på busen, varför skall hon då prompt få ta upp en massa plats?

De flesta morgnar brukar jag se ett par barnvagnsförare, 2-3 st, som skall med samma buss och åka tre hållplatser. Värst är kvinnan som kör in sin barnvagn fel när bussen har trappa upp eftersom hon aldrig vänder handtaget inåt mot bussen. Sträckan de åker tar ca 4-5 minuter att gå. Det måste vara stor lathet att inte gå denna. Men de åker gratis. Kvinnan har även med sig två barn som det första de gör springer längst bak i bussen, ledbuss, så det är ingen pli där inte.
Citera
2011-10-20, 05:10
  #12
Medlem
BaalZeBubs avatar
Politikern har uppenbart begått ett brott. Man försöker inte knuffa en gammal man med rullator i en buss som rör på sig.
Den gamle mannen har även han begått ett brott. Inte då att han försvarade sig vid knuffen, utan att han misshandlade ett spädbarn.
In med båda på en månads vatten och bröd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback