Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-19, 14:39
Medlem
Kauzs avatar
Har precis registrerat och verifierat ett Paypal-konto.
När jag registrerade mitt Swedbank-kontonummer så kunde jag alltså välja mellan följande tre alternativ:

1. Postgiro
2. Bankgiro
3. Inrikes bankkonto.

Valde alternativ 3 vilket resulterade i att det därefter stod "Swedbank Inhemskt ACH-giroKonto". Intill detta så hade mitt kontonummer sammanfattats med "x-fyra sista siffror" Ett stort jävla frågetecken för mig personligen, så jag ringde Swedbank support. Personen jag pratade med hade aldrig hört detta heller. Så samtalet gjorde mig inte direkt klokare. Så jag undrar helt enkelt om jag har gjort fel, eller om det trots allt skall vara så här?
Citera
2011-10-19, 15:48
Medlem
Kauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauz
Har precis registrerat och verifierat ett Paypal-konto.
När jag registrerade mitt Swedbank-kontonummer så kunde jag alltså välja mellan följande tre alternativ:

1. Postgiro
2. Bankgiro
3. Inrikes bankkonto.

Valde alternativ 3 vilket resulterade i att det därefter stod "Swedbank Inhemskt ACH-giroKonto". Intill detta så hade mitt kontonummer sammanfattats med "x-fyra sista siffror" Ett stort jävla frågetecken för mig personligen, så jag ringde Swedbank support. Personen jag pratade med hade aldrig hört detta heller. Så samtalet gjorde mig inte direkt klokare. Så jag undrar helt enkelt om jag har gjort fel, eller om det trots allt skall vara så här?

Hur är det förresten vid inskrivningen av banknamn. Skall det vara "SWEDBANK" eller skall det vara "SWEDSESS" eller spelar det helt enkelt ingen roll vilket av dessa två man skriver?
Citera
2011-10-28, 00:48
Medlem
Cosmopopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kauz
Hur är det förresten vid inskrivningen av banknamn. Skall det vara "SWEDBANK" eller skall det vara "SWEDSESS" eller spelar det helt enkelt ingen roll vilket av dessa två man skriver?

Jag har också samma problem jag vet inte om jag vågar trycka på lägg till bank konto. Jag har tittat på andra trådar på andra forum och sett att folk haft problem med samma sak och vissa har inte fått pengarna efter 3 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in