• 34 818 online
  • 1 193 790 medlemmar
  • 61 849 346 inlägg
  • 1
  • 2
2011-10-19, 03:40
Medlem
zrobs avatar
Behöver hjälp!
Laddade ner the Sims tre djurliv under dagen å längtat som fan till dagen jag får testa spelet! Jag mountade (daemon tools) och väntade.. Men inget hände.. gick in på mappen the Sims 3 pets och klickade på set up filen men det fungerade inte. Tryckte i stort sätt på allt som gick men fungerar inte! Känns meningslöst att ens prova en till gång...

Vet ni vad jag gör för fel? Snälla hjälp! Kan det vara virus? Eller vad är det för fel..
Citera
2011-10-19, 03:42
Medlem
porterpottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrob
Behöver hjälp!
Laddade ner the Sims tre djurliv under dagen å längtat som fan till dagen jag får testa spelet! Jag mountade (daemon tools) och väntade.. Men inget hände.. gick in på mappen the Sims 3 pets och klickade på set up filen men det fungerade inte. Tryckte i stort sätt på allt som gick men fungerar inte! Känns meningslöst att ens prova en till gång...

Vet ni vad jag gör för fel? Snälla hjälp! Kan det vara virus? Eller vad är det för fel..

kass fil gjord av uppladdaren? vart hittade du den? skulle vilja prova själv
Citera
2011-10-19, 03:42
Medlem
Von.Larssons avatar
Om du högerklickar på den mountade skivan så står det något i stil med "Kör program". Tryck där och se om något händer.
Citera
2011-10-19, 03:44
Medlem
CTRLfreaqs avatar
Jag körde DEN HÄR versionen, funkar skitbra för mig!
Citera
2011-10-19, 03:45
Medlem
Zelogaths avatar
EDIT: Gick händelserna i förväg, men låter ändå det jag skrev stå kvar ifall du får detta problem sen
Går det inte att trycka "kör" så testa att "köra som administratör", om inte detta går så är det nog fel på filen som du laddat ned.

Nu har jag inte just den expansionen men har lyckats med alla andra hittills-

Du har laddat ned det, alltså är det en piratkopia- då behöver du ersätta två filer i mappen, tror de heter TSLHost och Resource, ibland behövs även en extrafil.

Laddade du ned från TPB?
Kolla där oavsett om du gjort detta eller inte, ibland finns där filerna du behöver eller länkar till var de finns.

De behövs för att lura spelet till att fungera ordentligt.

I värsta fall så får du avinstallera Djurliv och göra om det igen, och denna gången ersätta filerna.
Det finns guider om du laddar ned filerna jag sa, så du ersätter dem när du ska!
Citera
2011-10-19, 03:51
Medlem
zrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Om du högerklickar på den mountade skivan så står det något i stil med "Kör program". Tryck där och se om något händer.

Jag har provat. Inget resultat alls
Laddade ner från TPB

Har även provat starta om datorn ett antal ggr..
Senast redigerad av zrob 2011-10-19 kl. 03:55.
Citera
2011-10-19, 03:53
Medlem
zrobs avatar
Jag har inte ens lyckats installera alltså... Det går inte att öppna. De laddar i några sekunder men inget kommer upp..verkar inte som ngn annan som laddat ner samma fil haft samma problem.. Läst igenom kommentarerna..
Citera
2011-10-19, 03:55
Medlem
zrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CTRLfreaq
Jag körde DEN HÄR versionen, funkar skitbra för mig!

Det är den jag kör ! Varför funkar det inte.. Åhh..
Citera
2011-10-19, 03:57
Medlem
Von.Larssons avatar
Citat:
Jag har provat. Inget resultat alls
Laddade ner från TPB här ; http://thepiratebay.org/torrent/6753...ms_3_Pets-FLT-[BTARENA.org].iso

Har även provat starta om datorn ett antal ggr..

Hm läst igenom kommentarerna men hittar ingen som har ditt problem. Ända lösningen jag kan säga är att ladda ner en annan release, sorry.

Men det går alltså inte ens att installera?
Citera
2011-10-19, 04:00
Medlem
CTRLfreaqs avatar
Det är TSLHost.dll och TS3W.exe som du måste ersätta med crackade versioner. Dessa filer hittar man oftast i en mapp som antingen är döpt till "Crack" eller efter personen som rippat (till exempel heter mappen "Fairlight" i ISO:n jag länkade ovan). Resource-filen behöver man inte ersätta vad jag vet. Välj den torrent med flest seeders så ska det med största säkerhet finnas en crack med. Brukar inte vara så krångligt.

OBS:
Om du har en fungerande version av The Sims 3 installerad sedan innan så rekommenderar jag att du tar en backup på TSLHost.dll och TS3W.exe innan du kopierar över cracken. Risken finns alltid att det är en dålig crack, och då kan man behöva installera om hela skiten om man inte varit smart och gjort en backup = NO FUN AT ALL.
Citera
2011-10-19, 04:02
Medlem
CTRLfreaqs avatar
Citat:
Jag har inte ens lyckats installera alltså... Det går inte att öppna. De laddar i några sekunder men inget kommer upp..verkar inte som ngn annan som laddat ner samma fil haft samma problem.. Läst igenom kommentarerna..
Det där har jag aldrig haft problem med..! Vad har du för operativsystem?
Citera
2011-10-19, 04:02
Medlem
zrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von.Larsson
Hm läst igenom kommentarerna men hittar ingen som har ditt problem. Ända lösningen jag kan säga är att ladda ner en annan release, sorry.

Men det går alltså inte ens att installera?

Nej alltså provade med ett annat spel genom
Att mounta det å installera och det startade.. Men the Sims djurliv startade inte. Provade även ett annat tve Sims spel jag hade å de startar.. De är som om datorn inte vill öppna the Sims djurliv. De går inte alla att få Igång :s
Citera
  • 1
  • 2