Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-19, 14:55
Medlem
När börjar vi med länder då?

Jamaica Gustafsson?
Haiti Klingberg?
Slovenien Robertsson?
Citera
2011-10-19, 14:56
Medlem
Mohaves avatar
Hur kommer man på att döpa ett barn till Texas? Lite imponerande bara själva den outgrundliga tanken där. Men det kan gå bra för lille Texas ändå. Kenneth Eliasson, som sedan bytte till sitt andranamn Jan Eliasson, lyckades ju bra i livet.
Citera
2011-10-19, 15:05
Medlem
No_fears avatar
Låter lite udda, helst om dom har nåt "-son" efternamn på det, typ Texas Jönsson, låter ju som en bov i ett barnprogram eller nåt
Citera
2011-10-19, 15:07
Medlem
SkitAnonyms avatar
Själva namnet i sig är varken fult eller fint.

Men det faktum att det är en WT-delstat som barnet är döpt efter gör det hela lite WT.

Jag vill gärna intala mig själv att det inte skulle vara lika WT om barnet döptes efter en icke-WT-delstat
Citera
2011-10-19, 15:11
Medlem
BarryHeros avatar
Texas-Kid Egertz finns det ju en svensk ishockeyspelare som heter.
Citera
2011-10-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuoteUnquote
När börjar vi med länder då?

Jamaica Gustafsson?
Haiti Klingberg?
Slovenien Robertsson?
Haha jag dog just lite grann, Slovenien Robertsson
kan vara det bästa namnet genom tiderna.

Texas som namn på ett barn är inte bra, OM man inte vill att det ska förknippas med en porrstjärna, t.ex:

Citat:
Ursprungligen postat av SonicDance
Alexis Texas
Citera
2011-10-19, 15:23
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallfel
Jag ska döpa mitt barn till Neger, "Alexander" och "Sander" finns ju...
Ja det tycker jag att du ska göra för Greger finns ju.
Citera
2011-10-19, 15:23
Medlem
Många som rackar ner på namn, vilket gör det intressant att få reda på vilka namn de prefererar?

Tycker Texas är helt okej.

Dussinnamn är inte riktigt min "kopp te" och det händer att jag och min sambo diskuterar namn.
Kollar vi på mor- och farföräldrar så är det i min mening ganska fula namn, såsom Stig, Sonja, Märta, Ulla, Sören och Erik (som är det enda som jag kan se som gångbart även idag).

Det känns ganska viktigt att namnen ändå följer med lite i tiden. Gick i samma klass som en kille som hette Lennart (jag är tidig 80-talist). Det kändes bara malplacerat (och ganska roligt).
Citera
2011-10-19, 15:24
Medlem
ziiomgs avatar
Texas låter som ett namn på en porrstjärna. Inget jag skulle döpa min unge till.
Citera
2011-10-19, 15:28
Medlem
Kamikazonauts avatar
Texas känns inte helt rätt men det skulle kunna vara mycket värre ändå. Som till exempel Miley Cyrus (som det gått ganska bra för, om vi ska snacka om att namn har någon betydelse för sånt) döptes till Destiny Hope Cyrus.. Liksom vad i helvete?
Citera
2011-10-19, 15:29
Medlem
Dexter, lotus, Lilja, sol. Samtliga namn är på barn till riktiga WT människor som jag känner till, den andra röda tråden är även socialbidrag och olika pappor!
Citera
2011-10-19, 15:29
Här kommer en Texas http://www.facebook.com/photo.php?fb...9879613&type=3

Tro eller ej, men brorsan heter Denver

http://www.facebook.com/photo.php?fb...9879613&type=3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in