Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-18, 22:50
Medlem
Tallfels avatar
Jag har vid 2 olika tillfällen på Flashback sett och reagerat på små barn som heter Texas.
Tyvärr har båda fallen faktiskt varit dödsfall ( https://www.flashback.org/t1687409 och https://www.flashback.org/t1650537 och i en av dem stavas det till och med med ett Z på slutet- Texaz.
Nu bestämmer jag mig för att googla det och får direkt upp en tråd från familjeliv (http://www.familjeliv.se/Forum-2-56/m53764207-4.html) där folk inte verkar tycka det är ett dugg konstigt. Man förklarar det som att amerikanska kändisar döper sina barn efter städer och stater och att det därför är häftigt och fränt.

Det här är ju helt sjukt! Hur fan kan man göra så mot ett oskyldigt barn och vad är det egentligen för föräldrar som gör något sådant?

Vad är flashbacks åsikt om detta? Hur kommer en "Texas Andersson" klara sig i livet och hur kommer t.ex. hans yrkesval påverkas av detta? Kan det vara så att det faktiskt finns någon här som med handen på hjärtat tycker det är ett fint namn?

Edit: Kommer vi se fler Texas i framtiden, är det ett återkommande fenomen?
Senast redigerad av Tallfel 2011-10-18 kl. 23:09.
Citera
2011-10-18, 22:53
Medlem
Usch, vilket vidrigt namn, stinker WT. Samma status som y-namn.
Citera
2011-10-18, 22:57
Medlem
DarknessNightmares avatar
Jag tycker det är fint namn Texas finns ju Mathias ,Tobias m.m
Citera
2011-10-18, 22:57
Medlem
Riddarhusets avatar
Det är bättre än mitt namn i alla fall; Kurt-Benny Andersson.
Nä namnet gör inte personen.
Personen gör namnet.
Jag menar bara Google
Citera
2011-10-18, 22:59
Medlem
plaskets avatar
Det kan aldrig sluta väl, barn med sådana namn blir med största sannolikhet knarkare eller konstnärer.
Citera
2011-10-18, 22:59
Medlem
Miiiiias avatar
Mjo, vill man döpa barn efter olika ställen så kan man lika väl döpa dem till Göteborg eller Piteå. Nej, jag tycket inte att Texas är ett fint namn, fast å andra sidan så har jag hört mycket värre.
Citera
2011-10-18, 23:04
Medlem
MeanMEs avatar
Tja det finns värre.

Teofil tex, tala om att frukostarna blir monotoma efter ett tag.
Citera
2011-10-18, 23:07
Medlem
Tallfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det är bättre än mitt namn i alla fall; Kurt-Benny Andersson.
Nä namnet gör inte personen.
Personen gör namnet.
Jag menar bara Google

Det finns ganska intressant namnforskning som menar att namn faktiskt spelar större roll än man kan tro.

Personer med en VD-position i Sverige heter främst Carl (med C) eller Göran medan ett namn som slutar på Y är överrepresenterade i brottsstatistik jämfört med de 2 första.
Citera
2011-10-18, 23:11
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Tja det finns värre.

Teofil tex, tala om att frukostarna blir monotoma efter ett tag.

Åh, den var så dålig att jag inte ens borde svara på inlägget!

Andra namn som är sämre än Texas: Styrbjörn, Jerker, Bertil, Frans-Stefan och Arne.
Citera
2011-10-18, 23:11
Medlem
Kungensbordells avatar
Mina barn ska inte få leka med barn som är döpta efter stater, det tyder på värdelösa föräldrar med helt efterblivna värderingar. Samma människor som kan tycka att en hund är ett perfekt substitut till ett barn.

Sunkigt och WTosande.
Citera
2011-10-18, 23:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Det är ju lite konstigt men barnet i sig kommer inte att bli retad eller nåt förrens 12-13 års åldern då dom pluggar geografi. Då kanske dom kommer på några skämt om Texas. Att det påverkar möjligheterna och få jobb har jag svårt att tro, tänk dej att arbetsgivaren ser cv:et och säger: HAHAHAHA, Heter du Texas? nej dig kan vi inte anställa! Det låter lite tveksamt att nåt sånt skulle kunna hända.

Men det vore ju lite coolt om man kunde göra samma sak i Sverige och kunna döpa sin unge till tex: Andreas Småland!
Citera
2011-10-18, 23:15
Medlem
Liottas avatar
Tycker Texas funkar helt okej som namn. Däremot så tycker jag att namn som Tindra, Saga, Vilda är vidriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in