Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-18, 22:36
  #1
Medlem
Tjena, skulle gärna ha några tips angående Halloween
Jag funderar på att klä ut mig till en varulv. Men jag vill inte ha någon mask på mig, vill liksom inte se ut som en varg :P

Jag vill liksom vara en 'vanlig' människa som kan förvandlas till en varulv, liksom precis vid övergången eller liknande. Har någon tips på kläder, smycken eller överhuvudtaget hur man kan likna detta. Det ända jag kommit fram till är att jag ska köpa ett bar linser som jag kommer använda.. sen vet jag ej!

Vore tacksam om någon bara kan tipsa om vad som helst!
Citera
2011-10-18, 22:49
  #2
Medlem
Slitna, smutsiga kläder.. Tänk Professor Lupin i Harry Potter innan han förvandlas!
Citera
2011-10-18, 22:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Slitna, smutsiga kläder.. Tänk Professor Lupin i Harry Potter innan han förvandlas!

Okej, tack så mkt!
Citera
2011-10-18, 23:05
  #4
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckerstrom7
Okej, tack så mkt!
Huggtänder tillsammans med Lupin förslaget så är det klockrent!
Citera
2011-10-18, 23:19
  #5
Avstängd
redig009s avatar
Halloween är en företelse som inte passar i Sverige det skiten kan USA behålla för sig själva, varför skall det vara okej att spöka ut sig i vidriga kläder och bedriva terror mot medborgare bara för att dom firar något så suspekt som Halloween i USA.
I år är jag lite bättre rustad att möta Halloween, jag har 3 st kasserade brandsläckare laddade med blandningen sursströmmingsspad och vatten och ett ordentligt tryck i brandsläckarna genom tryckluft.
Säger bara ett förbannade ägg på mitt hus (något godis eller pengar ges inte från mig) från dessa små utpressande ligister och jag kommer att dränka in dem allihopa i min fina blandning, så dom får lära sig vem dem försöker utöva utpressning emot.
Det är ju barn säger nu somliga, javisst barn men vem i helvetet har sagt att jag har skyldighet att hålla andras barn med godis och pengar, och om jag inte vill göra det så ska mitt hus peppras med ägg och en massa annat skit.
I området där jag bor i alla fall, så kommer man att kunna lukta sig till vem som besökt mig, var så säker.
Citera
2011-10-18, 23:20
  #6
Medlem
Tommy.Vercettis avatar
Låter nice!

Edit; Hahahah "redig009"
Citera
2011-10-18, 23:24
  #7
Avstängd
redig009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy.Vercetti
Låter nice!

Edit; Hahahah "redig009"
Och det värsta är att det jag säger är sanning bli så säker
Citera
2011-10-19, 18:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redig009
Halloween är en företelse som inte passar i Sverige det skiten kan USA behålla för sig själva, varför skall det vara okej att spöka ut sig i vidriga kläder och bedriva terror mot medborgare bara för att dom firar något så suspekt som Halloween i USA.
I år är jag lite bättre rustad att möta Halloween, jag har 3 st kasserade brandsläckare laddade med blandningen sursströmmingsspad och vatten och ett ordentligt tryck i brandsläckarna genom tryckluft.
Säger bara ett förbannade ägg på mitt hus (något godis eller pengar ges inte från mig) från dessa små utpressande ligister och jag kommer att dränka in dem allihopa i min fina blandning, så dom får lära sig vem dem försöker utöva utpressning emot.
Det är ju barn säger nu somliga, javisst barn men vem i helvetet har sagt att jag har skyldighet att hålla andras barn med godis och pengar, och om jag inte vill göra det så ska mitt hus peppras med ägg och en massa annat skit.
I området där jag bor i alla fall, så kommer man att kunna lukta sig till vem som besökt mig, var så säker.

Jag skall inte ut och vandalisera folks hus m8! Jag ska på en halloween fest, dem som tycker det är kul att kasta ägg på folks hus är folk under 12 år, och dem får inte ens använda sig av Flashback, lögn nu!
Citera
2011-10-19, 19:08
  #9
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Slitna halvtrasiga kläder, extra hår överallt typ om du kan, lär inte bli särskilt bekvämt dock. huggtänder samt linser. Kanske typ klor eller något...
Citera
2011-10-19, 19:10
  #10
Medlem
Sponnes avatar
Undrar om de är "olagligt" att klä ut sig till Adolf Hitler och sedan har kompisar som klär ut sig till judar och sedan gå på krogen?

Är de hets mot folkgrupp eller nått?
Citera
2011-10-19, 22:14
  #11
Medlem
stenk4sts avatar
Lånar tråden lite, finns tyvärr ingen allmän och inte värt att skapa tråd för frågorna.

1. Är det 5 november, lördagen alltså, man klär ut sig? Jag och ett par polare funderar på att klä ut oss och sedan bege oss ut på fest i staden. Osäker på firande/datum i Sverige dock, stämmer detta?

2. Hur ska DU fira halloween!?
Citera
2011-10-19, 22:31
  #12
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenk4st
2. Hur ska DU fira halloween!?

Det ska jag inte, jag firar alla helgona, jag går till kyrkogården med min familj där vi minns och hedrar de vi har förlorat...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback