Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-18, 16:25
  #1
Medlem
vill kunna stänga av skärmen när jag vill utan att vänta till skärmsläckare o.s.v. Går det? Alltså göra så att windows inte skickar ut en signal till skärmen så att den stänger av sig själv.

tack på förhand
Citera
2011-10-18, 16:47
  #2
Medlem
hoomiiis avatar
finns på/av knapp på skärmen?
Citera
2011-10-18, 16:53
  #3
Medlem
brianmolkos avatar
Det finns ju en funktion i kontrollpanelen,? så att skärmen aldrig går över till en skärmsläckare
Citera
2011-10-18, 19:25
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu kommer detta ifrån en Windows 7-maskin, men det bör inte sklija så mycket på kontrollpanelerna ->>> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Energialternativ

Där finner du olika funktioner som då avser energi.
Citera
2011-10-18, 19:36
  #5
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinyo
vill kunna stänga av skärmen när jag vill utan att vänta till skärmsläckare o.s.v. Går det? Alltså göra så att windows inte skickar ut en signal till skärmen så att den stänger av sig själv.

tack på förhand

På bärbara datorer så trycker man en gång lite snabbt på knappen som startar datorn. På min laptop så stängs skärmen ned, nästa gång man trycker på knappen så slår skärmen på.

Samma förfarande på en stationär dator, men enklast är väl skärmens on/off knapp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback