Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 00:03
  #193
Medlem
Hur står sig spelet mot Path of Exile i end game? Vad gör man? Finns det någon pvp? Spelar man mer tillsammans i grim dawn än poe?
Citera
2018-04-24, 18:43
  #194
Medlem
kinky_Ms avatar
Spelet blir mycket bättre med expansionerna. Nya områden, nya uppdrag, nya fiender, 2 nya masteries.
Gillar den mörka grymma stämningen. Äckliga monster, speciellt Nemesis Bosses.
Verkligen motsatsen till den soliga världen i Titan Quest.
Citera
2018-05-02, 17:28
  #195
Medlem
Sedan finns überbossar som är svårare än Nemesis. Vill inte nämna några för att inte spoila.
Finns sidouppdrag och hemliga uppdrag.
Jag är ett ultra Diablo-fan, jag har 2000 timmar på Diablo 3 under några år. Är redan uppe i 1500 timmar på ett par år i Grim Dawn och då har jag haft uppehåll i drygt 7-8 månader.

Med andra ord Grim Dawn är lika bra som Diablo 2 (tycker jag) och bättre än Diablo 3, men allt är ju högst personliga åsikter.
Path of Exile var kul, men fastnade inte riktigt.
Citera
2018-05-02, 23:59
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Sedan finns überbossar som är svårare än Nemesis. Vill inte nämna några för att inte spoila.
Finns sidouppdrag och hemliga uppdrag.
Jag är ett ultra Diablo-fan, jag har 2000 timmar på Diablo 3 under några år. Är redan uppe i 1500 timmar på ett par år i Grim Dawn och då har jag haft uppehåll i drygt 7-8 månader.

Med andra ord Grim Dawn är lika bra som Diablo 2 (tycker jag) och bättre än Diablo 3, men allt är ju högst personliga åsikter.
Path of Exile var kul, men fastnade inte riktigt.

Inte hunnit ge grim dawn någon chans än (främst för att jag har dåligt med tid och ingen här motiverar mig :P), men måste säga att imo är path of exile mycket, mycket bättre än diablo 2 och diablo 3 var enligt mig rena skiten som jag endast spenderade ett fåtal timmar på. Det säger jag som stor diablo 2 fan.
Citera
2018-05-15, 00:28
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Inte hunnit ge grim dawn någon chans än (främst för att jag har dåligt med tid och ingen här motiverar mig :P)

Diablo 3 var ok för mig tills legandariska saker slutade ha betydelse om man redan funnit tillräckligt bra saker, vilket inte tog lång tid. (ett par dagar)

Sedan hittade jag Grim dawn och slutade direkt med D3.
Sakerna är rankade så här. Common , Magical , Rare , Epic , Legendary.
Det jag gillar är att man kan ha Rare saker (Gröna) , före Legendary (Lila) , blir mer levande spel. Man är inte bunden till Legendaries och Legendary sets.

Man behöver inte slakta storbossar och nemesis i ett party, man kan göra det solo också.
Man är inte bunden till en enda build som i D3 t.ex, man kan slå dem flesta bossarna med vilka builds som helst som är bra sammansatta i skil trädet, och med bra sammansatt utrustning.

Ska man dock spöa Specialbossarna så rekommenderas den bästa builden någon hittat. (Oftast duktiga matematiker som hittar dem) Ingen idé att göra det i ett party heller då bossen blir starkare och de flesta man spelar med är för svaga. Så solo är bäst, om du inte har ett riktigt tight och välspelande gäng.

Jag spelade Path of Exile före Grim Dawn men fastnade mer för Grim Dawn. Dock menar jag inte att Path of Exile är dåligt för det. Men jag har bara ork för ett spel i taget numera och jag fastnade för Grim dawn.
Dem släpper dessutom stora patchar med stora nya områden ibland, plus en expansion och nu är en till på gång. Så dem är mycket aktiva.
Det är ju subjektivt från min sida, men jag rekommenderar Grim Dawn, som sagt jag är också ett stort Diablo 2 fan, så då har du lite referens från mig. (Dessutom är ju detta Grim Dawn tråden )

En till sak, jag har spelat i snart 2 år nu och inte funnit perfekta utrusningen, men det beror på att jag inte spelar DLC'n Cruicible. Ju längre man kommer desto mer bra dropps får man.
Men jag älskar att få en ny sak till en gubbe jag velat ha länge. Blir kul då. Inte som i D3 där legendariska sets droppar som flugor.
Jag klara de flesta bossarna utmärkt trotts att jag inte är optimerad med någon gubbe ännu.
Några är nästan optimerade. Som sagt, skit kul när man får den där saken man velat ha länge.Men hur kul är det när ens favorit gubbar är optimerade och man har allt man vill ha? Gjort allt man vill?

Jo....då startar man en till gubbe då det finns så många klasser att skapa.
__________________
Senast redigerad av 1988 2018-05-15 kl. 00:34.
Citera
2018-07-04, 13:18
  #198
Medlem
Ska ge det en chans tar och köper skiten med detsamma
Citera
2018-07-04, 17:08
  #199
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Ska ge det en chans tar och köper skiten med detsamma
Gillade du Diablo 2 kommer du inte bli besviken.
Citera
2018-10-28, 13:04
  #200
Medlem
Hej alla, någon som är sugen på köra grim dawn med mig pma,
Citera
2018-11-04, 14:11
  #201
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Hej alla, någon som är sugen på köra grim dawn med mig pma,
Svara på dina PMs då hehehehehe
Citera
2018-11-06, 22:26
  #202
Medlem
Flintkolas avatar
Grim Dawn har gått förbi mig helt.

Har nött Diablo 1 samt 2 en sjujävla massa timmar.

PoE testade jag typ 1 halvår men fastnade inte riktigt.

Blir nog att testa hehe.

Diablo 3 kommer jag inte ens testa.

Typsikt...
__________________
Senast redigerad av Flintkola 2018-11-06 kl. 22:31.
Citera
2018-11-07, 10:00
  #203
Medlem
kinky_Ms avatar
Grim Dawn är vad Diablo 3 borde varit. Snart kommer andra expansionen. För singleplay är det bättre men dyrare än PoE.
Citera
2018-11-30, 19:35
  #204
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Grim Dawn är vad Diablo 3 borde varit. Snart kommer andra expansionen. För singleplay är det bättre men dyrare än PoE.
Blev inte så snart... Q1 2019.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback