Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-01-13, 11:43
  #37
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
När jag gått in där, och fällt upp ringen på toalettsitsen, stormar toalettvakten in. Karln, troligen en f.d. långtidsarbetslös tysk, ställer sig bara en decimeter ifrån mig, alldeles högröd i ansiktet. "Gå ut härifrån!" säger han på tyska.


En toalettvaktsnazist ? I Tyskland är det vanligt med detta grottmännisko-beteende bland servicepersonalen, jag har stött på konduktörer på de tyska nattågen som skulle platsat mycket bra som lägervakter i Tredje riket.
Citera
2016-01-14, 03:18
  #38
Medlem
tokidokis avatar
Judemonumentet nära Brandenburger Tor bör undvikas, meningslöst, skrämmande fult som en version på steroider av Rauol Wallenbergs hundskitar på Nybroplan.
Man bör också på de centrala gatorna se upp för flummiga vänsterhipsters, som på sedvanligt vis saknar civilisation, och arga immigranter som är vana att skälla ut hunsade tyskar.
Citera
2016-01-15, 17:09
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shurik
En toalettvaktsnazist ? I Tyskland är det vanligt med detta grottmännisko-beteende bland servicepersonalen, jag har stött på konduktörer på de tyska nattågen som skulle platsat mycket bra som lägervakter i Tredje riket.

Hmm...på tågen har jag aldrig mött otrevlig personal. Däremot har en del busschaufförer betett sig illa. Jag tycker det är fel att döma ut all servicepersonal i Tyskland.
Citera
2016-01-15, 17:12
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Judemonumentet nära Brandenburger Tor bör undvikas, meningslöst, skrämmande fult som en version på steroider av Rauol Wallenbergs hundskitar på Nybroplan.
Man bör också på de centrala gatorna se upp för flummiga vänsterhipsters, som på sedvanligt vis saknar civilisation, och arga immigranter som är vana att skälla ut hunsade tyskar.

Flummiga hipsters drar jag i håret, om de beter sig illa. Arga migranter åker på en utskällning, eventuellt kryddad med pepparspray.... Judemonumentet har faktiskt gått mig förbi, trots alla promenader jag tagit när Brandenburger Tor. Men om du säger att det inte är värt att kolla in, så...
Citera
2016-01-24, 01:23
  #41
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Flummiga hipsters drar jag i håret, om de beter sig illa. Arga migranter åker på en utskällning, eventuellt kryddad med pepparspray.... Judemonumentet har faktiskt gått mig förbi, trots alla promenader jag tagit när Brandenburger Tor. Men om du säger att det inte är värt att kolla in, så...

Skällde ut ilsken migrant var precis vad jag gjorde. Judemonumentets officiella namn har väl med judeutrotningen att göra egentligen. Något innehållande hållåkåst, förmodligen.

Lätt att hitta en länk om man erinrar sig Hollywoodbenämningen.

http://www.aviewoncities.com/berlin/...stmemorial.htm
Citera
2016-01-25, 07:01
  #42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Judemonumentet nära Brandenburger Tor bör undvikas, meningslöst, skrämmande fult som en version på steroider av Rauol Wallenbergs hundskitar på Nybroplan.
Man bör också på de centrala gatorna se upp för flummiga vänsterhipsters, som på sedvanligt vis saknar civilisation, och arga immigranter som är vana att skälla ut hunsade tyskar.

Ja,själva monumentet är inte mycket att se, men under monumentet finns en utställning som i alla fall jag tyckte var sevärd och skrämmande.
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1688684

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback