Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 18:29
  #1069
Medlem
QARevenges avatar
Jag förstår inte syftet med tråden.

Folket väljer demokratiskt hur landet skall fungera.

Folket väljer nu nästan enhälligt att vi ska införa en ny statsreligion.

Acceptera det eller flytta?
Citera
2018-03-31, 18:31
  #1070
Avstängd
F.Hansens avatar
Ja till böneutrop är lika logiskt som bögutrop.

Tänk dig att man som gay måste få bygga ett torn och ropa ut till alla, "Jag är bög!" ett flertal gånger varje dag. Det spelar ingen roll om andra hör eller vad de tycker, bögen måste ju få ropa ur sina bögerier.

Om böneutrop tillåts, vilket är att ge vika för islam, vilket man absolut inte ska göra. Så kan ju bögarna lika gärna bygga sina gaytorn vid varje minaret och ropa ut sina bögerier samtidigt som böneutropen. Det är en speciellt bra idé eftersom islam hatar bögar och varför ska de få ropa ut sin äckliga propaganda? Då är det faktiskt logiskt att bögarna sluter upp och gör bögutrop samtidigt.
__________________
Senast redigerad av F.Hansen 2018-03-31 kl. 18:34.
Citera
2018-03-31, 18:46
  #1071
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Fortfarande är barnaga standard i vår kultur.

Majoriteten (92 %) av föräldrar i Sverige tar
avstånd från kroppslig bestraffning av barn. Trots
detta visar Stiftelsen Allmänna Barnhusets nationella
kartläggning från 2011 att nästan var sjunde
(ca 14 %) högstadieelev har blivit slagen av sina föräldrar
eller någon annan vuxen i hemmet, varav
3 % vid upprepade tillfällen.


https://www.raddabarnen.se/Documents...misshandel.pdf

Barnaga är aldrig okej, men att påstå att det skulle vara en del av den svenska kulturen är direkt felaktigt. 3 % av högstadieeleverna påstod år 2011 att de blivit misshandlade vid upprepade tillfällen, det är inte en nivå som motsvarar en "standard".

Man skulle dock gärna vilja veta hur många av de 15 respektive 3 procenten som uppgav att de blivit fysiskt bestraffade år 2011 hade utländsk bakgrund? Det är en fråga väl värd att fundera på.

OT:

För egen del känner jag att jag inte vill ha böneutrop. Jag lyssnar på min magkänsla och jag känner inte att jag behöver förklara mig. Om det gör en muslim upprörd så är det hens problem.
Citera
2018-03-31, 19:24
  #1072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Majoriteten (92 %) av föräldrar i Sverige tar
avstånd från kroppslig bestraffning av barn. Trots
detta visar Stiftelsen Allmänna Barnhusets nationella
kartläggning från 2011 att nästan var sjunde
(ca 14 %) högstadieelev har blivit slagen av sina föräldrar
eller någon annan vuxen i hemmet, varav
3 % vid upprepade tillfällen.


https://www.raddabarnen.se/Documents...misshandel.pdf

Barnaga är aldrig okej, men att påstå att det skulle vara en del av den svenska kulturen är direkt felaktigt. 3 % av högstadieeleverna påstod år 2011 att de blivit misshandlade vid upprepade tillfällen, det är inte en nivå som motsvarar en "standard".

Man skulle dock gärna vilja veta hur många av de 15 respektive 3 procenten som uppgav att de blivit fysiskt bestraffade år 2011 hade utländsk bakgrund? Det är en fråga väl värd att fundera på.

OT:

För egen del känner jag att jag inte vill ha böneutrop. Jag lyssnar på min magkänsla och jag känner inte att jag behöver förklara mig. Om det gör en muslim upprörd så är det hens problem.

Du blandar äpplen och päron. Eftersom att Sverige som stat har åtagit sig att följa den rätta evangeliska läran så har vi också givetvis åtagit oss den uppfostran och tukt som Luther var så mån om. Svensk kultur är inte händelser som är 40 år gamla, utan händelser och traditioner som är flera tusen år gamla. Det ligger inom svensk kultur att tukta och aga barn.

Det går inte att peka finger åt den ena abrahamitiska religionen och samtidigt upphöja och följa den andra.
Citera
2018-03-31, 19:40
  #1073
Medlem
NoTruces avatar
Kan man tänka sig att MP kommer att gå till val på detta? Vore ju kanon.
Citera
2018-03-31, 21:39
  #1074
Avstängd
Snaellkillens avatar
Dom som ropar hej nu bör ta sig i akt. Har mosccen i Växjö någon som helst relation med Saudi Arabien kommer den bli svartlistad. Jag hoppas kommunen har koll på det och inte säger att "vi har varit naiva". Men jag vet ju at kommunen inte har någon som helst koll och att whahabiter har uppviglat dom med tal om demokrati och särrättigheter gentemot islam. Det är sådant islamister gör.

Jag trodde först att islamofob var negativt.

Vi behöver inte mer Whahabiter eller Extremister i vårt land.
Citera
2023-10-23, 22:10
  #1075
Avstängd
https://www.youtube.com/watch?v=ntckPQtr0Cs

Böneutrop fem ggr om dagen snart i varje stad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback