Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-17, 22:28
  #1
Medlem
Jag kan verkligen inte spela skjutspel på konsol? Spelar både fifa,nhl och forza och är hyfsat bra på dessa men när jag ska spela COD och Battlefield går det åt helvete. Klarar inte av att styra siktet med högerspaken, det blir så in i helvete okänsligt. Hur blir jag bra på de? Snälla hjälp mig.
Citera
2011-10-17, 22:33
  #2
Medlem
up2yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (-_-)
Jag kan verkligen inte spela skjutspel på konsol? Spelar både fifa,nhl och forza och är hyfsat bra på dessa men när jag ska spela COD och Battlefield går det åt helvete. Klarar inte av att styra siktet med högerspaken, det blir så in i helvete okänsligt. Hur blir jag bra på de? Snälla hjälp mig.

Prova att sänka/höja sensitivity nivån. Funkar det inte bättre så är det bara träning som återstår, det tar ett tag att komma in i ett fps spel, ha tålamod så löser det sig nog. Lycka till
Citera
2011-10-17, 22:40
  #3
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av up2you
Prova att sänka/höja sensitivity nivån. Funkar det inte bättre så är det bara träning som återstår, det tar ett tag att komma in i ett fps spel, ha tålamod så löser det sig nog. Lycka till

Sen är det olika beroende på fps-spel. Ena spelet spelar jag mer än hyffsat bra medan en annan liknande så suger jag balle.

Men nöta är det som gäller, tog mig flera veckor att bli bra på ett som jag kör nästan hela tiden. Valde dock recon, vilket var ett bra val då jag inte tycker det är kul att springa runt med folk som man inte kan kommunicera om formationer och liknande utan bara springer iväg.
Men nu på senaste har jag börjat med medic och det är bra mycket roligare tycker jag, man kan rädda liv, man kan ge sig själv hälsa, det är enklare att döda folk i närstrider och det går alldeles utmärkt att använda mitt vapen som "sniper". (dock händer det ibland att jag sniprar folk med min pistol också )
Citera
2011-10-17, 22:50
  #4
Medlem
opiiums avatar
Många är sinnesjukt bra på fps online, både på pc och konsoll. Testa på nått nysläppt spel som det finns många nybörjare på så tror jag det går bättre. Perfekt nu när det kommer både MW3 och BF3
Citera
2011-10-17, 22:52
  #5
Medlem
Jamiltons avatar
Man vänjer sig efter ett tag, ett tipps är att spela online med duktiga spelare. Då kommer man in i det snabbare!
Citera
2011-10-17, 22:54
  #6
Medlem
tältpinnes avatar
Vanesak. Jag har inte lirat fps med mus på kanske 10 år, och sög något enormt på det när jag lirade Killing Floor häromdagen hos en polare.
Citera
2011-10-17, 22:56
  #7
Medlem
ja usch. fps ska inte spelas på konsol, men det är som sagt en vanesak. du måste helt enkelt lära dej att spela med det.
Citera
2011-10-17, 23:07
  #8
Medlem
phZss avatar
Förstår verkligen inte hur det är svårt. Jag kör shooters nästan exklusivt på konsol, och de få gångerna jag kör på pc är jag mycket bättre än på konsoll, så det är knappast den delen tror jag. Du suger kanske helt enkelt.

Vissa har väl skillen helt enkelt
Citera
2011-10-17, 23:07
  #9
Medlem
loxots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av (-_-)
Jag kan verkligen inte spela skjutspel på konsol? Spelar både fifa,nhl och forza och är hyfsat bra på dessa men när jag ska spela COD och Battlefield går det åt helvete. Klarar inte av att styra siktet med högerspaken, det blir så in i helvete okänsligt. Hur blir jag bra på de? Snälla hjälp mig.

Öva öva öva!
Citera
2011-10-18, 10:16
  #10
Medlem
Kiggzors avatar
Nä, fps hör hemma på pc, men det är väl en vanesak att lära sig på konsol, sista och enda gången jag spelat ett fps på en kolsol var star wars battlefront 2 på mitt gamla ps2, och det var många år sen, strax efter det prövade jag samma spel på pc och blev totalt överkörd, samtidigt som jag faktiskt var riktigt bra på konsolen, men nu för tiden föredrar jag pc alla dagar i veckan
Citera
2011-12-09, 20:44
  #11
Medlem
Nu drygt 3 veckor senare... har jag verkligen kommit in i det. Jag behärskar kontrollen mycket bättre nu, ibland åker siktet iväg men det är en stor skillnad mot förut. Det var som sagt bara att öva öva öva!
Citera
2011-12-09, 21:06
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av (-_-)
Nu drygt 3 veckor senare... har jag verkligen kommit in i det. Jag behärskar kontrollen mycket bättre nu, ibland åker siktet iväg men det är en stor skillnad mot förut. Det var som sagt bara att öva öva öva!

Vad kul att det gick bra för dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback