Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-06, 20:44
  #229
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananingvar
Hmm... Jag undrar vem det är som inte förstår sig på offside-regeln.

lol. Bra motivering. Det var iaf så i VM 2010 då Hernandez var offside med ett knä men inte blev avblåst med den motiveringen. Sen så upphävs offsiden om det tar på en motspelare före bollen går till spelaren i offsideläget, det finns inte heller med.
Citera
2012-08-06, 20:47
  #230
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftballong
Säker på att du vill kalla utvecklarna för skitskallar?
Din tro om att hela kroppen måste vara på "fel sida" för att det skall vara offside är felaktig.

Eh ja? Jag är väldigt säker på att jag vill kalla utvecklarna för skitskallar. Försökte spela FIFA 12 för ett par veckor sen men upptäckte snabbt varför jag bytte in det. Dom offensiva spelarna rör sig inte, dom defensiva spelarna är helt utvecklingstörda. Dom fattar inte defensivt spel 1.0. Och jag skrev nog aldrig hela kroppen utan huvuddelen av kroppen var det jag menade.
Citera
2012-08-06, 21:34
  #231
Medlem
Reffereffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Eh ja? Jag är väldigt säker på att jag vill kalla utvecklarna för skitskallar. Försökte spela FIFA 12 för ett par veckor sen men upptäckte snabbt varför jag bytte in det. Dom offensiva spelarna rör sig inte, dom defensiva spelarna är helt utvecklingstörda. Dom fattar inte defensivt spel 1.0. Och jag skrev nog aldrig hela kroppen utan huvuddelen av kroppen var det jag menade.

Fixar EA det där så kommer jag aldrig sluta spela FIFA 13.
Citera
2012-08-06, 22:43
  #232
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
lol. Bra motivering. Det var iaf så i VM 2010 då Hernandez var offside med ett knä men inte blev avblåst med den motiveringen. Sen så upphävs offsiden om det tar på en motspelare före bollen går till spelaren i offsideläget, det finns inte heller med.

Alla kroppsdelar som man får göra mål med måste vara i linje eller bakom baklinjen.
Om bollen touchar en annan spelare spelar ingen roll, står man framför backlinjen när bollen slås är man offside, även om den touchar någon.
Citera
2012-08-07, 07:16
  #233
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Alla kroppsdelar som man får göra mål med måste vara i linje eller bakom baklinjen.
Om bollen touchar en annan spelare spelar ingen roll, står man framför backlinjen när bollen slås är man offside, även om den touchar någon.

Inte i senaste VM. Kolla Uruguays mål mot Mexiko tror jag.
Citera
2012-08-07, 14:03
  #234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Inte i senaste VM. Kolla Uruguays mål mot Mexiko tror jag.

Om bollen touchar en motspelare innan den går till en medspelare i offsideläge är det fortfarande offside. Det som krävs för att det inte ska vara offside är att motspelaren gör ett kontrollerat försök till att passa eller rensa bollen (och att bollen då går till spelaren i offsideposition), och inte endast touch.
Citera
2012-08-07, 14:05
  #235
Medlem
DerplockHolmess avatar
Wopps fel tråd! [Mods ta bort]
Citera
2012-08-07, 14:41
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Eh ja? Jag är väldigt säker på att jag vill kalla utvecklarna för skitskallar. Försökte spela FIFA 12 för ett par veckor sen men upptäckte snabbt varför jag bytte in det. Dom offensiva spelarna rör sig inte, dom defensiva spelarna är helt utvecklingstörda. Dom fattar inte defensivt spel 1.0. Och jag skrev nog aldrig hela kroppen utan huvuddelen av kroppen var det jag menade.

Och det här är ju också superfel. Sluta snacka om massa buggar när du inte har någon aning om vilka regler som gäller. Som någon tidigare sa är det kroppsdelarna du får göra mål med som räknas (alltså alla delar förutom armarna) och om någon av dessa delar bara är en millimeter framför den näst sista försvararen (målvakten inkluderad) ska offside blåsas och indirekt frispark ges. Get your facts straight.
Citera
2012-08-07, 17:43
  #237
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigge00
Och det här är ju också superfel. Sluta snacka om massa buggar när du inte har någon aning om vilka regler som gäller. Som någon tidigare sa är det kroppsdelarna du får göra mål med som räknas (alltså alla delar förutom armarna) och om någon av dessa delar bara är en millimeter framför den näst sista försvararen (målvakten inkluderad) ska offside blåsas och indirekt frispark ges. Get your facts straight.

Och som sagt, det gällde inte under VM 2010 för Hernandez. Men det jag har mest problem med är när bollen gå MOT en spelare i offsisdeläge fast den spelaren inte tar bollen och man blir avblåst eller när man blir avblåst för offside på egen planhalva. Och att AI kan vara lite offside medans ens egna är tvärtom.
Citera
2012-08-07, 17:53
  #238
Medlem
bananingvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Och som sagt, det gällde inte under VM 2010 för Hernandez. Men det jag har mest problem med är när bollen gå MOT en spelare i offsisdeläge fast den spelaren inte tar bollen och man blir avblåst eller när man blir avblåst för offside på egen planhalva. Och att AI kan vara lite offside medans ens egna är tvärtom.
Men herregud, hur kan du älta en specifik situation om och om igen? Har du aldrig någonsin sett en linjedomare göra en felaktig offsidebedömning eller?

Har aldrig blivit avblåst för offside på min egen planhalva i FIFA12. Antagligen har din spelare blivit avblåst för att han stod i offside-position när passen slogs, för att sedan springa och möta upp bollen på rätt sida av mittlinjen. Då är det korrekt att blåsa för offside.
Citera
2012-08-07, 18:11
  #239
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Och som sagt, det gällde inte under VM 2010 för Hernandez. Men det jag har mest problem med är när bollen gå MOT en spelare i offsisdeläge fast den spelaren inte tar bollen och man blir avblåst eller när man blir avblåst för offside på egen planhalva. Och att AI kan vara lite offside medans ens egna är tvärtom.

Så hands är också tillåtet då eftersom Martin Hansson och gänget missade Henrys hands i VM-kvalet mot Irland?
Citera
2012-08-08, 07:37
  #240
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Så hands är också tillåtet då eftersom Martin Hansson och gänget missade Henrys hands i VM-kvalet mot Irland?

Intelligenta snubben...Kommentatorerna sa iaf att reglerna var sådana och att det var därför dom hade släppt dom situationerna. Men som sagt, buggarna är när bollen går mot en spelare i offside läge utan att den når honom och man blir avblåst. Och AI fuskandet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback