6 580 besökare online
855 843 medlemmar • 45 769 769 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Dator- och konsolspel > Spel: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Johannesen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Kanske kunna köpa ett hus (och inredning) med sitt Virtual Pro? Lite The Sims känsla på fifa13, det vore något

Det där ger mig NHL 04-vibbar. Då kunde du möblera och färgsätta ditt kontor i karriärläget. Småmysigt minns jag det som.

I övrigt har jag bara en önskan egentligen; gör ett riktigt stort och spännande karriär/manager-läge. Gärna med ett djup som kan konkurrera på allvar med FM. Tyvärr säljer EA mycket till mainstreampubliken vilket talar mot att de skulle lägga stort fokus på ett speciellt spelläge, men man får väl drömma?

För tänk ett managerläge med möjligheter, utmaningar och svårighetsgrad nog att hålla mig riktigt intresserad... Det skulle göra mina vintermånader.

Boomshiggabang
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Kommer att finnas med, åtminstone tränaren.

Var har du läst det?

Tycker det är såna smådetaljer som sänker helhetskänslan hos Fifa jämfört med PES.
I PES har de lagt ner tid på saker runtom, rörliga tränare, snyggare cut-scenes (inför match, vid mål, efter match osv), fotgrafer som rör sig vid sidan av planen osv osv.
Det är ju väldigt person till person hur snabbt man bygger muskler, själv fick jag tredubbla storleken på armarna efter 3 träningspass, gick från 40-50kg bänk till 95kg på det också. // HugeSackOfNachos

ojojro
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerplockHolmes
Jag vill ha alla detaljer som går att styra för att göra karriärläget så autentiskt som möjligt.

Några saker jag tänker på

-Mer påhittade storys, av alla slag.
Ex. bråk mellan två forwardskonkurrenter inom laget.

-Kunna se tränaren och sina avbytare på bänken som inslag vid olika avbrott.

-Mer verklighetstroget i allmänhet över silly season. Efter några säsonger är det rentav kaos. Alla spelare har bytt lag i stort sett.

-En rätt stor grej, inte särskilt enkel att fixa heller kanske. Hur som helst, att göra CPU:ns spel mer verklighetstroget. "Datorn" är i längden tråkig att möta.

-Alternativet att "vara" riktiga managers. Typ om jag coachar Chelsea så kan jag välja om jag vill skapa en egen manager eller om jag vill agera i form av Di Matteo.

-Fyllt ungdomslag från början. Med detta ska info från ungdomslagstränaren komma i form av kanske...månadsrapporter (?). Möjligheten att här värva spelare till ungdomstruppen och skriva alags-kontrakt med spelare därifrån.

Ja det är väl det jag kommer på nu. Har skrivit önskemål tidigare också men kom på lite fler nu.

Håller med dig, karriärläget kan verkligen göras mer verklighetstroget, t.ex det du säger om övergångar, efter 5 säsonger med manchester united har jag sjukaste laget med b.la Messi på top medans everton har pato,mata,kompany osv osv dom kan ju göra det lite mer verklighetstroget.

DerplockHolmes
Medlem
DerplockHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Kommer att finnas med, åtminstone tränaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Var har du läst det?

Ja kom på det nu också. Har läst det någonstans...Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av ojojro
Håller med dig, karriärläget kan verkligen göras mer verklighetstroget, t.ex det du säger om övergångar, efter 5 säsonger med manchester united har jag sjukaste laget med b.la Messi på top medans everton har pato,mata,kompany osv osv dom kan ju göra det lite mer verklighetstroget.

Ja precis, det eskalerar totalt. Stora spelare flyttar inte särskilt ofta och det MÅSTE avspegla sig i karriärläget för att få en bättre känsla om man nu kör fler säsonger än två.

Mot den moderna fotbollen.

Bort med våldet! Behåll levande supporterkulturen. Vila i frid Stefan.

Jimturee
Medlem
Nån som har koll på vad som händer med ens Ultimate Team från 12an flyttas nånting över eller får man börja från scratch?

joka004
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimturee
Nån som har koll på vad som händer med ens Ultimate Team från 12an flyttas nånting över eller får man börja från scratch?

Man får såklart börja om.

Pellens
Medlem
Pellenss avatar
Något som verkligen bör förbättras inför Fifa 13 är publiken, det har ju för helvete inte genomförts några märkvärdiga förändringar sedan flera år tillbaka. Publiken bör vara mer levande, sätter man dit en avgörande boll i 90:e inför fullsatt Old Trafford vill man ju få rysningar av publikens högt dånade jubel. Inte fan ska varje mål anses vara lika mycket värt enligt publikens jubel.

Även animationerna på publiken bör förbättras!

waikikii
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellens
Något som verkligen bör förbättras inför Fifa 13 är publiken, det har ju för helvete inte genomförts några märkvärdiga förändringar sedan flera år tillbaka. Publiken bör vara mer levande, sätter man dit en avgörande boll i 90:e inför fullsatt Old Trafford vill man ju få rysningar av publikens högt dånade jubel. Inte fan ska varje mål anses vara lika mycket värt enligt publikens jubel.

Även animationerna på publiken bör förbättras!
Detta har ju varit ett önskemål i flera år dessutom och det ändå det gjort är att man fått möjligheten att lägga in ramsor själv och vem fan har gjort det?

Hoppas verkligen de gör något åt publiken för det hade blivit ett otroligt lyft för spelkänslan.

Mikeyjames
Medlem
Mikeyjamess avatar
Kommer Fifa 13 kräva internetuppkoppling för att spela som Fifa 12 eller spelvänligt som de flesta Fifas?
"We do not ride on the railroad; it rides upon us. Did you ever think what those sleepers are that underlie the railroad? Each one is a man, an Irish, or a Yankee. The rails are laid on them, and they are covered with sand, and the cars run smoothly over them. They are sound sleepers, I assure you. And every few years a new lot is laid down and run over; so that, if some have the pleasure of riding on a rail, others have the misfortune to be ridden upon"

- Henry David Thoreau

Boomshiggabang
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Detta har ju varit ett önskemål i flera år dessutom och det ändå det gjort är att man fått möjligheten att lägga in ramsor själv och vem fan har gjort det?

Hoppas verkligen de gör något åt publiken för det hade blivit ett otroligt lyft för spelkänslan.

Jag har gjort det
Var dock ett jävla jobb, dessutom var det inte värt jobbet då det väldigt fort blev uttjatat.
Det är ju väldigt person till person hur snabbt man bygger muskler, själv fick jag tredubbla storleken på armarna efter 3 träningspass, gick från 40-50kg bänk till 95kg på det också. // HugeSackOfNachos

AutumnInNewYork
Avstängd
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Var har du läst det?

- Your manager now appears on the touchline in matches based on customisation options chosen at the start of Career Mode

http://forum.ea.com/uk/posts/list/1835898.page

DerplockHolmes
Medlem
DerplockHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimturee

Citat:
Ursprungligen postat av joka004
Man får såklart börja om.

Jag kommer i detta nu i inte på vad det var, men om du har spelat FUT på 12:an så får du på något sätt en fördel.

Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Kommer Fifa 13 kräva internetuppkoppling för att spela som Fifa 12 eller spelvänligt som de flesta Fifas?

Nej det kommer inte kräva internetuppkoppling, det kan jag nästan garantera.

Mot den moderna fotbollen.

Bort med våldet! Behåll levande supporterkulturen. Vila i frid Stefan.

Svara på ämne
Topp Dela »