Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-02-27, 12:38
  #61
Avstängd
Partiledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2

Edit: Nämnde jag att du producerade skit? Ja det gjorde jag, men efter att ha kollat igenom dina tidigare alster (gamla tillsägelser, raderade inlägg, raderade trådar och papperskorgsbidrag) så är det värt att säga en gång till. Du tillförde inget av värde till forumet. Waste of space, helt enkelt.

Jag håller inte med dig. Mest trams, jag fick ju KFK?

Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja. Du bryter just nu mot regel 1.07, vilket innebär att ditt konto rent formellt sett ska bannlysas. Vi får se vad resultatet av din ansökan blir.

Nu har jag väntat över en månad, jag tänkte skriva den 25e, men då hade ni 30-årsfest här (grattis i efterskott förresten )

Och eftersom jag antar att admins, som har hand om detta med KFK och amnesti har uppsikt över denna avdelningen samt att det inte finns så många andra frågor från folk som har funderingar kring detta med amnesti, så ser det inte bättre ut än att jag, som jag sa; får nöja mig med svaret: "Amnesti finns inte längre".

En del har ju hänt här sedan 2009 som skulle iaf underlätta i mitt fall, nu finns det ett nytt forum, "Politiker", där jag sett att t.ex min kollega Anna Troberg (PP, våra partier fick lika många röster i valet 2010) startat en givande tråd, hon åkte på en veckas avstängning, så jag skulle inte behöva känna mig ensam om att vara folkvald och inte kunna hålla mig till Flashbacks (enkla diktatur-KFK-regler?) regelverk.
Citera
2013-03-08, 19:54
  #62
Avstängd
dUnderDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

De som redan är bannlysta kan under en övergångsperiod fortfarande ansöka om amnesti.

---

admin

Du admin, någon här godtar inte ditt svar: "Amnesti finns inte längre" som svar på min amnestiansökan och stänger av konton för mig..

Så kan du reda ut något här så vore det bra.

Ha de!
Citera
2013-03-08, 22:49
  #63
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dUnderDog
Du admin, någon här godtar inte ditt svar: "Amnesti finns inte längre" som svar på min amnestiansökan och stänger av konton för mig..

Så kan du reda ut något här så vore det bra.

Ha de!
Du ska tolka det som att du helt enkelt aldrig är välkommen åter.
Citera
2013-03-08, 23:10
  #64
Avstängd
dUnderDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Du ska tolka det som att du helt enkelt aldrig är välkommen åter.

Fast just i detta fallet spelar det ju mindre roll vad du tycker, och fast admin kanske (inte minst nu) tycker samma sak, så återstår ju frågan varför.

Eftersom ingen har kunnat ge en förklaring, mer än något så flummigt som KFK, och man tittar på min faktiska posthistorik och väger det mot övriga nivån på Flashback, så är det ju lätt att förstå att det blir knepigt att förklara KFK, om man samtidigt säger sig stå för yttrandefrihet.

Förklara bara vilka åsikter det rör sig om, är det mer pengar till de som lever på existensminimum? och mindre till försvaret?

Citera
2013-03-09, 08:32
  #65
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dUnderDog
Fast just i detta fallet spelar det ju mindre roll vad du tycker
Det var ingen åsikt, det var ett konstaterande.

Du har KFK:ats och är därmed bannlyst. I och med att du inte beviljats amnesti, och det nu inte är möjligt för dig att ansöka om amnesti så är du aldrig mer välkommen på forumet. Och det är sött att du försöker gömma dig bakom att det skulle vara några specifika åsikter som inte är tillåtna när det i själva verket dels ligger en KFK bakom, vilket innebär att admins gjort bedömningen att du bara tillför skit, och dels ett gäng 1.07 som i sig resulterade i bannlysning.
Citera
2015-02-10, 17:57
  #66
Avstängd
Jag har ett konto som är bannlyst med 6500 poster med "amnesti kan ansökas om sex månader".
Jag vill söka amnesti.
Kontot borde, som posten i startinlägget anger, redan vara upplåst eftersom fem år passerar!

Med anledning av Flashback-hacket vill jag nämligen logga in på kontot och byta mail i händelse av liknande saker framöver. Tycker det är sjukt illa hanterat att man inte kommer åt sina egna uppgifter, inte tillåts söka amnesti och att kontor trots det är låst.

Det måste seriöst fixas!
Citera
2015-08-09, 18:56
  #67
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuuben
Kan jag få amnesti, eller är jag bannad för gott?
Som admin skriver i trådstarten så har den möjligheten avskaffats. Inget har förändrats sedan detta skrevs.
Citera
2015-08-09, 19:35
  #68
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buuuben
Kan jag få amnesti, eller är jag bannad för gott?
Det beror på när du blev bannad.
(FB) Nu är det möjligt att ansöka om amnesti igen!
Citera
2015-08-11, 22:10
  #69
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
https://www.flashback.org/t385461
Äh det där var väl inte så farligt. Lite hetsigt språkbruk och personangrepp. Men det fanns ju ett budskap, var postat i rätt avdelning och han följde sin egen topic. Inga olagligheter heller, måste väl gå att skrapa fram något värre än det där?

Tror livstidsbann främst gäller de som sysslar med: trollande, outningar, hot och andra olagligheter.
Citera
2015-08-12, 01:06
  #70
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Äh det där var väl inte så farligt. Lite hetsigt språkbruk och personangrepp. Men det fanns ju ett budskap, var postat i rätt avdelning och han följde sin egen topic. Inga olagligheter heller, måste väl gå att skrapa fram något värre än det där?

Tror livstidsbann främst gäller de som sysslar med: trollande, outningar, hot och andra olagligheter.

Helt riktigt så är man i farozonen för livstidsbann om man outar eller hotar någon, lite beroende på hur pass allvarligt det är. Forumförstörande aktiviteter likt spammande och KFK kan också generera väldigt långa avstängningar.

Men generellt vill vi undvika livstidsavstängningar och utdelar nuförtiden vanligtvis 6-månaders avstängning men för de som beter sig som riktiga as så låser vi dörren och kastar bort nyckeln.


admin5
Citera
2017-02-11, 13:57
  #71
Avstängd
Rockaboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det var ingen åsikt, det var ett konstaterande.

Du har KFK:ats och är därmed bannlyst. I och med att du inte beviljats amnesti, och det nu inte är möjligt för dig att ansöka om amnesti så är du aldrig mer välkommen på forumet. Och det är sött att du försöker gömma dig bakom att det skulle vara några specifika åsikter som inte är tillåtna när det i själva verket dels ligger en KFK bakom, vilket innebär att admins gjort bedömningen att du bara tillför skit, och dels ett gäng 1.07 som i sig resulterade i bannlysning.



..såå, i mitt fall handlar det om att jag vill få informationen från admin. Att jag är livstidsbannad.

Jag har alltså ett par konton, och det beror på vad jag skriver om, huruvida kontot blir avstängt. Jag har upplevt regelförändringar för att på något vis slippa förklara sig. Det senaste var nu att amnesti upphör, och jag fick till svar "Amnesti finns inte mer". Så jag vet inte om jag har halvår, eller den gammla livstidsbannen.

Sen så står jag på mig och är inte villig att skicka PM till bla bla, eller skriva i rätt delforum eftersom jag inte anser att jag varit så "forumförstörande" som admins vill få mig att framstå. Men är det nu så viktigt att somliga inte ska få yttra sina åsikter på denna sidan, så får väl admin idiotförklara mig här då, ungefär som du gjorde. Jag tänker inte PMá igen iaf med den sortens respons
Citera
2017-02-11, 16:36
  #72
Avstängd
Rockaboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Forumförstörande aktiviteter likt spammande och KFK kan också generera väldigt långa avstängningar.

Problemet är att normalbegåvade inte förstår skillnaden, på "spammande och KFK" så som t.ex användaren T.H.F.C. med sina 13000 inlägg bestående mestadels av ett citat och länk, eller Er egen moderator "Lite citat-v50" (finns fler) får hålla på när t.ex jag som (med iofs stickande åsikter), iaf skriver "vettiga" inlägg får varningar som kan leda till bannlysning eftersom det anses så "forumförstörande".

Men förklara gärna, Flashback börjar ju arta sig nu när pedofilforumet och signaturerna är gömda
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback