Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-10-17, 14:15
  #1
Medlem
iMessage
Med iMessage har vi skapat en ny meddelandetjänst för alla iOS 5-användare. Skicka obegränsat med textmeddelanden via Wi-Fi eller 3G från din iPad, iPhone eller iPod touch till vem som helst som har en av dessa enheter. iMessage ingår i appen Meddelanden så du kan skicka text, bilder, videor, platsinformation och kontakter. Håll alla informerade med gruppmeddelanden. Spåra dina meddelanden med hjälp av leverans- och läskvitton, se när någon skriver och använd säker kryptering för meddelanden. Du kan till och med starta ett samtal på en av dina iOS-enheter och fortsätta prata på en annan.


"År 2010 var de totala intäkterna för sms hos alla teleoperatörer i Sverige 2,7 miljarder kronor, enligt statistik från Post- och telestyrelsen, PTS"

Vad innebär detta för operatörerna?
1/3 av mina sms skickas idag via iMessage.
__________________
Senast redigerad av m-artin 2011-10-17 kl. 14:43.
Citera
2011-10-17, 14:27
  #2
Medlem
belboolas avatar
Det är ju gött rittit!

Det funkar lika bra oavsett vart i världen man är att använda iMessage?
Citera
2011-10-17, 14:39
  #3
Medlem
funkar lika bra vart i världen man än befinner sig.

Telefonen är så pass smart att den känner av vilka som har/inte har iOS5.
Märker telefonen att du har iOS5 så växlar den direkt om till iMessage istället för "Meddelande".
Citera
2011-10-17, 15:10
  #4
Medlem
Thelightbluebirds avatar
Tror inte det blir något problem för opaeratörerna. Många har ju i flera år använt bla Viber eller WhatsApp för att skicka meddelande eller för att ringa helt gratis. Så det är ingen nyhet att göra. Och det vet dom om.
Möjligen att dom höjer avgiften för nätet i framtiden. Men tror det lär dröja då dom flesta fortfarande betalar för sina sms och samtal.
Citera
2011-10-17, 15:25
  #5
Medlem
Så - skicka epost i mobilen låter som något unikt och nytt?

Det blir nog ingen död för någon.
Citera
2011-10-17, 18:40
  #6
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decent
Så - skicka epost i mobilen låter som något unikt och nytt?

Det blir nog ingen död för någon.

Håller med! Särskilt nytt är det knappast. Så har vi gjort inom firman med våra klassiska SE-mobiler i många år nu.

De är kul de där Apple-nissarna! De "uppfinner" nåt riktigt gammalt, och så blir "alla" imponerade... våjne våjne...
Citera
2011-10-17, 19:01
  #7
Medlem
Oj först Videosamtal och nu imess dom är bra duktiga på fruktfabriken.
Citera
2011-10-17, 21:37
  #8
Medlem
cookizs avatar
Märker att en del inte riktigt hängt med på nyhets sidorna på senaste! Ja Appel har varit långsamma med dessa saker.. Men hur har det varit med patentera? Eller bara en sådan simpel sak som att dem inte velat ha in det i sina telefoner för att dem inte känt att dem kan kvalitets säkra dessa applikationerna till deras enheter. Eller har någon sagt att å fan! "Detta med video samtal det är jag ensam med förutom döva i hela världen med att använda och det MÅSTE jag ha.... Nej då får jag skippa iphone"... Men ja visst är apple långsamma på många saker men jag stör mig inte på sådana saker. Bara deras produkter har det med basic och är användarvänliga!

Ont så klart blir det ingen operatörs död dem hittar sätt att höja priser eller ta nya avgifter
Citera
2011-10-17, 22:19
  #9
Medlem
svulles avatar
För mig är det faktiskt relativt få som skickas via iMessage. Jag skulle uppskatta det till kanske 20-25%. Men visst är det smart. Nu har jag dock något abbonemang som tydligen ger mig ett antal fria SMS per månad, så det ska inte vara någgot problem i alla fall, men visst kan det innebära att intäkterna för SMS minskar för operatörerna.
Citera
2011-10-17, 22:24
  #10
Medlem
r0lands avatar
Operatörernas död? Nja, knappast. De lever så pass bra. Bättre än vi tror.
Citera
2011-10-18, 05:35
  #11
Medlem
90% av mina sms skickas via iMessage men innan var det ändå gratis då alla hade tele2 så ingen skillnad för mig. Däremot så är det numera gratis att ringa andra med iOS5, alltså kostar det inget att koppla upp sig heller om jag förstår det rätt
Citera
2011-10-19, 15:31
  #12
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugeload
Däremot så är det numera gratis att ringa andra med iOS5, alltså kostar det inget att koppla upp sig heller om jag förstår det rätt

Hur då? iMessage har väl ingen ring-funktion?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback