Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-17, 15:32
  #1
Medlem
Lulle_88s avatar
Tja!

Satt och kollade på tv igår och då gick det nån repris på 3:an som handlade om Joakim Posener. Någon reporter åkte och träffade han.

Men min fråga är, Tror ni att han kommer åka fast? Varför hade dom inte en interpol agent som kamera man. Och sen så kunde dom ju grip han på direkten.

Edit: Jag antar att han visste vem reporten var så där kunde dom ju inte sätta in en agent
Citera
2004-12-17, 15:38
  #2
Medlem
Nej, jag tror inte han åker fast. Har ingen motivering till varför jag tror det, men har han lyckats hålla sig undan så länge lär han nog klara tiden ut.

Hur många år är det kvar förresten innan det preskriberas? Det är inte så länge va?
Citera
2004-12-17, 15:39
  #3
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Nej, jag tror inte han åker fast. Har ingen motivering till varför jag tror det, men har han lyckats hålla sig undan så länge lär han nog klara tiden ut.

Hur många år är det kvar förresten innan det preskriberas? Det är inte så länge va?

Tror också han klarar sig.. Lär ju inte ödslas enorma resurser på honom eftersom det bara handlar om pengar.. Jag tror han har varit borta 7 år och om 3 så är det preskriberat
Citera
2004-12-17, 15:40
  #4
Avstängd
Hayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle_88
Tja!

Satt och kollade på tv igår och då gick det nån repris på 3:an som handlade om Joakim Posener. Någon reporter åkte och träffade han.

Men min fråga är, Tror ni att han kommer åka fast? Varför hade dom inte en interpol agent som kamera man. Och sen så kunde dom ju grip han på direkten.

Edit: Jag antar att han visste vem reporten var så där kunde dom ju inte sätta in en agent

Han har ju gömt sig sedan 1997 och om han inte blev gripen de första åren, då han var oerfaren i "flyktgamet", så är det osannolikt att han blir det de kommande tre åren när han skaffat sig massvis av kunskaper i konsten att vara osynlig. Interpol är ju inte kända för sin kompetens och så länge han följer sin lista över "säkra" gränsövergångar som bör det vara lugnt.
Citera
2004-12-17, 15:40
  #5
Medlem
morsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle_88
Tja!

Satt och kollade på tv igår och då gick det nån repris på 3:an som handlade om Joakim Posener. Någon reporter åkte och träffade han.

Men min fråga är, Tror ni att han kommer åka fast? Varför hade dom inte en interpol agent som kamera man. Och sen så kunde dom ju grip han på direkten.

Edit: Jag antar att han visste vem reporten var så där kunde dom ju inte sätta in en agent

Varför skulle tv3 vilja hjälpa polisen att sätta dit honom? Det är ju ett riktigt scoop för dem..
Citera
2004-12-17, 17:31
  #6
Medlem
Boddies avatar
Jag tror faktiskt heller inte att han kommer bli gripen och jag hoppas inte att han kommer bli tagen heller. Det är ju faktiskt ingen som har blivit lidande direkt heller!
Citera
2004-12-17, 17:36
  #7
Medlem
Alladins avatar
Tror definitivt inte killen åker fast, vi snackar om en riktigt jävla smart grabb.
Tre år till, sen kommer vi se hans fula nuna igen... dvs när han som fri man knallar av planet på flygplatsen.
Citera
2004-12-17, 18:57
  #8
Medlem
Ghandis avatar
Han litade ju på tv3, så får se hur länge det dröjer innan han åker fast. Att tv3 sammarbetar med polisen är ju ingen hemlighet. Deras smygfilmningar o kriminellahandlingar dom genomför för att sedan ge polisen det dom vill ha. Polisen får inte använda brottsprovokation, men tv3 gör det till dom. Se bara på "insider" "45 minuter" "efterlyst" osv osv.....Hur kan tv3 få bryta så mot lagen, ex. om detta med svartspriten.
Citera
2004-12-17, 19:01
  #9
Medlem
Boddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Han litade ju på tv3, så får se hur länge det dröjer innan han åker fast. Att tv3 sammarbetar med polisen är ju ingen hemlighet. Deras smygfilmningar o kriminellahandlingar dom genomför för att sedan ge polisen det dom vill ha. Polisen får inte använda brottsprovokation, men tv3 gör det till dom. Se bara på "insider" "45 minuter" "efterlyst" osv osv.....Hur kan tv3 få bryta så mot lagen, ex. om detta med svartspriten.

Dom skyddas av tryckfrihetsordningen och lagar i och i kring det.
Citera
2004-12-17, 19:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Han litade ju på tv3, så får se hur länge det dröjer innan han åker fast. Att tv3 sammarbetar med polisen är ju ingen hemlighet. Deras smygfilmningar o kriminellahandlingar dom genomför för att sedan ge polisen det dom vill ha. Polisen får inte använda brottsprovokation, men tv3 gör det till dom. Se bara på "insider" "45 minuter" "efterlyst" osv osv.....Hur kan tv3 få bryta så mot lagen, ex. om detta med svartspriten.

Hade de samarbetat med polisen skulle han varit gripen vid det här laget. Han är ju knappast så dum att han träffade TV3 på samma ställe som han gömmer sig. Dom lär ju inte ha en aning om var han befinner sig nu.
Citera
2004-12-17, 19:38
  #11
Medlem
Lite OT kanske men, hur funkar egentligen det här med preskribition (jävla ord att stava), man kan väl inte åtalas efter att brottet är preskriberat, men vad händer med de pengar som han i detta fall har snott? Han han bara komma tillbaka om 3 år och flasha med sina stulna pengar?
Citera
2004-12-17, 20:01
  #12
Medlem
jobes avatar
Han klarar sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback