Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-10, 10:12
  #589
Medlem
'Dåliga tittare', vad betyder det?

Citerade ett tidigare inlägg. Det som menades var väl förmodligen dåliga tittarsiffror - men jag tyckte att DåligaTittare mer stämde med hur verkligheten ser ut - förmodligen endast hjärndöda äldre som står ut med Malou.
Citera
2022-06-10, 21:07
  #590
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Hur fasen ska de kunna fylla ut två timmar till?
TV4 är desperata!

Alternativet är ju att fortsätta sända två timmar med Malous i repris. Värre än så tror jag inte de kan lyckas.

TV4 är ett så monumentalt misslyckande. Bonnier måste vara överlyckliga att dom lyckades dumpa aktierna. Kanalen sänder repriser på 10-20 år gamla serier 18 timmar varje dygn. Serier som i sin prime möjligen kunde klassas som ok men långt ifrån bra.

Frågan är bara vem dom lyckades muta på Telia för att få igenom köpet. Jag gissar på någon som får ett nytt jobb inom Bonnier-sfären dom närmaste åren med några miljoner i årslön. Eller så gör dom det snyggare som dom borde med 50m på ett konto på caymans.

Att det är något av alternativen är självklart. Varför skulle annars delstatliga Telia köpa den enda andra markbundna kanalen? Det är direkt emot alla direktiv om obunden media.

Skulle jag gissa så har tio politiker blivit garanterade jobb. Och tio tjänstemän på Telia fått tio miljoner i valfritt skatteparadis. 200Mkr i smörjmedel för att affären skulle gå i lås verkar totalt rimligt. Därav det vansinniga priset.
Citera
2022-06-25, 09:35
  #591
Medlem
Pecka-s avatar
Idag har vi Steffo Töntquist och Erik "Käken" Widegård i samma program.

Tål inte någon av dem.
Citera
2022-06-25, 09:41
  #592
Avstängd
Jeff567s avatar
Tyckte Strömstedt dottern hade mer drag av Jenny S än Agneta.
Citera
2022-07-08, 07:17
  #593
Medlem
Schysst vy av Matilda Boza i nyhetsmorgon ...
Citera
2022-07-08, 07:18
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Schysst vy av Matilda Boza i nyhetsmorgon ...

Citera
2022-07-13, 20:20
  #595
Medlem
Hur är det egentligen med nyhetsmorgon programmen. Är det något som journalister strävar efter. Eller är det straff att få leda dem...
Citera
2022-07-15, 10:13
  #596
Medlem
snuskers avatar
Kan tycka det är trevligt att ha nyhetsmorgon på i bakgrunden när man är hemma och fixar men helvete vad jag blir trött på kändissverige.
Alla kändisar de tar in är inkompetenta idioter som bara känner rätt människor som gör att de får privilegiet att göra det dom gör. Blir spyfärdig av den svenska nepotismen.
Nästan alla svenska regissörer eller skådespelare som medverkar brukar jag kolla upp på imdb och de har tamejfan aldrig medverkat i något eller skapat något av kvalité men får sitta i morgonsoffan och höjas till skyarna.
Och till råga på allt så får de tillgång till svenska skattebetalares pengar för att skapa sina skitfilmer och serier.

Sen har vi programledarna som ALDRIG ställer en enda obekväm fråga när de har gäster, allt är positivt och perfekt.
Och de ska alla ha sina egna jävla talkshows och annat mög som medelålderskärringar älskar, seriöst det är så låg nivå på allt som kommer från TV4 så jag blir mörkrädd över folk som faktiskt glor på skiten.
Ta Hjulet till exempel, det är så jävla dåligt så jag förstår inte hur folk kan spendera sin dyrbara tid till att se skiten.
Det här "skämtet" om att den genomsnittliga människan är en NPC känns mer och mer rimligt...

https://en.wikipedia.org/wiki/NPC_(meme)
Citera
2022-07-29, 03:25
  #597
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusker
Kan tycka det är trevligt att ha nyhetsmorgon på i bakgrunden när man är hemma och fixar men helvete vad jag blir trött på kändissverige.
Alla kändisar de tar in är inkompetenta idioter som bara känner rätt människor som gör att de får privilegiet att göra det dom gör. Blir spyfärdig av den svenska nepotismen.
Nästan alla svenska regissörer eller skådespelare som medverkar brukar jag kolla upp på imdb och de har tamejfan aldrig medverkat i något eller skapat något av kvalité men får sitta i morgonsoffan och höjas till skyarna.
Och till råga på allt så får de tillgång till svenska skattebetalares pengar för att skapa sina skitfilmer och serier.

Sen har vi programledarna som ALDRIG ställer en enda obekväm fråga när de har gäster, allt är positivt och perfekt.
Och de ska alla ha sina egna jävla talkshows och annat mög som medelålderskärringar älskar, seriöst det är så låg nivå på allt som kommer från TV4 så jag blir mörkrädd över folk som faktiskt glor på skiten.
Ta Hjulet till exempel, det är så jävla dåligt så jag förstår inte hur folk kan spendera sin dyrbara tid till att se skiten.
Det här "skämtet" om att den genomsnittliga människan är en NPC känns mer och mer rimligt...

https://en.wikipedia.org/wiki/NPC_(meme)

Jag brukar också inbilla mig att det är mysigt att det står på på morgonkvisten, men sen kommer jag alltid på mig själv med att störa mig JÄRNET på allt det du nämner ovan. Och det förtar ju helt klart den mysiga känslan!

Vid 10snåret när Malou drar igång sitt trötta gamla navelskåderi är jag oftast heligt förbannad!😂
Citera
2022-07-29, 07:54
  #598
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusker
Kan tycka det är trevligt att ha nyhetsmorgon på i bakgrunden när man är hemma och fixar men helvete vad jag blir trött på kändissverige.
Alla kändisar de tar in är inkompetenta idioter som bara känner rätt människor som gör att de får privilegiet att göra det dom gör. Blir spyfärdig av den svenska nepotismen.
Nästan alla svenska regissörer eller skådespelare som medverkar brukar jag kolla upp på imdb och de har tamejfan aldrig medverkat i något eller skapat något av kvalité men får sitta i morgonsoffan och höjas till skyarna.
Och till råga på allt så får de tillgång till svenska skattebetalares pengar för att skapa sina skitfilmer och serier.

Sen har vi programledarna som ALDRIG ställer en enda obekväm fråga när de har gäster, allt är positivt och perfekt.
Och de ska alla ha sina egna jävla talkshows och annat mög som medelålderskärringar älskar, seriöst det är så låg nivå på allt som kommer från TV4 så jag blir mörkrädd över folk som faktiskt glor på skiten.
Ta Hjulet till exempel, det är så jävla dåligt så jag förstår inte hur folk kan spendera sin dyrbara tid till att se skiten.
Det här "skämtet" om att den genomsnittliga människan är en NPC känns mer och mer rimligt...

https://en.wikipedia.org/wiki/NPC_(meme)

Precis så. Och så skrattar de som kacklande höns åt sådant som inte är roligt. Jag tappar aptiten på frukost pga Nyhetsmorgon, så har slutat titta.
Citera
2022-07-29, 08:11
  #599
Medlem
procentarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Precis så. Och så skrattar de som kacklande höns åt sådant som inte är roligt. Jag tappar aptiten på frukost pga Nyhetsmorgon, så har slutat titta.

Man kan gå in på tv4 play, där radar de upp de senaste klippen från nyhetsmorgon.

Sedan tittar man bara på de klipp/gäster som är intressanta. Då blir man sällan irriterad.

Men att låta nyhetsmorgon gå i bakgrunden måste vara ett straff. Skulle inte förvåna mig om de på svenska fängelser tvingar fångarna att lyssna på nyhetsmorgon-reklam-väder-reklam-mat-reklam-bla bla bla-reklam.

Men enstaka klipp med rätt gäster kan vara intressanta. Maria är härlig att se.
Citera
2022-08-05, 10:00
  #600
Medlem
Yokosunas avatar
Kul att Rania är med, jag gillar Rania.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback