Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-27, 17:25
  #133
Medlem
Kastenzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Bättre gener, hälsosammare livsstil, bättre mat, råd med gymkort, råd med skönhetsbehandlingar, dyrare kläder etc.

Man blir ju helt klart deppig av att läsa den här tråden. Dessvärre tror jag det ligger mycket sanning i uttalanden som detta. Det finns alternativa sätt att hanka sig fram till ett snyggt yttre, men många gånger ger pengar en klar genväg till ett snyggt yttre
Citera
2016-02-27, 17:38
  #134
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastenz
Man blir ju helt klart deppig av att läsa den här tråden. Dessvärre tror jag det ligger mycket sanning i uttalanden som detta. Det finns alternativa sätt att hanka sig fram till ett snyggt yttre, men många gånger ger pengar en klar genväg till ett snyggt yttre

1) Nope. De flesta kvinnor från rika familjer spenderar 0 på sitt utseende.

2) Även om man har bra gener måste man äta rätt + träna för att make the most of it.
Citera
2016-02-27, 18:03
  #135
Medlem
Är egentligen inte snyggare men har bättre förutsättningar (råd) att trolla med smink, kläder, hårfix mm. Personlig tränare, tid med träning, bleka tänderna, fixa och dona, även att äta hälsosamt är dyrare än att svänga in på McDonalds. Dyra kläder är oftast snyggare med, genom att utstråla att du har råd så tilltalar du andra och uppfattas som snyggar, en social egenhet vi har.
Citera
2016-03-10, 13:11
  #136
Medlem
Dom sköter sig ofta generellt.
Folkhälsan i Östermalm ,Mälarhöjden Danderyd är utmärkt äter bra råvaror samt sköter sig läste jag i en tidning.
Fattiga motionerar mindre, äter slak mat röker och dricker mera.
Citera
2016-10-18, 00:20
  #137
Medlem
Slingerlands avatar
Följande är min teori i det hela.

Flickor ifrån familjer med god ekonomi har i regel också föräldrar med relativt sunda värderingar gällande kostvanor vilket resulterar i att flickan upphåller vacker figur.

För mycket smink, rökning, alkohol, snabbmat och annat wt beteende undviks i större utsträckning vilken ger en mer hälsosam hy och ett vackrare hår.

Ingen stress över dåliga hemförhållanden skapar ett bra psyke med relativt (förhoppningsvis) gott självförtroende, vilket bara det är attraktivt.

Hon går i en bra skola med bra lärare i ett bra område och får där förhoppningsvis en god utbildning och allmänbildning. Detta kan göra att hon således blir säkrare i sig själv samt får mer karisma.

Stöd hemifrån att hon kan göra vad hon vill, bli vad hon vill resulterar kanske i konstnärliga utsvävningar eller annat som skapar en intressant person.

Välbärgade människor har i regel rätt god smak gällande färg och passform i klädväg. Hon ser bra ut helt enkelt. Och hon har råd att köpa snygga kläder.

My 2 cents
Citera
2016-10-18, 00:27
  #138
Medlem
kraftfoders avatar
Mina två öre:
Rika tjejer köper inte smink på Rusta. Sedan har nog rikare familjer råd med bättre fosterdiagnostik. (Det sista är en spekulation).
Citera
2016-10-18, 00:42
  #139
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingerland
Följande är min teori i det hela.

Flickor ifrån familjer med god ekonomi har i regel också föräldrar med relativt sunda värderingar gällande kostvanor vilket resulterar i att flickan upphåller vacker figur.

För mycket smink, rökning, alkohol, snabbmat och annat wt beteende undviks i större utsträckning vilken ger en mer hälsosam hy och ett vackrare hår.

Ingen stress över dåliga hemförhållanden skapar ett bra psyke med relativt (förhoppningsvis) gott självförtroende, vilket bara det är attraktivt.

Hon går i en bra skola med bra lärare i ett bra område och får där förhoppningsvis en god utbildning och allmänbildning. Detta kan göra att hon således blir säkrare i sig själv samt får mer karisma.

Stöd hemifrån att hon kan göra vad hon vill, bli vad hon vill resulterar kanske i konstnärliga utsvävningar eller annat som skapar en intressant person.

Välbärgade människor har i regel rätt god smak gällande färg och passform i klädväg. Hon ser bra ut helt enkelt. Och hon har råd att köpa snygga kläder.

My 2 cents
Det där med att man skulle undvika alkohol i rika familjer är helt fel. Det är där den riktiga storkonsumtionen finns. Läs t.ex. Holmqvists bok om Danderydsstadsdelen Djursholm, där denna problematik tas upp.

Tjejerna håller sig smala genom pressen på att vara smal och snygg. Fokus är på en snygg yta, inte verklig hälsa. Rör man sig i de kretsarna är det tuff konkurrens från tidig ålder.

Stressnivån är hög eftersom förväntningarna på prestation är stora. Man festar mycket och käkar piller för att hantera denna stress.

"Konstnärliga utsvävningar" uppmuntras i regel inte. Det är inte sånt man ska syssla med om man ska göra karriär. Höga betyg går före bildning. Allmänbildning är något man kan få genom att resa, vilket man gör i stor utsträckning, inte genom att läsa böcker som inte ingår i en kursplan.
Citera
2016-10-18, 01:57
  #140
Medlem
cece123s avatar
Killar med pengar gifter sig med snygga tjejer - resultat - snygga barn.

Barn ärver sina föräldrars levnadsstil, när det kommer att hålla sig i form,
vara intresserad av utseendet och att äta bra.Handlar inte bara om tjejer.
Människor från bättre bakgrund har traditioner att utbilda sig, de vet hur
de ska kunna få ett bra jobb, de vet vikten av att sälja sig själv - till det behövs
ett utseende som säljer- solbränna, blekta tänder, botox, dyra kläder etc
Är man välutbildad lär man sig också mer om hälsa och ta hand om sig, man
är mer förkovrad om det senaste rönen.

Bra jobb leder till pengar som gör att man har råd att köpa en bättre hälsa
Bor man i ett område där alla är homogena så vill man ju inte sticka ut.
Omgivningen påverkar mycket. Områden som Täby, Danderyd osv
är som små bysamhällen där alla kollar hur de andra har det.
På mitt tidigare arbete noterade jag att om kollegan skaffar sig en
swimmingpool,då skulle kollegorna också ha det.Etc

Sedan handlar det väl om begåvning, har man bättre begåvning
är utan psykiska problem och neuropsykiatriska problem klarar
man sig helt enkelt bättre - the survival of the fittest..
Sådant går ju i arv och ärver man problem stannar man ofta kvar
där man är.
Är man kvicktänkt, social, förstår konsekvenser, begåvad osv
så blir livet lättare. Man mår bättre och blir snyggare.
Citera
2016-10-18, 09:53
  #141
Medlem
bradgardsindianens avatar
Fast det verkar som att medelklassen säljer sig rätt billigt dock.

Läste en serie om så kallad sugardating på Berlingske där de intervjuat en del kvinnliga dejtare som synes vara ur medelklassen. Det verkar som att de tycker det är bra pengar att dejta någon med någon sexuell handling eller uppställning för typ en femhundring eller en tusenlapp (fast de ser det inte som prostitution såklart).

http://www.b.dk/natiinalt/ung-kvinde...-naaede-de-100

Inte för att moralisera i saken, jag har gjort något liknande själv en gång, men då slapp jag betala en tatuering som skulle kostat 1400 plus att jag blev bjuden på en trerätters på bättre restaurang efteråt så värdet av "dejten" var ca 3000 och det var 1988. Och de här tjejerna tycker en femhundring är "sjovt"? 🙊. Vilket det kanske är om de skulle kunna tänkt sig att göra det gratis med dejten, men det verkar det inte som
Citera
2016-10-18, 11:36
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
även att äta hälsosamt är dyrare än att svänga in på McDonalds.

Hur länge ska den här lögnen fortleva? De gånger jag har levt på typ 2500 kronor per månad så har jag bara haft råd med råvaror, godis/snabbmat/halvfabrikat var för dyra.

Anledningen till att folk med lite pengar inte har råd med råvaror är för att de inte lägger upp en budget, utan spontanhandlar som om de hade en vanlig inkomst.
Citera
2017-03-31, 19:45
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentower
Det låter rätt förnuftigt att rika män gifter sig med snygga tjejer och avkomman blir både rik och halvsnygg och nästa generation blir lite snyggare osv.

Det påminner mig om en kväll på Stureplan i min ungdom (tidigt nittiotal) så jag umgicks lite med ett gäng rika typer. De satt och pekade ut vilka tjejer vars föräldrar var nyrika och påstod att de alltid var fulast på VIP-hyllan. Deras föräldrar var tydligen för fula nördar som jobbat sig sin förmögenhet. Medan de snyggaste typerna var mer genuint fina med anor långt tillbaka.

Jag kommer inte ihåg mer än att jag då protesterade. Nu är jag inte lika säker.

Mitt stalltips!

Researchade på Facebook. Valde valfri överklasstjej som gått på privatskola i Stockholms innerstad. Av en slump denna https://www.facebook.com/martha.karnsun* *=d

Gick sedan igenom hennes vänlista och det blir så jävla tydligt att kedjan har gått till så här sedan 2-3 generationer:

Rik gubbe -> Social status -> Snygg tjej -> Snygga barn -> O.S.V.

Det är enbart snygga tjejer och mestadels snygga killar som har gått på friskolor och handelshögskolor. När man går in på hennes vänner så lever alla gott och har bilder från lyxresor. Snittet för facebookvänner ligger också runt 1000 stycken och alla dessa är rika, attraktiva glin.

Någon nämnde också en forskare som menar att människan håller på att avla fram snygga och fula människor. Detta är mycket intressant då jag tror det stämmer.

Som ful får man bara finna sig i detta och vara nöjd med att vara född i en tid där snygghetsaveln inte gått superlångt. Jag får ju fortfarande ligga med medelmåttor.
Citera
2017-07-04, 20:38
  #144
Medlem
Zentowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billygibbons
Mitt stalltips!

Researchade på Facebook. Valde valfri överklasstjej som gått på privatskola i Stockholms innerstad. Av en slump denna https://www.facebook.com/martha.karnsun* *=d

Gick sedan igenom hennes vänlista och det blir så jävla tydligt att kedjan har gått till så här sedan 2-3 generationer:

Rik gubbe -> Social status -> Snygg tjej -> Snygga barn -> O.S.V.

Det är enbart snygga tjejer och mestadels snygga killar som har gått på friskolor och handelshögskolor. När man går in på hennes vänner så lever alla gott och har bilder från lyxresor. Snittet för facebookvänner ligger också runt 1000 stycken och alla dessa är rika, attraktiva glin.

Någon nämnde också en forskare som menar att människan håller på att avla fram snygga och fula människor. Detta är mycket intressant då jag tror det stämmer.

Som ful får man bara finna sig i detta och vara nöjd med att vara född i en tid där snygghetsaveln inte gått superlångt. Jag får ju fortfarande ligga med medelmåttor.
Oj gammal tråd som plockats upp..

Jag tror fortfarande det stämmer rätt bra till en början att rika klaner gifter sig snyggt och får snyggare avkommor de första generationerna. Medan de nyrika är ofta småfula.

Dock bör det läggas till att de fina, men inte längre så rika, desperat försöker gifta sina barn fint och får nöja sig med andra fina men inte längre så rika. Så där förenas ätter med allt fulare och fulare barn. Den så kallade adeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback