2011-10-16, 00:29
Medlem
Hej!

Går det att läta sig grunderna och kanske lite mer på nätet för en vanlig gitarr? Eller vore det bäst att ta några lektioner först?

Tack!
Citera
2011-10-16, 00:45
Medlem
MeGustas avatar
Skulle nog säga att det går att lära sig spela gitarr hemma utan problem. Så länge du har viljan att lära dig kommer allt gå fin fint.
De vassaste gitarr-polarna till mig är faktiskt självlärda.

Skulle rekommendera http://www.ultimate-guitar.com/. Riktigt bra hemsida med mycket låtar!

Lycka till!
Citera
2011-10-16, 00:53
Medlem
paradigmforcosmoss avatar
Allting finns på youtube these days, speciellt för nybörjare.
Citera
2011-10-20, 16:18
Medlem
melospooks avatar
Kolla in justin guitar http://www.justinguitar.com/ och hans beginner lessons, finns även mycket mer att bygga vidare på där! Duktig lärare!
Citera
2011-10-20, 22:28
Medlem
abccbas avatar
Visst går det lära sig själv framför nätet! Ultimate-guitar har en väldigt bra lektions-avdelning där du kan lära dig allt du behöver veta. Justin, som föregående talare rekommenderade, har också väldigt bra lektioner för nybörjare.
Citera
2011-10-21, 13:47
Medlem
Kuken-i-Styrets avatar
Lär dig läsa tabs eller ackord, och sen är det bara att leta upp låtarna du vill lära dig

Finns även mängder med tutorials på youtube och liknande.
Citera
2011-10-30, 11:46
Medlem
justinguitar.com som tidigare nämnt.
Citera
2011-10-30, 13:24
Bannlyst
Jag skulle inte rekommendera att man lärde sig grunderna själv. Jag själv är självlärd genom youtube men när jag drog till en gitarrlärare som jag kände insåg jag att jag hade fått många tekniker bak om foten. Är du en nybörjare så vänd dig till folk du känner som spelar gitarr som kan lära dig hur teknikerna ska sitta. Att hålla en gitarr på rätt sätt kan till och med vara svårt för folk som har spelat i flera år bara för att de har lärt sig fel teknik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in