2011-10-15, 15:02
Medlem
Shoess avatar
Som rubriken lyder, Vet det inte är något stort kapital men värt ett försök. Hur förökar jag dessa? Några tips?
Citera
2011-10-15, 15:22
Medlem
svenskaspel
tips,

aktier, fonder
Citera
2011-10-15, 15:35
Medlem
I dessa "osäkra" tider på börsen så kan räntefonder vara ett alternativ, ger dock ingen vidare avkastning men du går garanterat plus. men om du har tid och vill gambla lite med dina pengar så föreslår jag aktier..
Citera
2011-10-15, 15:35
Medlem
toby79s avatar
Skulle du gråta dig till sömns om dessa pengar bara försvann en vacker dag? Om inte så är ju aktier ett bra sätt. Många aktier verkar ju vara riktigt låga just nu. Kolla vad du skulle vilja satsa på. Vad kommer alltid att behövas? Investera i sånt.

Men om du känner att du inte har råd att avvara dessa pengar så kanske du kan tänka dig att riskera en mindre summa av dem. Då gör du likadant som jag beskrev här över. Du tjänar ihop mindre med pengar, men har även kvar pengar om det skiter sig.

Börjar du på med aktier är iaf mitt tips att du läser på ordentligt om saken. Det finns klipp att göra.

Spel och sånt handlar om för mycket tur än skicklighet, även om en del kan leva på det. Aktier är inte helt lätt heller, men är lättare att förutse än vilken häst som kommer gå i mål just den där dagen när solen står i det läget och temperaturen är just där den är,, osv...
Citera
2011-10-15, 15:41
Medlem
Shoess avatar
Jag har inte sparat specielt för att få ihop dessa pengar så nej, jag skulle nog inte bli specielt ledsen om de försvann.

Aktier låter intressant men aldrig blivit av, några tips man man kan börja? ( Läsa ) Länk kanske?
Citera
2011-10-15, 21:22
Medlem
toby79s avatar
Det finns massor med info, allt från dålig till bra sådan. Börja med google så hittar du något.

Det jag vet är att det kostar ofta pengar att köpa och sen sälja. Lägg till skatt på eventuell vinst. Det finns nog sidor som är billiga att köpa från och genom. Avanza har jag hört mycket om. Själv har jag värdepapperstjänst hos min bank. Fast jag har inte köpt något ännu, men den ligger redo om jag plötsligt vill göra ett köp.
Citera
2011-10-16, 10:15
Medlem
PattayaXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoes
Som rubriken lyder, Vet det inte är något stort kapital men värt ett försök. Hur förökar jag dessa? Några tips?

Om du vill få degen att jäsa finns några alternativ i olika riskklasser:
1. Räntekonton (ingen risk, dålig jäst)
2. Akter (Lite högre risk, medelmåttig jäst)
3. Terminskontrakt (Astronomisk risk, turbojäst)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in