Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-14, 15:17
  #1
Medlem
Hej! Jag har sedan en månad eller så tillbaka spelat ett spel som beskrivs i rubriken. Jag har haft mycket roligt spelandes det! Jag själv började som en hertig som var styrande över en borg men har med tiden lyckats mångdubbla mitt område (var bara massa semi-självständiga byar runt mig utan försvar).

Spelet är hexagon-baserat och detta gör det väldigt lätt att förstå kartan, som kommer här:
http://img692.imageshack.us/img692/8488/warmap1u.png
Det finns:
Byar (3 pluppar)
Skog(2 streck)
Berg (2 streck som möts i mitten, duh)
Sand
Vatten
Plan mark

Finns endast 2 faktioner lediga, "bakirerna" och "skogskillarna", fast GM är väldigt flexibel så kan ske att han fixar fram nya lag om det blir fullt och finns intresse, han har ett konto på flashback.

Varför spela ett forumspel? Jo, för du kan göra precis allt. Vad du än vill ge för order så skickar du det som PM till GM på forumet och så bearbetar han det med tärningar och vett och ett resultat kommer nästa runda.

Glöm inte läsa reglerna och alla gamla nyheter så att du får ett grepp om vad som händer.
Om någon är intresserad så är här länken: www.yearofthekingdom.free-forums.org
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback