Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-12-16, 13:03
  #1
Medlem
getosts avatar
Jag har använt sökfunktionen här för att försöka hitta en svensk säljsida. Någon som kan bidra med länk/länkar antingen här eller via PM?
2004-12-16, 13:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getost
Jag har använt sökfunktionen här för att försöka hitta en svensk säljsida. Någon som kan bidra med länk/länkar antingen här eller via PM?

Innehåll raderat av Mod. Alladin.

Jimmi BIG! - Har du några invändningar så PM:a mig.
2004-12-16, 13:15
  #3
Medlem
getosts avatar
Thanx mate

Om någon har fler att bidra med, så blir alla glada
2004-12-16, 14:54
  #4
Medlem
ta det via pm så inte halva sverige ser
2004-12-16, 14:59
  #5
Medlem
getosts avatar
Riskfritt

Jag kan hålla med dig om att det aldrig är fel att köra det via PM, men de här sajterna är knappast hemliga på något sätt. Det är säkrare att föra en korrespondens via ex. Hushmail - i kontakten med säljsidan - än att PM:a här

Menar bara att det inte är någon risk för dem som ligger bakom sidorna. Det är nog smidigare att hacka sig in i våra konton här då
2004-12-16, 15:45
  #6
Medlem
Vissa tänker med arslet också!!!!!
2004-12-16, 16:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getost
Jag kan hålla med dig om att det aldrig är fel att köra det via PM, men de här sajterna är knappast hemliga på något sätt. Det är säkrare att föra en korrespondens via ex. Hushmail - i kontakten med säljsidan - än att PM:a här

Menar bara att det inte är någon risk för dem som ligger bakom sidorna. Det är nog smidigare att hacka sig in i våra konton här då

grejen är ju att sålänge man tar det via PM så är det bara en ganska begränsad krets som vet om det. När man skriver ut det på sajten här så kan vilken 14-åring som helst läsa det och i längden är ju inte det så bra.
om man inte håller dessa saker lite hemliga så kommer man bilken dag som helst kunna läsa i aftonbladet om sidorna som säljer anabola på internet vilket lett till att x och y har blivit så och så skadade. Detta i sin tur leder till stora polisinsatser och till slut så finns det inga sidor längre.

Men jag håller med dig, polisen vet alldeles säkert redan om dessa sidor, grejen är ju att allmänheten inte behöver göra det också.
2004-12-16, 16:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limone
grejen är ju att sålänge man tar det via PM så är det bara en ganska begränsad krets som vet om det. När man skriver ut det på sajten här så kan vilken 14-åring som helst läsa det och i längden är ju inte det så bra.
om man inte håller dessa saker lite hemliga så kommer man bilken dag som helst kunna läsa i aftonbladet om sidorna som säljer anabola på internet vilket lett till att x och y har blivit så och så skadade. Detta i sin tur leder till stora polisinsatser och till slut så finns det inga sidor längre.

Men jag håller med dig, polisen vet alldeles säkert redan om dessa sidor, grejen är ju att allmänheten inte behöver göra det också.

precis, alltså polisen har redan sett sidorna men det är ju först när
aftonbladet lr expressen börjar spamma ut nyheter som " min 16åriga son
köpte anabola via internet " blablabla efter att en morsa har hittat
tabs/sprutor hemma i sin sons rum, det är då dom kommer stänga ner
sidorna och göra stora utredningar.
2004-12-16, 16:52
  #9
Medlem
Alladin, för allas bästa. Direkt du ser ett inlägg med sådan länk. Radera!

Medicin akuten t.ex. hade stängt ett tag pga för mkt uppmärksamhet.

Troligen kom större delen av uppmärksamheten genom att deras hemsida länkades väldigt mkt på denna sida.

Vill man få tag på grejer vare sig det är verktyg el. prepp så får man fan söka efter det också. De som verkar seriösa och ha ngn kunskap om ämnet får förr el. senare reda på det iaf.

Som det är nu är det alldeles för lätt för små skitungar under 18 och andra okunniga att få tag på vad som helst.

Visst, på större brädor finns länkarna, men de syns inte lika öppet som här.
2004-12-16, 16:58
  #10
Medlem
Radera även trådarna som redan finns.
2004-12-16, 20:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du vet!
Radera även trådarna som redan finns.

Håller med!! Ta bort allt som har med detta att göra, även fast det inte strider mot ngra "FB lagar"
Börjar gå till överdrift
2004-12-16, 21:59
  #12
Medlem
Alladins avatar
Ja, nu börjar det gå till överdrift. Är det ngn som vill ta sånt får de ta det per PM, eller Mailutbyte.

*tråd låst*

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback