Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-13, 22:34
  #1
Medlem
Hej!

Jag har ett väldigt problem med min macbook och det är att safari hänger sig stup i kvarten. Det kan vara när jag byter mellan flikar, eller när jag skriver mail t.ex.

Macbooken köptes för ca 1 & 1/2 år sedan(shit vad tiden går fort), macbook pro 13,3 heter den väl? Är det åldern som spökar?

Jag har installerat lion nu, men tidigare med snow leopard hängde det sig också. Jag är ingen riktig hejare på sådant här, så ni vet.

Ha det.

/ Rickard
Citera
2011-10-13, 22:35
  #2
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryplums
Hej!

Jag har ett väldigt problem med min macbook och det är att safari hänger sig stup i kvarten. Det kan vara när jag byter mellan flikar, eller när jag skriver mail t.ex.

Macbooken köptes för ca 1 & 1/2 år sedan(shit vad tiden går fort), macbook pro 13,3 heter den väl? Är det åldern som spökar?

Jag har installerat lion nu, men tidigare med snow leopard hängde det sig också. Jag är ingen riktig hejare på sådant här, så ni vet.

Ha det.

/ Rickard

Prova att återställa Safari. Det gör du in menyn i Safari.
Citera
2011-10-13, 22:40
  #3
Medlem
Danro80s avatar
Jag har haft samma problem med Safari..
Jag valde att gå över till Firefox i stället, och jag trivs mycket bra med den webläsaren.
Citera
2011-10-13, 22:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Prova att återställa Safari. Det gör du in menyn i Safari.

Done & done. Tack för svaret. Det negativa är väl att flickvännen kommer att anklaga mig för p-surfande nu när historiken är borta...


Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Jag har haft samma problem med Safari..
Jag valde att gå över till Firefox i stället, och jag trivs mycket bra med den webläsaren.

Det kan nog vara det rätta svaret faktiskt.
Citera
2011-10-13, 23:09
  #5
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryplums
Done & done. Tack för svaret. Det negativa är väl att flickvännen kommer att anklaga mig för p-surfande nu när historiken är borta...




Det kan nog vara det rätta svaret faktiskt.

ja kör du på det, sen trycker du bara shift+cmd+p när du ska vaxa sälen
Citera
2011-10-13, 23:22
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
ja kör du på det, sen trycker du bara shift+cmd+p när du ska vaxa sälen

Haha, din sjuke jäkel.
Citera
2011-12-14, 09:11
  #7
Medlem
MrMonos avatar
Samma här. Jag råder dig att ladda ned Google Chrome eller Firefox. mycket bättre!
Citera
2011-12-14, 09:24
  #8
Medlem
spermy91s avatar
Såg precis i en uppdatering att det är fel på Safari och att det tar extremt mycket minne ifrån datorn men nu finns det att ladda hem en annnan som ska ha det fixat och det verkar funka fin fint för mig

http://cdn.imghack.se/images/2475513...bc2361ab56.png
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback